Gå til innhold

Kluss med p-piller...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går på loette p-piller, og skulle hoppe over mensen denne måneden (gjorde det forrige måned også). Har gått på loette lenge, og vet at dersom jeg hopper over flere måneder er sjansen for at jeg kan mellomblødninger der. Det er kjempe krise å få "mensen" eller mellomblødninger nå i helgen. Tok den første pillen på det nye brettet tidlig denne morgenen. I kveld merket jeg svak antydning til noe som kanskje kan være mellomblødninger. I panikkens tilstand så fant jeg ut at jeg bare skulle ta to ekstra piller for at da hadde jeg sikkert nok hormoner i kroppen til at blødningen stoppet. Men nå når jeg tenker meg om var det sikkert ikke lurt... Nå har jeg jo tatt 3 piller i dag, riktignok med 15 timers mellomrom, men likevel. Tenker at nå har jeg sikkert bare klusset opp hormonbalansen i kroppen enda mer. Hva gjør jeg?! Det er virkelig krise dersom jeg får mensen denne helga :-( :-(



Anonymous poster hash: 9ce62...d17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok ikke lurt nei, men mest sannsyling gjør det ikke noe. Og om du var på vei til å få blødning har det nok lite å si for blødningen. Føler du deg mer usikker på om du får alvorlige bivirkninger ville jeg ringt legen eller giftsentralen.

Men hva er det som er så krise ved å få blødning`?



Anonymous poster hash: c6a70...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Vet ikke hva som gikk av meg, men tenkte at mere hormoner sikkert gjorde at blødningen ikke kom :-/

Håper ikke jeg får noe mer alvorlige bivirkninger, 3 piller er jo ikke så mye som 6 som jeg har hørt flere har brukt som nødprevensjon...

Det som er krise er at han jeg holder på med fra en annen by kommer reisende på besøk til meg, og det hadde ødelagt vår begges helg hvis jeg fikk mensen :-(

Det var nok ikke lurt nei, men mest sannsyling gjør det ikke noe. Og om du var på vei til å få blødning har det nok lite å si for blødningen. Føler du deg mer usikker på om du får alvorlige bivirkninger ville jeg ringt legen eller giftsentralen.

Men hva er det som er så krise ved å få blødning`?

Anonymous poster hash: c6a70...23f

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Vet ikke hva som gikk av meg, men tenkte at mere hormoner sikkert gjorde at blødningen ikke kom :-/

Håper ikke jeg får noe mer alvorlige bivirkninger, 3 piller er jo ikke så mye som 6 som jeg har hørt flere har brukt som nødprevensjon...

Det som er krise er at han jeg holder på med fra en annen by kommer reisende på besøk til meg, og det hadde ødelagt vår begges helg hvis jeg fikk mensen :-(

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Å ta 3 piller hjelper jo ikke. Du klurrer jo bare med syklusen din. Og ikke minst hormonene.

Jeg hadde nok droppet p-piller 1mnd. Og begynt på nytt brett ved neste mens. Slik at du kommer i rute igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt to ekstra piller selv flere ganger uten problemer. Men de siste 3 årene har jeg blitt mye flinkere på å ta en pikle hver dag, så har ikke tatt 3 på en gang på 3 år. Men jeg merket aldri noen bivirkninger, annet enn at jeg slapp unna mensen ;)

Anonymous poster hash: 57588...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere bare kjøre brannbil =)

Tips på hvordan kan du finne her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=882058&page=2&#entry15327970

Det som er krise er at han jeg holder på med fra en annen by kommer reisende på besøk til meg, og det hadde ødelagt vår begges helg hvis jeg fikk mensen :-(




Anonymous poster hash: 9ce62...d17



Anonymous poster hash: c6a70...23f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke bare dumt å slutte og begynne på den måten? Har hørt at det ikke er bra å slutte for å begynne igjen ikke lenge etterpå.

Er det ingen måte å forhindre at mellomblødningene kommer? :-)

Å ta 3 piller hjelper jo ikke. Du klurrer jo bare med syklusen din. Og ikke minst hormonene.

Jeg hadde nok droppet p-piller 1mnd. Og begynt på nytt brett ved neste mens. Slik at du kommer i rute igjen.

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Håper jeg slipper jeg også :-) Men det var nok ikke noe lurt av meg nei....

Jeg har tatt to ekstra piller selv flere ganger uten problemer. Men de siste 3 årene har jeg blitt mye flinkere på å ta en pikle hver dag, så har ikke tatt 3 på en gang på 3 år. Men jeg merket aldri noen bivirkninger, annet enn at jeg slapp unna mensen ;)

Anonymous poster hash: 57588...fbe

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet ikke om denne brannbil greia er noe for meg ;-) Men vet at han har gjort det før, så kanskje :-) Får vente til i morgen og se, så får jeg eventuelt bare si det som det er - skulle hoppe over mensen, men har fått mellomblødninger...

Da får dere bare kjøre brannbil =)

Tips på hvordan kan du finne her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=882058&page=2&#entry15327970

Anonymous poster hash: c6a70...23f

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Ved å slutte og begynne igjen, øker du risikoen for blodpropp har jeg hørt. Fordi det er den første tiden risikoen er størst, mener jeg vedkomne sa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare fortsatt som vanlig nå og tatt en pille hver dag slik du egentlig skal. Spist er spist, dette går sikkert greit selv om det ikke var kjempelurt. Lykke til, håper du slipper blødninger i helgen! :)



Anonymous poster hash: 22e4b...02a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker jeg bare prøver å fortsette som vanlig.

Er det noen måte å forhindre at en mellomblødning kommer?

Jeg ville bare fortsatt som vanlig nå og tatt en pille hver dag slik du egentlig skal. Spist er spist, dette går sikkert greit selv om det ikke var kjempelurt. Lykke til, håper du slipper blødninger i helgen! :)

Anonymous poster hash: 22e4b...02a

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare dumt å slutte og begynne på den måten? Har hørt at det ikke er bra å slutte for å begynne igjen ikke lenge etterpå.

Er det ingen måte å forhindre at mellomblødningene kommer? :-)

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Nei det har ingenting å si. Du gjør det jo bare verre med å ta 3.

La oss si: Du tar 3 piller på mandag. Hvilken piller skal du ta tirs,ons og torsdag? Du har jo allerede tatt disse på man?

Hormon nivået ditt blir i ubalanse.

Å for den som hadde tatt piller de har glemt: Det hjelper heller ikke! Det er en grunn for at man skal ta pillene til faste tider hver dag. Nettopp fordi man blir "mindre" beskyttet om han glemmer/forskyver den.

Jeg har selv blitt gravid 3 ganger...og jeg slurvet IKKE med prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har ingenting å si. Du gjør det jo bare verre med å ta 3.

La oss si: Du tar 3 piller på mandag. Hvilken piller skal du ta tirs,ons og torsdag? Du har jo allerede tatt disse på man?

Hormon nivået ditt blir i ubalanse.

Å for den som hadde tatt piller de har glemt: Det hjelper heller ikke! Det er en grunn for at man skal ta pillene til faste tider hver dag. Nettopp fordi man blir "mindre" beskyttet om han glemmer/forskyver den.

Jeg har selv blitt gravid 3 ganger...og jeg slurvet IKKE med prevensjon.

Å stoppe og starte på nytt vil bare være unødig bortkastet tid. TS kan eventuelt kassere brettet hun har nå og starte på samme sted på et nytt brett som ikke mangler de tablettene hun allerede har tatt, så blir det lettere å holde styr på hvilke dager man har tatt eller ikke.

Man blir ikke mindre beskyttet av å ta for mange piller, bare for få. Å ta piller for sent når man har glemt en pille blir selvfølgelig noe annet, da man får for lav konsentrasjon av hormoner i kroppen. TS får nå forhøyet konsentrasjon i en liten periode, det gjør henne ikke mindre beskyttet.

Jeg vet dessverre ikke om noen måte å stoppe mellomblødninger på TS.

Anonymous poster hash: 22e4b...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mellomblødninger mener du vel bare helt små (brunlige) blødninger? Det går jo an å ha samleie likevel, dersom han ikke er helt prippen. Han kan la være å slikke deg, men ellers kan dere gjøre en del, ettersom det ikke akkurat "renner" av deg. Hvis du kjenner han så kan du jo bare si det som det er, og så får han bestemme om han har lyst likevel.



Anonymous poster hash: 37199...aa0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her ;-) Klarte meg uten mellomblødninger i helga, yeey :-D

Anonymous poster hash: 9ce62...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...