Gå til innhold

Tykk gutt på 6 år trykker i seg chips hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg ser ham har han en chipspose og/eller en colaflaske med seg. Mora er ikke akkurat tynn, og hun lar sin uansvarlighet gå utover barnet, kan man i det hele tatt si noe? Det er uhørt, rett og slett, og på bygda kalles gutten bare for 'chips&brus'.

Anonymous poster hash: 43cbd...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre, det er hennes barn. Mange dårlige foreldre der ute, og barna lider for det. Ikke din oppgave å oppdra, og jeg antar at om du skulle reagere blir det dårlig mottatt.



Anonymous poster hash: ff9ef...b8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempetrist i såfall. En 6 åring burde vel strengt tatt kun få en liten skål lørdagsgodt, og ikke arve sånne usunne matvaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser ham har han en chipspose og/eller en colaflaske med seg. Mora er ikke akkurat tynn, og hun lar sin uansvarlighet gå utover barnet, kan man i det hele tatt si noe? Det er uhørt, rett og slett, og på bygda kalles gutten bare for 'chips&brus'.

Anonymous poster hash: 43cbd...718

Skam dere. Det er snakk om et barn på 6 år her. Hvor ansvarlig tror du dette barnet er i forhold til kosthold?

Dere voksne i bygda burde heller gjøre noen positive tiltak istedenfor å mobbe denne stakkars gutten.

Anonymous poster hash: 84676...d09

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ansvarlig tror du dette barnet er i forhold til kosthold?

Anonymous poster hash: 84676...d09

Jeg tror kosthold er mer ansvarlig enn barnet :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å sende bekymringselding til barnevernet? Det er som regel noe psykisk bak overvekt, kanskje i dette tilfellet er det alvorlig nok til at man må gripe inn. Overvekt i barndommen setter ofte standard for overvekt som voksen



Anonymous poster hash: 0dc25...219
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å sende bekymringselding til barnevernet? Det er som regel noe psykisk bak overvekt, kanskje i dette tilfellet er det alvorlig nok til at man må gripe inn. Overvekt i barndommen setter ofte standard for overvekt som voksen

Anonymous poster hash: 0dc25...219

Send bekymringsmelding ja. Har gjort det selv pga elendig kosthold hos en familie med en gutt på 3. Han levde på sukker, fett og salt. En vanlig dag besto av boller, godteri og pomesfrites med bacon. Skylt ned med store mengder saft og sjokomelk. Barnevernet hjelper familien med opplæring og veiledning i kosthold. Absolutt verdt å melde fra om, jeg syns i alle fall at å gi ungene et så dårlig kosthold er en form for mishandling.

Anonymous poster hash: e0881...df2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send bekymringsmelding ja. Har gjort det selv pga elendig kosthold hos en familie med en gutt på 3. Han levde på sukker, fett og salt. En vanlig dag besto av boller, godteri og pomesfrites med bacon. Skylt ned med store mengder saft og sjokomelk. Barnevernet hjelper familien med opplæring og veiledning i kosthold. Absolutt verdt å melde fra om, jeg syns i alle fall at å gi ungene et så dårlig kosthold er en form for mishandling.

Anonymous poster hash: e0881...df2

kan man ikke snakke med moen før man involverer barnevernet? Finnes det ikke kommunikasjon i dagens samfunn?

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygda burde faen meg skjerpe seg. Sånt kaller man ikke en stakkars liten gutt.

???

Anonymous poster hash: 116b5...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke snakke med moen før man involverer barnevernet? Finnes det ikke kommunikasjon i dagens samfunn?

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Jo du kan prøve å snakke med foreldrene. I mitt tilfelle førte det ingensteder. Tror ikke mennesker med elendig kosthold generelt reagerer positivt når utenforstående prøver å belære dem om sunne valg for barna deres, men det er jo alltid verdt et forsøk. Uansett, så har jeg skjønt ut fra kg at folk forventer at kontakt med barnevernet er ensbetydende med å miste foreldreretten. Det er det ikke. De formidler også hjelp. I mitt tilfelle hjalp de familien med kurs i matlaging, Grethe Rodhe for mammaen og ernæringsfysiolog for sønnen. Var aldri snakk om å miste ungen, bare å veilede og hjelpe.

Anonymous poster hash: e0881...df2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du kan prøve å snakke med foreldrene. I mitt tilfelle førte det ingensteder. Tror ikke mennesker med elendig kosthold generelt reagerer positivt når utenforstående prøver å belære dem om sunne valg for barna deres, men det er jo alltid verdt et forsøk. Uansett, så har jeg skjønt ut fra kg at folk forventer at kontakt med barnevernet er ensbetydende med å miste foreldreretten. Det er det ikke. De formidler også hjelp. I mitt tilfelle hjalp de familien med kurs i matlaging, Grethe Rodhe for mammaen og ernæringsfysiolog for sønnen. Var aldri snakk om å miste ungen, bare å veilede og hjelpe.

Anonymous poster hash: e0881...df2

synes man kan oppfordre folk om å ta kontakt med familien enn å løpe til barnevernet med en gang. Det kan godt tenkes denne damen vil ha hjelp, men ikke vet helt hvor hun skal begynne. Et lte dytt i riktig retning kan hjelpe. Synes man kan gjøre det enn å ringe til barnevernet om alt. Man prøver å snakke med moren og veilede først, fører det ingensteder kan man ringe BV. Jeg ser på det som å gå bak ryggen på mor når man ikke prøver å kommunisere med henne først.

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes man kan oppfordre folk om å ta kontakt med familien enn å løpe til barnevernet med en gang. Det kan godt tenkes denne damen vil ha hjelp, men ikke vet helt hvor hun skal begynne. Et lte dytt i riktig retning kan hjelpe. Synes man kan gjøre det enn å ringe til barnevernet om alt. Man prøver å snakke med moren og veilede først, fører det ingensteder kan man ringe BV. Jeg ser på det som å gå bak ryggen på mor når man ikke prøver å kommunisere med henne først.

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Ærlig talt, det er da barnevernets oppgave å veilede foreldre ikke gudoghvermann

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er da barnevernets oppgave å veilede foreldre ikke gudoghvermann

snakker ikke om gud og hvermann, men TS som skriver om at familien har dårlig kosthold. Kanskje kjenner hun dem litt, eller kjenner noen som kjenner damen godt. Da kan man snakke med henne og kanskje gi henne litt hjelp på veien. Oppfordre henne. Skal folk begynne å løpe til barnevernet så fort et barn biter i bhg, ikke har godt nok regntøy osv? Man må da kunne prøve å kommunisere med foreldrene først. Jeg er ganske sikker på at denne moren ønsker en forandring, men bare ikke vet hvor hun skal begynne. Med litt råd og veiledning av bekjente kan de komme på rett spor. Man hjelper da virkelig folk man bryr seg om slike ting enn å gå bak ryggen dems og ringe barnevernet før man har prøvd.

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er da barnevernets oppgave å veilede foreldre ikke gudoghvermann

det er noe som heter å bruke hodet!

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes man kan oppfordre folk om å ta kontakt med familien enn å løpe til barnevernet med en gang. Det kan godt tenkes denne damen vil ha hjelp, men ikke vet helt hvor hun skal begynne. Et lte dytt i riktig retning kan hjelpe. Synes man kan gjøre det enn å ringe til barnevernet om alt. Man prøver å snakke med moren og veilede først, fører det ingensteder kan man ringe BV. Jeg ser på det som å gå bak ryggen på mor når man ikke prøver å kommunisere med henne først.

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Barnevernet er jo et dytt i riktig retning. Det er jo nettopp veiledning de gir, så lenge barnet ikke blir forsømt på andre måter. Skjønner ikke problemet.

Anonymous poster hash: e0881...df2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner foreldrene, så ville jeg startet med en prat med de. Men siden mora er i samme kaliber, så synes hun nok at det er helt greit å ha et slikt kosthold.

Ellers hadde jeg tatt kontakt med BV. Det burde tatt like mye på alvor å gi barna sine alt for mye mat slik at de legger mye på seg, som det er å gi de alt for lite mat...



Anonymous poster hash: 133a8...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser ham har han en chipspose og/eller en colaflaske med seg. Mora er ikke akkurat tynn, og hun lar sin uansvarlighet gå utover barnet, kan man i det hele tatt si noe? Det er uhørt, rett og slett, og på bygda kalles gutten bare for 'chips&brus'.

Anonymous poster hash: 43cbd...718

Hvis du vet hvem mor er ville jeg snakket med henne. Jeg mener det er en viss grad for omsorgssvikt når man ikke passer på at barnet får i seg de riktige næringsstoffene når hjerne og kropp er under utvikling. BV vil kunne veilede mor ift dette, hun kommer ikke til å miste barnet av den grunn ;)

Anonymous poster hash: 4c131...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, det er hennes barn. Mange dårlige foreldre der ute, og barna lider for det. Ikke din oppgave å oppdra, og jeg antar at om du skulle reagere blir det dårlig mottatt.

Anonymous poster hash: ff9ef...b8d

Dette går mer på dårlig omsorg, enn dårlig oppdragelse synes jeg.

Anonymous poster hash: 4c131...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...