MegaSmokken Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Hei, jeg har slitt de sisste mnd med angst for å bli gravid. Jeg ønsker egentlig ikke å bli gravid noen gang igjen.. jeg er 22 år og har en sønn på 5mnd.. Jeg reagerer på p-piller og mini piller.. skeptisk til spiraler, staver osv ang pris og fungering etc.. Har faktisk feid meg tanken om sterilisering men er usikker pga pris og har fått med meg at det er lang ventetid.. Håper på hjelp med dette da det preger store deler av hverdagen min å ha slik angst..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg vil foreslå at du tar tak i angsten din, og ikke bare fokuserer på å ikke bli gravid. Angst har en tendens til å forplante seg i andre problemer så fort det opprinnelige problemet er løst. Dersom du reagerer på p-piller og den slags kan du vel benytte kondom?Anonymous poster hash: c3398...7ec
MegaSmokken Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2014 Er det at han ikke er så glad for den kondomen hele tiden og prøver å lure seg til uten noen ting.. Ja har også vurdert psykolog for angsten..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Du burde oppsøke noen form for hjelp ja. Akkurat hva det skal være må du bare prøve deg fram til tror jeg.. "Trange rom og åpne plasser" er en veldig grei "håndbok" om angst og håndtering av angst Ellers kan man ha nytte av yoga, mindfullness og den type ting, Kam foreksempel være nyttig å sette av et klokkeslett på dagen hvor du skal jobbe med å slippe alle bekymringer. Når tiden er ut så kan du fortsette som vanlig igjen, det virker ikke som det har noen effekt i starten men etter en del øving så kommer det. Selv hadde jeg veldig nytte av hypnose:-) Ellers tror jeg bare du må holde kjæresten din litt i ørene At du vurderer å sterilisere deg fordi han ikke gidder bruke kondom blir jo helt feil! -mener jeg da Anonymous poster hash: c3398...7ec
MegaSmokken Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2014 Jojo, men er jeg igjen som aldri ønsker å bli gravid igjen egentlig.. noen som vet priser og sånnt? Prevensjons erfaringer etc?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Er det at han ikke er så glad for den kondomen hele tiden og prøver å lure seg til uten noen ting.. Ja har også vurdert psykolog for angsten.. Mange slike rundt omkring...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Du bør ikke sterilisere deg fordi at du ikke øsnker å bli gravid igjen nå som 22 åring. Du kan ikke vite hva du vil senere i livet. Vil du ha flere barn når du er 30 kommer du til å angre bittert. Ta tak i angsten din og snakk med lege om prevensjon Anonymous poster hash: 4b314...8eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå