Gå til innhold

særkullsbarn og økonomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er mange tråder om "hvem som skal betale". Jeg har to barn, min mann ett. Ved ferie, er det ikke mest rimelig at jeg betaler for meg og mine to, og min mann for ham selv og sitt?

Hva gjør folk? Vi deler på felles utgifter, ellers har vi adskilt økonomi..

Anonymous poster hash: 2bf06...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge dere har adskilt økonomi så ville jeg gjort som du foreslo. Hos oss er det helt felles økonomi, noe som innebærer at vi begge betaler for hans barn.

Anonymous poster hash: fc068...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kommer an på hvordan dere gjør det i hverdagen ellers. Er det slik at du betaler for dine barn og han for sitt ellers, så er det jo det ved en ferietur også. Har dere derimot felles økonomi ellers er det kanskje rart om det skal splittes ved en ferie.

Nå har ikke jeg noen ny partner, men det er en selvfølge for meg at jeg betaler for mitt barn om jeg skulle få en kjæreste. Om vi en gang flytter sammen får vi avtale da hvordan det gjøres, men jeg vil aldri ha noe problem med at mitt barn "holdes utenom" vår økonomi - hun har en mor og en far som skal forsørge henne.



Anonymous poster hash: a1dfd...a8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sørger for våre barn. Synes det blir feil at han "alltid" skal betale ekstra når det er meg som har to barn. Jeg ser får liksom inntrykk at dette er veldig "sært"? Vi er jo en familie, men det er jo ikke felles barn, mener det hadde vært annerledes da?

Anonymous poster hash: 2bf06...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette har vi aldri pratet om, faktisk. I blant er det naturlig at han betaler for barnet og i blant er det naturlig at jeg betaler. Reiser på en del ferier i året alene uten mannen, men jeg spør alltid om gutten hans vil være med på ferie. Han har alltid ville være med, så da betaler jeg som oftest for han siden det er jeg som reiser.

I sommer ville mannen også være med på tur, men jeg betalte allikevel for barnet hans. Det var jeg som bestilte reisen, så da betalte jeg for hele familien, mens det var mannen som stod for lommepenger.

Kan også legge til at vi har et felles barn sammen, så kanskje situasjonen blir annerledes da? Jeg vil ikke at det skal bli gjort noe forskjell på ungene, så da blir det slik. Selv om den førstefødte ikke er min biologisk, så er han broren til mitt barn og i tillegg min mann sitt barn. Er så klart like glad i han som mitt eget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette har vi aldri pratet om, faktisk. I blant er det naturlig at han betaler for barnet og i blant er det naturlig at jeg betaler. Reiser på en del ferier i året alene uten mannen, men jeg spør alltid om gutten hans vil være med på ferie. Han har alltid ville være med, så da betaler jeg som oftest for han siden det er jeg som reiser.

I sommer ville mannen også være med på tur, men jeg betalte allikevel for barnet hans. Det var jeg som bestilte reisen, så da betalte jeg for hele familien, mens det var mannen som stod for lommepenger.

Kan også legge til at vi har et felles barn sammen, så kanskje situasjonen blir annerledes da? Jeg vil ikke at det skal bli gjort noe forskjell på ungene, så da blir det slik. Selv om den førstefødte ikke er min biologisk, så er han broren til mitt barn og i tillegg min mann sitt barn. Er så klart like glad i han som mitt eget.

Ja, jeg tror jeg også ville følt det annerledes om vi hadde barn sammen... Hans barn har jo en mor som bidrar og det gjør jo far til mine barn også. Vi har greit med penger, men jeg tenker at hvis han skal betale for mine barn, så er det andre ting han må prioritere vekk. Feks en fotballtur med gutta..

Anonymous poster hash: 2bf06...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...