Gå til innhold

Steril etter 6 mnd med klamydia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom fram i dag at kjæresten aldri har testet seg noen gang selv om han sa nei til at han har klamydia. Han står fortsatt fast på at han ikke har det siden han har spurt alle sexpartnerene sine...

Jeg har alltid vært flink med testing, men trodde jeg kunne stole på han med dette, så nå er jeg skikkelig lei meg. Er så redd for om dette har gjort meg steril om han er smittet med klamydia... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg aldri kan få barn på grunn av han.. Da ødelegger han jo det jeg gleder meg mest til her i livet...

Anonymous poster hash: 346ac...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be han teste seg. Ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 4
Skrevet

Først må du jo sjekke om du har det? Snakk om å ta sorgene på forskudd!

Jeg googlet hvor langt tid det tar,i og kke alle blir sterile og det varierer. Du kan lese hele svaret til klara-klok her:

http://www.klara-klok.no/spoersmaal/484497

Anonymous poster hash: 5e67a...506
Skrevet

Test dere begge to=)

Skrevet

Først må du jo sjekke om du har det? Snakk om å ta sorgene på forskudd!

Jeg googlet hvor langt tid det tar,i og kke alle blir sterile og det varierer. Du kan lese hele svaret til klara-klok her:

http://www.klara-klok.no/spoersmaal/484497

Anonymous poster hash: 5e67a...506

Jeg tar sorgene på forskudd fordi jeg har hatt mye smerter rundt eggstokkene siste månedene. Tenkte at det ikke var klamydia siden sambo sa at han ikke hadde det, men nå er det jo en sannsynlighet for at han kan ha det. Ikke kjekt.

Skrevet

Jeg tar sorgene på forskudd fordi jeg har hatt mye smerter rundt eggstokkene siste månedene. Tenkte at det ikke var klamydia siden sambo sa at han ikke hadde det, men nå er det jo en sannsynlighet for at han kan ha det. Ikke kjekt.

Jamenn, du har vel gått til legen da og sjekket deg? Dersom du oppriktig er bekymret for at du kan ha klamydia må du gå til legen. Spesielt siden du har hatt smerter. Ikke kjekt i det hele tatt, men nå vet du realiteten, og kan ta grep om situasjonen

• Liker 2
Skrevet

I stedet for å ta sorgene på forskudd så gå å test deg! Da slipper du ihvertfall og gå rundt å lure! Smertene du har hatt rundt eggstokkene kan være helt andre ting og er betyr ikke automatisk at du har klamydia :)

Skrevet

Jamenn, du har vel gått til legen da og sjekket deg? Dersom du oppriktig er bekymret for at du kan ha klamydia må du gå til legen. Spesielt siden du har hatt smerter. Ikke kjekt i det hele tatt, men nå vet du realiteten, og kan ta grep om situasjonen

Jeg har gått til legen før jeg ble sammen med kjæresten, men ikke etter. Nemlig fordi de aller fleste tror på deres kjæreste når de sier de ikke har kjønnssykdommer. Så derfor har jeg ikke testet meg siste 6 mnd. Jeg skal teste neste uke, og kjæresten blir med enten han vil eller ikke. Derfor er jeg utrolig lei meg. Og det må du da forstå.

Skrevet

I stedet for å ta sorgene på forskudd så gå å test deg! Da slipper du ihvertfall og gå rundt å lure! Smertene du har hatt rundt eggstokkene kan være helt andre ting og er betyr ikke automatisk at du har klamydia :)

Jeg har endometriose fra før, men siden de har økt siste mnd har jeg tenkt at det er noe mer enn det.. Men ikke klamydia siden jeg var sikker på at jeg ikke har det frem til i dag da dette kom fram..

Skrevet

Jeg har gått til legen før jeg ble sammen med kjæresten, men ikke etter. Nemlig fordi de aller fleste tror på deres kjæreste når de sier de ikke har kjønnssykdommer. Så derfor har jeg ikke testet meg siste 6 mnd. Jeg skal teste neste uke, og kjæresten blir med enten han vil eller ikke. Derfor er jeg utrolig lei meg. Og det må du da forstå.

Jeg forstår deg kjempegodt! Men ikke tenk de verste tankene enda. Det hjelper deg ingenting, og fører ikke noe godt med seg. Du får svaret om ikke altfor lenge, og innen da får du dessverre ikke gjort så mye med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har endometriose fra før, men siden de har økt siste mnd har jeg tenkt at det er noe mer enn det.. Men ikke klamydia siden jeg var sikker på at jeg ikke har det frem til i dag da dette kom fram..

Skjønner at du er urolig og det er selvfølgelig ikke morsomt å gå rundt å være det :/ Ser at du skriver at du skal teste deg neste uke, så da gjelder det egentlig bare å prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det før du vet helt sikkert :) (vet at det ikke er barebare, men prøv å tenk positivit :)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg tok det også for gitt at kjæresten min ikke hadde klamydia da vi ble sammen. Kom etter hvert frem at han ikke hadde testet seg, noe jeg tok som en selvfølge. Han/vi hadde heldigvis ikke klamydia da, men jeg ble uansett forbanna. I teorien kan man bli steril av sykdommen, og synes det er rimelig uforsvarlig at gutter ikke tar ansvar og gir beskjed dersom de ikke har testet seg. Det burde være en selvfølge å ta en test når man bytter sexpartner!

Men nå skal du jo til legen, og da får du svaret ditt. Vet at det er ekkelt å gå rundt å lure, men det kan jo være andre grunner til at du kjenner smerter. Eggløsning for eksempel...

Anonymous poster hash: 72c5b...85a

Skrevet

Beklager at jeg kommer inn med et spørsmål her men dette virker som en real tråd og ikke bare surr som det finnes andre steder på forumet.

Er det "greit" å be noen å teste seg fordi de har ligget med noen ubeskyttet? Bare for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 9a401...6ae
Skrevet

Kjæresten min ga meg klamydia da vi ble sammen. Vi kom begge ut av et langt forhold seks mnd tidligere, så jeg tenkte aldri tanken på at han kunne ha rukket å få en kjønnssykdom. Men den ene han hadde sex med mellom eksen og meg, ga oss begge klamydia. Jeg har muligens blitt steril. Det ble oppdaget etter ca seks mnd, men da hadde jeg i tillegg fått satt inn spiral i mellomtiden, som muligens har dratt infeksjonen lenger opp. Jeg endte hvertfall med ordentlig infeksjon med høy crp og perihepatitt. Lykke til med testing og håper du ikke har klamydia.

Anonymous poster hash: 8a75e...aec
Skrevet

Beklager at jeg kommer inn med et spørsmål her men dette virker som en real tråd og ikke bare surr som det finnes andre steder på forumet.

Er det "greit" å be noen å teste seg fordi de har ligget med noen ubeskyttet? Bare for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 9a401...6ae

Selvfølgelig! Er anbefalt å teste seg etter man er ferdig med en sexpartner.

Anonymous poster hash: 0c4bd...a8d

Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret. Smertene i eggstokkene er mest sannsynlig grunnet endometriose, og ikke klamydia. Klamydia kjenner du med svie og kløe vanligvis.

Jeg gikk med klamydia i ett år, på grunn av løgn fra eksen. Ikke steril og det har ikke påvirket noe (Sjekket hos gynekologen i ettertid). :)

Anonymous poster hash: 27433...70b
Skrevet

Hvordan gikk det TS? Regner med du har sjekket deg nå?

Anonymous poster hash: 80a96...754
Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret. Smertene i eggstokkene er mest sannsynlig grunnet endometriose, og ikke klamydia. Klamydia kjenner du med svie og kløe vanligvis.

Jeg gikk med klamydia i ett år, på grunn av løgn fra eksen. Ikke steril og det har ikke påvirket noe (Sjekket hos gynekologen i ettertid). :)

Anonymous poster hash: 27433...70b

For å vite at infeksjonen ikke har påvirket noe, så må de vel undersøke eggstokkene med kontrastvæske og MR og det hele. Trodde nesten ikke de gjorde sånt med mindre man slet med å bli gravid...?

Skrevet

For å vite at infeksjonen ikke har påvirket noe, så må de vel undersøke eggstokkene med kontrastvæske og MR og det hele. Trodde nesten ikke de gjorde sånt med mindre man slet med å bli gravid...?

Man må iallfall teste mer enn bare med en vanlig prøve.

Anonymous poster hash: 80a96...754

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...