AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Av en eller annen grunn så er det blitt helt greit å dele mening om andres kropper. Hvorfor er det nærmest en menneskerett å kunne fortelle folk at de er for tynn, for tykk eller spiser feile ting ? Glemmer vi at vi sårer andre mennesker ? Når skal andres kropp få være i fred ? Jeg gjør det nok selv, spesielt i tankene mine eller i samtale med andre. Gjør du det ? Anonymous poster hash: 56c74...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Når skal folk slutte å være så jævla sensitive ? Folk blir jo såra av alt for tiden. Kommer jeg fra ferie og har lagt på mye vil folk kommentere det, det samme gjelder om jeg har gått ned mye også. Det er ytterst få som mener noe vondt med det. Det er bare å le av det. Anonymous poster hash: 73a49...62f
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Ingen rundt meg kommenterer folks kropp.
Disco Biscuit Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Angående kropp, utseende og alt annet så gjelder det som alltid - har du ikke noe fint og si, hold det for deg selv. Jeg kan være enig i at mange er sensitive og føler seg støtt og såret av småting, men husk også at eventuell kritikk blir bedre motatt om du velger å si noe positivt først 2
Gjest crem Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 jeg syntes det er litt spesielt å sitte og kommentere andre dine kropper da.. jeg har igrunn ingen interesse av å kommentere andre sine kroppen, men jeg kan gjerne tenke om en person som har kjempe fin kroppe, at jeg skulle ønske jeg så sånn ut..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg gjør det aldri. Faller meg overhode ikke inn å fortelle andre hva jeg syns om deres kropp. Har selv fått kommentert at jeg er for tynn hele oppveksten, at magen min var stygg fordi den var så flat, at jeg hadde for små bryster, alt mulig rart. Forstår ikke hvordan noen føler det er ok.. Anonymous poster hash: 522fd...f2a
veraa94 Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Og folk har en tendens til at de ikke tørr å si hva de mener ansikt til ansikt. Veldig tøffe over nettet med å kommentere andres kroppen, utseende osv, men ikke så veldig tøff i virkeligheten Kan si meg enig at tilbakemeldinger på kropp & utseende, mat ol kan være greit engang iblant, men dere: KONSTRUKTIV KRITIKK!
Gjest Coolaid Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Og folk har en tendens til at de ikke tørr å si hva de mener ansikt til ansikt. Veldig tøffe over nettet med å kommentere andres kroppen, utseende osv, men ikke så veldig tøff i virkeligheten Kan si meg enig at tilbakemeldinger på kropp & utseende, mat ol kan være greit engang iblant, men dere: KONSTRUKTIV KRITIKK! Så det er greit å kommentere andre dersom det er konstruktiv kritikk ? Men ellers ikke? Jeg tenker at så lenge man faktisk ikke blir spurt så trenger man heller ikke kommentere. Jeg leser at flere i denne tråden påstår at de ikke kommenterer andres kropper/utseende. Er usikker på om det er fakta. Legger man ikke merke til andres kropper og tenker ting om dem? - Kanskje, kanskje ikke.... Selv kan jeg ta meg selv i å tenke " wow, hun var kjempetynn, håper hun ikke er syk", eller " ops, den kroppen kan ikke være så lett å bo i"...... Men tanken slutter ikke der. Ofte tenker jeg, hva om vedkommende er i gang med trening og bra kosthold osv.... Men ja, tror det er blitt en uting at vi kommenterer andre veldig mye. Det skjer jo i media hele tiden. Det sender jo signal om at det er greit. Noe som det egentlig ikke er.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 Så det er greit å kommentere andre dersom det er konstruktiv kritikk ? Men ellers ikke? Jeg tenker at så lenge man faktisk ikke blir spurt så trenger man heller ikke kommentere. Jeg leser at flere i denne tråden påstår at de ikke kommenterer andres kropper/utseende. Er usikker på om det er fakta. Legger man ikke merke til andres kropper og tenker ting om dem? - Kanskje, kanskje ikke.... Selv kan jeg ta meg selv i å tenke " wow, hun var kjempetynn, håper hun ikke er syk", eller " ops, den kroppen kan ikke være så lett å bo i"...... Men tanken slutter ikke der. Ofte tenker jeg, hva om vedkommende er i gang med trening og bra kosthold osv.... Men ja, tror det er blitt en uting at vi kommenterer andre veldig mye. Det skjer jo i media hele tiden. Det sender jo signal om at det er greit. Noe som det egentlig ikke er. Er jo forskjell på å kommentere noe, og å tenke inni seg? Anonymous poster hash: 522fd...f2a 3
draug 75 Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Av en eller annen grunn er det blitt? Det er det, og har vært slik siden sist på 70- tallet, minst; jeg har ikke personlige erfaringer som rekker lengre tilbake. Festlig det, for en tynn liten reke av en guttunge å høre flere ganger hver dag hvor tynn han er. Jeg tror imidlertid ikke det er ondsinnet. Det er bare uforstand.
veraa94 Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Så det er greit å kommentere andre dersom det er konstruktiv kritikk ? Men ellers ikke? Jeg tenker at så lenge man faktisk ikke blir spurt så trenger man heller ikke kommentere. Jeg leser at flere i denne tråden påstår at de ikke kommenterer andres kropper/utseende. Er usikker på om det er fakta. Legger man ikke merke til andres kropper og tenker ting om dem? - Kanskje, kanskje ikke.... Selv kan jeg ta meg selv i å tenke " wow, hun var kjempetynn, håper hun ikke er syk", eller " ops, den kroppen kan ikke være så lett å bo i"...... Men tanken slutter ikke der. Ofte tenker jeg, hva om vedkommende er i gang med trening og bra kosthold osv.... Men ja, tror det er blitt en uting at vi kommenterer andre veldig mye. Det skjer jo i media hele tiden. Det sender jo signal om at det er greit. Noe som det egentlig ikke er. Med kontruktiv kritikk mener jeg vel egentlig svar på tiltale? Feks hvis noen klager over kroppen sin vil jeg først og fremst si det som er positivt ved dem, så hva de kan gjøre for å endre holdningen de har til seg selv. Som oftest er alt i skjønneste orden og det sitter bare i hodet
Gjest Coolaid Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Er jo forskjell på å kommentere noe, og å tenke inni seg? Anonymous poster hash: 522fd...f2a Det er en viss forskjell ja, men samtalen man har med seg selv er like betydningsfull som den man har med andre. Det handler om personlige holdninger i bunn og grunn.
Ferny Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Av en eller annen grunn er det blitt? Det er det, og har vært slik siden sist på 70- tallet, minst; jeg har ikke personlige erfaringer som rekker lengre tilbake. Festlig det, for en tynn liten reke av en guttunge å høre flere ganger hver dag hvor tynn han er. Jeg tror imidlertid ikke det er ondsinnet. Det er bare uforstand. Får høre det samme selv, bare at jeg er jente da. Det er aldri kult at folk skal kommentere kroppen din, men tror tross alt det er verre å få kommentarer på at man er for tykk. Det ordet er i større grad koblet til nagative egenskaper som lat, utrent, usunn osv. Sånn det er i dag, så er det jo nærmest et ideal å være slank/tynn. Selv om ordet tynn også kan oppleves sårende. Tror også det handler om uforstand, og ikke nødvendigvis ondskap der folk lirer av seg gloser.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Man kan jo ikke snu seg, åpne et blad eller logge på facebook uten at noen skal vise deg kroppen sin. Når det har blitt så vanlig så er det like naturlig å kommentere det som å snakke om været. Anonymous poster hash: 75fc2...5d6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg fatter ikke hva folk tenker med. Når ble det liksom greit å si: "ååh, ser at du har lagt på deg litt ja. Kanskje på tide å trene litt nå?". Har faktisk bevitnet det selv mellom to venner av meg, og da sa jeg faktisk ifra om at det ikke var greit å si. Han som fikk høre det ble faktisk ganske lei seg. Har flere venner som har lagt seg ut den siste tiden. Og hva så? Jeg hadde aldri i verden kommentert det. Tror at de er klar over det selv, og at det kan være et sårt tema. Er så dritt lei av at folk tror det er greit å kommentere på andres kropper. Anonymous poster hash: 5483c...d34
Gjest The damned Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Jeg kan tenke sånne ting og kanskje kommentere det til samboeren min, men aldri sånn at de kan høre det eller direkte til noen. Det synes jeg er en uting. Man trenger ikke si alt man tenker på, men det er jo selvsagt naturlig å tenke på det hvis noen er veldig stor eller veldig tynn. Men det er ikke gøy å få høre kommentarer fra folk som tror at de vet alt om deg basert på kroppen din. Var veldig tynn før, og da var folk så bekymret. Alltid folk som ikke kjente meg, men jeg spiste nok og ikke spesielt sunt heller Men noe av det verste jeg ser er når folk på nettet slenger om seg med at folk er feite eller ser helt jævlige ut på nett. Ser det ofte om folk som ikke engang er overvektige, men som ikke er syltynne. Det bør være rom for å ha den kroppen man vil ha, så lenge man er frisk Endret 31. oktober 2014 av The damned
Gjest Mandalas Skrevet 1. november 2014 #17 Skrevet 1. november 2014 (endret) Jeg legger helt ærlig veldig sjeldent merke til andres kropper. Da må de være helt, helt ekstreme i den ene eller andre ytterkanten, og det er ikke mange av dem jeg har sett. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke ser sånt, tror det bare er fordi jeg luller mye rundt i min egen verden. Men jeg har stadig opplevd å bli kalt sykelig tynn og "så tynn at det nesten ikke er pent engang" av andre voksne damer. Jeg har aldri i hele mitt liv slanket meg eller tenkt over hva jeg har puttet i munnen basert på kalorier etc. Jeg vet ikke hvordan man teller kalorier engang, så jeg syns da de kommentarene har vært stygge. siden jeg åpenbart ikke kan endre meg og bli tykkere heller. Endret 1. november 2014 av Mandalas
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #18 Skrevet 3. november 2014 Jeg kommenterer aldri andres kropp, med mindre det er et kompliment jeg har da. Jeg selv har fått noen litt frekke kommentarer fordi jeg er litt undervektig. Synes ikke noe om det, spesielt siden jeg sliter ekstremt med kjempedårlig matlyst, og prøver hardt å legge på meg. Anonymous poster hash: 15145...638
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå