Gå til innhold

Barn og Frozen filmen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Honeyfern

Filmen er bra den - men må si jeg ikke syntes noe om at den norske pavliongen på Disney land skal gjøres om til Frozen. Sist jeg sjekket så er Epcot stedet der forskjellige land blir presentert, du får lære om kulturen, maten, tradisjonene osv.

Ja, Frozen har et par ting som kan knyttes opp mot det norske, men samtidig så er det en film. Å kvitte seg med Malstrøm,(karusellen som er inne i den norske paviliongen, og på måte et slags "varemerke") for å få plass til mer Frozen ting, kan være vel og bra i begynnelsen, og uansett hvor mye ståhei den får nå fra både barn og voksne, så vil også Frozen ebbe av, og da sitter vi igjen med en paviljong med en film som ikke appelerer like sterkt lengre - for nå har det kommet en ny Disney film.

Nei, dette var bare en utblåsning fra min side. Filmen har gått over alle støvleskaft, mødre kjøper Frozen produkter til blodpris av folk som ser sitt snitt til å tjene mye penger på desperate familier. Rene butikker med Frozen inspirert makeover ....

Nå er jo en ny Disney film på vei, og etter som jeg har hørt/lest, så skal den også visstnok handle om ei selvstendig, sterk jente. Så vi får se hvor lenge denne Frozen hylekoret fortsetter. Det har gått 1 år nå, blir spennende å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Det er iallefall bra at de lager filmer om sterke, selvstendige jenter, og ikke slike som alltid må bli reddet av en prins som kommer ut av det blå fra skogen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cars har vært populær i snart ti år. Fremdeles vil små gutter ha Lynet McQueen på alt fra sokker til matbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cars har vært populær i snart ti år. Fremdeles vil små gutter ha Lynet McQueen på alt fra sokker til matbokser.

Akkurat det samme tenkte jeg. Kanskje hysteriet rundt Frozen er verre enn vanlig, men det kan like gjerne være at man aldri har opplevd film-hysteriet på nært hold før man har barnehagebarn i "riktig" alder.

Mine eldste er jo tenåringer, og jeg har vært med på X antall diller opp igjennom årene. Cars, Surf's up, Elias, Spiderman (!)... Alle ville ha utstyret, alle lekte at de var Cody Maverick eller "Pita Pata" eller Belle. Og etter Frozen kommer det helt sikkert noe nytt som slår de gamle rekordene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er bra den - men må si jeg ikke syntes noe om at den norske pavliongen på Disney land skal gjøres om til Frozen. Sist jeg sjekket så er Epcot stedet der forskjellige land blir presentert, du får lære om kulturen, maten, tradisjonene osv.

Ja, Frozen har et par ting som kan knyttes opp mot det norske, men samtidig så er det en film. Å kvitte seg med Malstrøm,(karusellen som er inne i den norske paviliongen, og på måte et slags "varemerke") for å få plass til mer Frozen ting, kan være vel og bra i begynnelsen, og uansett hvor mye ståhei den får nå fra både barn og voksne, så vil også Frozen ebbe av, og da sitter vi igjen med en paviljong med en film som ikke appelerer like sterkt lengre - for nå har det kommet en ny Disney film.

Nei, dette var bare en utblåsning fra min side. Filmen har gått over alle støvleskaft, mødre kjøper Frozen produkter til blodpris av folk som ser sitt snitt til å tjene mye penger på desperate familier. Rene butikker med Frozen inspirert makeover ....

Nå er jo en ny Disney film på vei, og etter som jeg har hørt/lest, så skal den også visstnok handle om ei selvstendig, sterk jente. Så vi får se hvor lenge denne Frozen hylekoret fortsetter. Det har gått 1 år nå, blir spennende å følge med.

jøss hvor negativ går det an å bli? :P At du har problemer med hva som er inne i en fornøyelsespark må du jo nesten ta opp med de som EIER parken :P

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt dilla på Disney-film siden Tornerose, men hadde jeg vært barn nå hadde det vært Frozen jeg hadde digget. Den er for meg den beste filmen på lenge, og det er vel da også grunnen til at jenter liker den?



Anonymous poster hash: 212ec...41a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på 4,5 satt på Ipaden for en liten stund siden og der pleier han å se i nettbutikken på diverse spill, filmer osv. Plutselig sier han at han trenger hjelp til å finne "le go". Jeg forstår ingenting, og tror han mener lego. Han begynner å bli irritabel og sier "nei, mamma, le gooooooooo!!!!!". Jeg spør om det er noe han har sett i barnehagen og han sier ja. Til slutt går det opp for meg at det kanskje er en sang og søker opp "let go" på Youtube. Da kommer jo alt dette med Frozen opp, og han sier "Ja, mamma, le go". Han satt og sang til sangen i lang tid og synes tydelig denne filmen er stor stas. Så er ikke bare jenter den appellerer til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyfern

jøss hvor negativ går det an å bli? :P At du har problemer med hva som er inne i en fornøyelsespark må du jo nesten ta opp med de som EIER parken :P

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Slapp av, var bare en utblåsning. Jeg går ikke rundt og bærer nag, om det er det du tror, jeg kom på det da jeg så denne tråden.

Å ta det opp med eierne av parken tror jeg har lite betydning da staten Norge ikke bryr seg en tøddel om den norske pavliongen. Så da står Disney land fritt til å gjøre det de selv vil.

Min usle stemme blir vel 1 blant mange tusen, jeg er langt fra den eneste som liker dette ;)

Morsomt å se at amerikanerne verdsetter lille Malstrøm så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cars har vært populær i snart ti år. Fremdeles vil små gutter ha Lynet McQueen på alt fra sokker til matbokser.

Og Angry birds. Går aldri av med sin popularitet. Gutten min har vært fan i snart 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sant i det du skriver. Men hør på den galningen her da: http://www.dagbladet.no/2014/03/12/kultur/disney/religion/frost/film/32278567/ Altså er det mulig!!! :jolie::jolie:

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Pastoren hevdet også at Disney har stor makt som kan brukes til å påvirke unge.

- Hvis jeg var 'Djevelen', hva ville jeg da gjort for å gjøre noe virkelig ondt mot fem-, seks- og sjuåringer i kristne familier i Amerika? Hvis jeg var 'Djevelen' ville jeg kjøpt Disney i 1984, sa pastoren på radioprogrammet.

Quote fra pastoren, med noen små endringer

For jeg er hjertens enig i dette utsagnet, bare av andre grunner.

Anonymous poster hash: 02c17...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...