Gjest Cartman Skrevet 1. november 2014 #21 Skrevet 1. november 2014 Tja. Jeg tenker at du ikke behøvde å beklage. Jeg kjenner jeg blir provosert når voksne mennesker er særdeles ufine mot barn. Sett dem på plass mener jeg. For eksempel kunne du sagt "Hvis du ikke har noe positivt å si, så kan du like godt holde kjeft."
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #22 Skrevet 1. november 2014 Nå er vel ikke akkurat Halloween stadfestet som festdag i Norge riktig ennå, og det er klart at svært mange ikke har vendt seg til å få folk på døren som spør etter snop. Dette bør tas med når man går synes jeg. Man kan generelt ikke forvente noe som helst. Anonymous poster hash: d0656...6dc 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #23 Skrevet 1. november 2014 Er ikke så lett å avtale seg i mellom hvis man ikke kjenner andre foreldre. Pluss at det kun er boligblokker her, så det med slukket utelys virker ikke så bra her. Det eneste barna i nabolaget har opplevd er at enkelte sier at de ikke har godteri eller ikke feirer halloween. Ingen sure miner eller kjefting, takk gud for det. Man trenger ikke å bli sure eller gretne, men heller forklare på en høflig og fin måte. De fleste går vel lei av å forklare tiggende ungegjeng nummer 20 at de ikke får godis. Fredager vil nok en del mennesker ha fri for unger som reker ned dører. At noen foreldre ikke kjenner andre med barn i området er ikke naboens problem sånn sett. En på FB listen min hadde fått hele inngangspartiet sitt griset ned fordi hun bare hadde hatt frukt å gi ut. Og garantert ikke eneste. Og er dere som foreldre interessert i å komme å rydde opp i griset ungene deres lager? Eller erstatte ting de ødelegger? Nå fulgte TS barnet sitt rundt da, men selv det er ikke en garanti for skikkelig oppførsel, med tanke på de som syntes det var helt greit at ungene deres stjal godis fra en kiosk...Anonymous poster hash: 753d7...c50 3
Kittykat Skrevet 1. november 2014 #24 Skrevet 1. november 2014 De fleste går vel lei av å forklare tiggende ungegjeng nummer 20 at de ikke får godis. Fredager vil nok en del mennesker ha fri for unger som reker ned dører. At noen foreldre ikke kjenner andre med barn i området er ikke naboens problem sånn sett. En på FB listen min hadde fått hele inngangspartiet sitt griset ned fordi hun bare hadde hatt frukt å gi ut. Og garantert ikke eneste. Og er dere som foreldre interessert i å komme å rydde opp i griset ungene deres lager? Eller erstatte ting de ødelegger? Nå fulgte TS barnet sitt rundt da, men selv det er ikke en garanti for skikkelig oppførsel, med tanke på de som syntes det var helt greit at ungene deres stjal godis fra en kiosk...Anonymous poster hash: 753d7...c50 Knep på halloween er overhodet ikke greit. Hadde mine barn gjort noe sånt, hadde jeg som mor satt pris på å få vite det og så hadde jeg sørget for at de hadde gjort opp for seg. Jeg har forklart mine barn at knep er ikke lov og de vet hva som skjer hvis de gjør et knep med eggkasting, toalettpapir osv.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #25 Skrevet 1. november 2014 Gikk alene med venner fra jeg var 8 ca og vi lærte etter noen år hvem vi holdt oss unna. Ble blant annet trua med ei (ekte) jaktrifle av en gal gammel gubbe. Litt skremt, men vi lo bare av det etterpå og unngikk hans hus fra da. Er barn blitt så skjøre nå att de ikke tåler såpass? Er jo bare å ikke gå til den dama til neste årAnonymous poster hash: 0bfc6...b5d 1
Antlers Skrevet 1. november 2014 #26 Skrevet 1. november 2014 Hvorfor i all verden skal mennesker som ikke feirer, og i mange tilfeller ikke engang aner at det er halloween den dagen, ha ansvar for å ikke bli oppsøkt av tiggende unger/ungdom? Istedenfor å ha en dustete regel om å ikke ringe på der hvor lyset er slukket (som fort kunne endt med lårhalsbrudd her jeg bor, og dessuten er mot reglementet), bør man innføre en regel om å bare ringe på der det er signalisert at man ønsker slikt. Ser man en gresskarlykt, eller noe annet som symboliserer halloween, er det fritt frem, om ikke - gå videre til neste hus. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #27 Skrevet 1. november 2014 Hva er det med dere som absolutt må ødelegge stemninga? Stakkars unger. Anonymous poster hash: 6852f...530 1
Ruccula Skrevet 1. november 2014 #28 Skrevet 1. november 2014 TS: Først og fremst det din datter drev med i går var tigging intet annet. Når man går rundt og ringer på hos folk og spør om godteri så må man jaggu regne med at ikke alle er like happy Og nr 2: ungen din kommer til å oppleve mye verre ting her i verden enn litt kjeft. Du gjør henne en stor bjørnetjeneste ved å overbeskytte og sy puter under armene på henne. Du burde forklart henne at sånt skjer, ikke alle er så begeistret for halowen også gått videre. Isteden for overdreven dullidull.... Det er på denne måten man skaper pinglete unger som senere ikke vil tåle motstand. 4
Ruccula Skrevet 1. november 2014 #29 Skrevet 1. november 2014 Gikk alene med venner fra jeg var 8 ca og vi lærte etter noen år hvem vi holdt oss unna. Ble blant annet trua med ei (ekte) jaktrifle av en gal gammel gubbe. Litt skremt, men vi lo bare av det etterpå og unngikk hans hus fra da. Er barn blitt så skjøre nå att de ikke tåler såpass? Er jo bare å ikke gå til den dama til neste årAnonymous poster hash: 0bfc6...b5d Dagens curling generasjon er dessverre så overbeskyttet av sine foreldre at de vil få store problemer med å fungere i den ordentlige verden. Verden er tøff! dette bør ungene vennes til så de kan takle det på best mulig måte
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #30 Skrevet 2. november 2014 Hva er det med dere som absolutt må ødelegge stemninga? Stakkars unger.Anonymous poster hash: 6852f...530 Ikke alle liker å ha fremmede unger rennende ned dørene for å tigge godis og grise ned og vandalisere ting om de ikke får. Så den stemningen klarer en del barn å ødelegge selv. Anonymous poster hash: 753d7...c50 3
AmandaVI Skrevet 2. november 2014 #31 Skrevet 2. november 2014 Newsflash, surpomper: Barn liker godteri! I år kom det bare en gjeng på fire gutter på døren min, akkurat i det øyeblikket jeg kom hjem fra butikken. De var vel barneskoleelever. (Jeg synes det er vanskelig å gjette alderen på unger.) Uansett, det eneste jeg hadde av "godteri" var en pose rosinboller og "monsterblod", julebrus. Så de fikk hver sin bolle og et plastglass med brus og det ble de så glade for, og sa "tusen takk". Så forklarte jeg for dem at de fleste som bor i gaten min er litt oppi årene og ikke skjønner det her med Halloween. Jeg må være den yngste i nabolaget. Til Halloween i fjor hadde jeg kjøpt godteri, men da kom det ingen. Før de gikk sa jeg at jeg skulle være klar neste år. Stort sett der jeg bor er de som driver med hærverk på Halloween eldre barn/ungdommer og ikke småungene som ringer på for å få godteri. Tanten min bor i en gate det det bor mange barnefamilier, og der har nabolaget blitt enige om at hvis det blir hærverk og tull på Halloween, så blir det ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #32 Skrevet 2. november 2014 Newsflash, surpomper: Barn liker godteri! Newsflash: Det er ikke naboens oppgave å bruke penger på at dine barn liker goderier og har lyst å tigge på dørene til folk. Anonymous poster hash: 753d7...c50 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå