AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Jeg var ferdig å studere i vår og har flyttet til Oslo. Her kjenner jeg ikke så mange, og de jeg kjenner er stort sett samboende eller gift, og flere har barn. Jeg savner å stikke ut en fredag på et rolig sted og drikke øl. Slappe av, prate skjit, og kanskje ta turen videre til et mer klubbaktig utested etterhvert hvis man hadde lyst. Er det noen steder i Oslo der det ikke er rart å stikke ut alene? Har bare lyst å være sosial og prate med folk, og der hadde vært hyggelig å bli kjent med noen nye mennesker også. Har alltid hatt lett for å bli kjent med nye mennesker, og er vant til å ha mye folk rundt meg. Men det er jo forskjell på å treffe venners venner på fest, og å begynne å prate med vilt fremmede mennesker på et utested. Er lei av å sitte alene hjemme i stedet for å være ute å ha det gøy slik jeg pleier. Eller pleide, bør jeg kanskje si. Er en mann i midten av 20-årene. Anonymous poster hash: f07f3...ada
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Et sted hvor det er mye folk, og du kan sitte i baren. F.eks. Palace Grill, og Fridays eller 3 Brødre på Karl Johan. Anonymous poster hash: e091a...135
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Takk, er det noen som har flere forslag? Anonymous poster hash: f07f3...ada
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Jeg drar ofte på Dubliner. Har truffet mange hyggelige mennesker der. Anonymous poster hash: b0873...4e9 2
Hecubaa Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Scotsman, Sir Winston, Andy's, O'reillys.
Gjest tomasjj Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Spørs hva interessene dine er, musikksmak, stil og slikt. Da er det lettere å gi tips om steder hvor du kan møte likesinnede. Hvis det er det du er ute etter da. 1
Doge Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Jeg drar ofte på Dubliner. Har truffet mange hyggelige mennesker der. Anonymous poster hash: b0873...4e9 Støtter denne! De gangene jeg har vært der har det bare vært hyggelige folk der 2
Taste of Slow Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Mono og Hell´s Ktitchen. Gratis konsert på Mono lørdager kl 18
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Tar oslofolk noe kontakt da? De holder seg vel for seg selv og sine egne. De eneste som vil prate med deg er disse slitne alkisene som henger over bardisken. Og drar du på klubb som spiller musikk kan du uansett ikke konversere da du må rope til hverandre. Da er det nok bedre du satser på dansegulvet. Egler deg opp i en dame og håpe på ons. Anonymous poster hash: 360ca...eab
Gjest earlgrey Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Haha som student har jeg et triks til deg: Når du er på byen med et par øl eller et par glass vin innabords er det jo bare å late som at du har mistet de du er sammen med på byen snakker jo alle med alle uansett, tviler på at noen stiller spørsmålstegn ved at du er der alene
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Et sted hvor det er mye folk, og du kan sitte i baren. F.eks. Palace Grill, og Fridays eller 3 Brødre på Karl Johan. Anonymous poster hash: e091a...135 Enig i mye folk og sitte i baren. Ville riktignok gått for andre steder enn de nevnte. Parkteateret, Grünerløkka brygghus, Revolver? Kommer helt an på hva slags type du er.Anonymous poster hash: 5b307...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Haha som student har jeg et triks til deg: Når du er på byen med et par øl eller et par glass vin innabords er det jo bare å late som at du har mistet de du er sammen med på byen snakker jo alle med alle uansett, tviler på at noen stiller spørsmålstegn ved at du er der alene Haha, det kan jo godt hende, men det er en helt uvant situasjon for meg. Da hjelper det ihvertfall å gå på utesteder der det er lang bardisk og mange folk som henger rundt, i stedet for steder der folk siter ved hver sine bord for seg selv eller er på dansegulvet der man ikke kan snakke. AB sitt forslag om å gnukke seg inntil noen på dansegulvet er sånt jeg føler jeg er ferdig med, egentlig, og ihvertfall ikke noe jeg vil gjøre uten å ha noen venner på samme dansegulv som jeg kan danse sammen med når jeg blir avvist. Jeg synes liksom ikke ONS er det helt store heller, men det kan ha noe å gjøre med at jeg har vært alt for full begge gangene jeg har forsøkt. Når det gjelder musikksmak hører jeg på alt fra Tom Waits til div. prog metal, en del melodiøse vise-greier og (gjerne norsk) rock, men er ikke så fryktelig nøye på det når jeg er ute. Da er det jo koselig med gamle amerikanske slagere og, og jeg overlever fint P3-msuikk. Digger forresten koselige konserter i små lokaler/barer med ukjente halvproffe grupper med 50kr eller 0kr i døra. Der er det ofte lett å komme i snakk med nye folk etter konserten. Hvor i Oslo skjer sånt, og finnes det en god oversikt over den type events? Det er jo et godt alternativ til barer, kanskje? I november har det blitt noen byturer, og det blir er par i desember også ed julebord og sånt, men tar gjerne imot flere tips. Frister nesten å melde meg opp på et tøysestudie på UiO og HiO bare for å få en naturlig arena å møte nye folk på igjen. Anonymous poster hash: f07f3...ada
HumbleMe Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Improteater!!! Der drikker folk øl,koser seg og snakker
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #15 Skrevet 19. november 2014 Improteater!!! Der drikker folk øl,koser seg og snakker Jeg har vært på impro på Det Andre Teatret noen ganger, og digger det! Men synes det ville vært litt stusselig å dra dit alene, tror ikke jeg har sett noen komme alene før, og ser for meg at man fort blir sittende og stirre ned i ølen alene før forestilling. Kunne noen bedt en moderator flytte tråden tilbake til Singelforumet under samliv og relasjoner, forresten? Føler den hører mer hjemme der og tror sjansen for svar er større, og skjønner ikke helt hvorfor den er flyttet hit. Anonymous poster hash: f07f3...ada
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Jeg savner også dette. Hvorfor er det ikke fler sosiale kafeer og utesteder i Oslo, eller Norge for den saks skyld? Jeg tror mange ønsker å treffe nye mennesker. Så et slikt sted hadde nok slått an! Anonymous poster hash: 40552...277
HumbleMe Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Jeg har vært på impro på Det Andre Teatret noen ganger, og digger det! Men synes det ville vært litt stusselig å dra dit alene, tror ikke jeg har sett noen komme alene før, og ser for meg at man fort blir sittende og stirre ned i ølen alene før forestilling. Kunne noen bedt en moderator flytte tråden tilbake til Singelforumet under samliv og relasjoner, forresten? Føler den hører mer hjemme der og tror sjansen for svar er større, og skjønner ikke helt hvorfor den er flyttet hit. Anonymous poster hash: f07f3...ada Det kommer kanskje an på hvem du er som person da. Jeg er oppsøkende og utadvendt og har derfor ingen problemer med å snakke med andre. Når det er sagt finner man mange forskjellige steder i Oslo man kan slappe av med enøl, prate med folk osv, slik som i amerikanske pub'er osv Skal sjekke opp litt så kan jeg komme tilbake. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå