Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente og har 26 år.

For 2 mnd siden fikk jeg hjerneslag (liten) Den dagen var jeg på vei til jobb og armen min ble "borte" og kort tid etter det var hele venstre delen av kroppen nummen. Mannen ringte lege og hun sa det er migrene med aura og da fikk jeg migrenemedisin....etter 3 dager dro jeg til legen og forklarte at jeg var sliten og nummen i venstre del av kroppen ...da fikk jeg henvisning til MR av hode og Albyle blødfortynnende medisiner. 2 timer etter MR for jeg melding fra lege at jeg hadde hatt lite hjerneslag ...dene kvelden var jeg innlagt på sykehuset med tusen undersøkelser...de finner ingeting...alt er bra ..men Mr viser hjerneslag og jeg har hjerneslag symptommer... dagen etter ble jeg hentet fra sykehuset og ble kjørt med ambulanse til Riksohospital fordi de vil ta MR på nytt med serie bilder. Etter det ble jeg veldig redd og tenkte hvorfor bilder igjen er det snakk om noe verre (hjernesvulst) ? Legen komm på romet mitt og jeg spørrte om det er noe verre så sier hun nei det er hjerneslag vi ville bare se bedre og utelukke hjerneblødning. Nå er jeg hjemme og venter på hjerteklaff operasjon... årsak til hjerneslag er : liten hull i hjerte eller migrene med aura....

Nummenheten er ikke der mer ..men får rare følelser i den venstre delen av kroppen av og til..spesielt når jeg er sliten...

Det som plager meg nå er det mulig at de så hjernesvulst og ikka sa noe til meg??

Jeg er selv i sjokk etter alt... og jeg er bedre etter hjerneslage men har avog til rare følelser i den delen av kroppen hvor det var hjerneslag?! Har noen oplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du hadde hatt hjernesvulst så hadde de sagt det, det er ikke uvanlig å ta flere bilder av unge slagpasienter for å være sikker på omfang og evt utvikling.

Anonymous poster hash: 42a95...c80
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Tusen takk at du leste og takk for svar, man blir redd og det er ikke lett... da må jeg stole på leger og si takk gud at det er ikke verre. Er engstlig om dagen og kanskje derfor

disse symptomene kommer og går ...

Endret av Mia 26
Skrevet

Huff, stakkars deg, men jeg vil også tro at om det var hjernesvulst så ville de sagt det...

Skrevet

De er i utgangspunktet pliktig til å fortelle hva de finner.

Klem til deg, hilsen jente 26

Anonymous poster hash: 771a0...210

Skrevet

Tusen takk til dere....det er altid noe man er redd for :( spesielt at jeg tenker alt var perfekt og jeg er en mamma til en 5 åring i full jobb,i full trening og med full negledesign..men nå er alt nytt og jeg blir veldig sliten om dagen,jobber ikke,prøver å ha krefter til min datter.Håper alt skal bli bedre etter operasjon men må si ..dere tenker uh så dum hun er...men jeg er redd og tenker på dette 98%av dagen....

Skrevet

http://www.slag.no/Hjerneslag/Hva-er-hjerneslag

Når du har tatt så mange MR bilder av hjernen din, så har du fått de beste og mest omfattende undersøkelsene som vi har til å se hva som er i hodet ditt. Hadde de funnet en svulst eller tumor ville du helt klart fått beskjed. Så dette tror jeg helt bestemt du kan slutte å bekymre deg for. Legge ved en lenke om hjerneslag, dersom du klarer å lese og forstå. Tror det meste vil ordne seg når du får operasjonen din. Men ta hensyn til trettheten din og ikke press deg.

Ønsker deg alt godt!

Anonymous poster hash: 0329a...66d

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk :blomst: det er veldig snilt av deg :) TUSEN TAKK

Gjest Badabing
Skrevet

Så forferdelig opplevelse :(

Nå er ikke jeg noen lege, men jeg vil tro at de ønsket nye bilder for å se om det er propp eller blødning. Er det en propp, ville du trenge blodfortynnende, men dette skal du ikke ha om det er en blødning. Det er ingen grunn til å bekymre seg for hjernesvulst, de ville aldri ha hemmeligholdt noe slikt, det gjør de bare ikke.

Ønsker deg lykke til og god bedring :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...