mkgleez Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Hei, Har noen tatt sin bachelor på denne skolen, enten i London eller San Francisco? Jeg går på høgskole innen business i Norge nå, men føler ikke at det gir meg nok - foreleserne har ingen egen erfaring fra feltet. Hult virker derfor veldig interessant, men det er vanskelig å finne studenters erfaringer fra bachelorprogrammene deres, fordi MBA-programmene tydeligvis virker større. Har du noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Etter litt googling vil jeg si at det ikke høres ut som en særlig bra skole. Den er bl.a. ikke et ordentlig universitet/høyskole. De har ikke en gang et eget bibliotek! Etter at de holdt på å gå konkurs for noen år siden ble de kjøpt av Hult-familien som også driver EF språkskoler/reiser. De driver tydeligvis veldig aktivt salg/rekruttering for å øke studenttallet. Gode skoler trenger ikke det, de har mange flere søkere enn plasser. Det er mye kritikk av Hult, se bl.a.: http://poetsandquants.com/2014/09/02/the-story-behind-the-growth-of-the-worlds-largest-graduate-business-school/ http://poetsandquants.com/2014/09/03/hult-international-business-school-a-rising-powerhouse-or-a-pariah/ http://poetsandquants.com/2014/09/03/hult-international-the-kanye-west-of-business-schools/ http://www.hultmbareview.com Personlig ville jeg heller søkt på mer kjente og anerkjente skoler. Anonymous poster hash: 90420...a27
mkgleez Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2014 Etter litt googling vil jeg si at det ikke høres ut som en særlig bra skole. Den er bl.a. ikke et ordentlig universitet/høyskole. De har ikke en gang et eget bibliotek! Etter at de holdt på å gå konkurs for noen år siden ble de kjøpt av Hult-familien som også driver EF språkskoler/reiser. De driver tydeligvis veldig aktivt salg/rekruttering for å øke studenttallet. Gode skoler trenger ikke det, de har mange flere søkere enn plasser. Det er mye kritikk av Hult, se bl.a.: http://poetsandquants.com/2014/09/02/the-story-behind-the-growth-of-the-worlds-largest-graduate-business-school/ http://poetsandquants.com/2014/09/03/hult-international-business-school-a-rising-powerhouse-or-a-pariah/ http://poetsandquants.com/2014/09/03/hult-international-the-kanye-west-of-business-schools/ http://www.hultmbareview.com Personlig ville jeg heller søkt på mer kjente og anerkjente skoler. Anonymous poster hash: 90420...a27 Takk for flott innlegg! Jeg har tenkt litt på det samme som du sier. Jeg tror mye av grunnen til at disse blandede tilbakemeldingene/meningene om skolen er fordi det ikke er en research based university. De fokuserer på teori satt ut i mye praksis, med forelesere som alle har vært og er i jobb i bransjen. Jeg lærer mest gjennom praksis, og ikke så mye gjennom gammeldagse forelesninger og tunge teoribøker, det er grunnen til at jeg har tenkt at dette universitet kunne vært noe for meg. Når det er sagt, så vurderer jeg også Bond University i Australia, som har snev av den samme tilnærmingen, men som er akkreditert enda bedre Det er så sykt dyrt bare - over 500 000,- for en bachelor, bare i skolepenger!! Shit. hehe... -ts
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Takk for flott innlegg! Jeg har tenkt litt på det samme som du sier. Jeg tror mye av grunnen til at disse blandede tilbakemeldingene/meningene om skolen er fordi det ikke er en research based university. De fokuserer på teori satt ut i mye praksis, med forelesere som alle har vært og er i jobb i bransjen. Jeg lærer mest gjennom praksis, og ikke så mye gjennom gammeldagse forelesninger og tunge teoribøker, det er grunnen til at jeg har tenkt at dette universitet kunne vært noe for meg. Nå er jo det å drive med forskning og ha forskningsbasert undervisning den viktigste forutsetningen for å være et universitet. Hvis du er mest interessert i praksis og ikke teori passer kanskje ikke universiteter for deg. Har du vurdert utdanning på et lavere nivå, f.eks. fagskole? De fokuserer på teori satt ut i mye praksis, med forelesere som alle har vært og er i jobb i bransjen. Det er det de selv påstår i markedsføringen sin. Det virker ikke som om de får det til spesielt godt basert på hva studentene deres sier. Det er så sykt dyrt bare - over 500 000,- for en bachelor, bare i skolepenger!! Shit. hehe... Det er derfor spesielt viktig at du ikke kaster bort masse penger og flere år av livet ditt på en tredje-rangs skole som få kjenner til. Hvis du planlegger å jobbe i Norge når du er ferdig ville jeg valgt en skole som norske arbeidsgivere har hørt om. Anonymous poster hash: 90420...a27 Anonymous poster hash: 90420...a27
mkgleez Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Nå er jo det å drive med forskning og ha forskningsbasert undervisning den viktigste forutsetningen for å være et universitet. Hvis du er mest interessert i praksis og ikke teori passer kanskje ikke universiteter for deg. Har du vurdert utdanning på et lavere nivå, f.eks. fagskole? Jeg har alltid hatt svært gode resultater på skolen - både i Norge, og da jeg studerte en periode i USA. Det er ikke min favoritt med gammeldags utdannelse som kun består av forelesninger og tykke bøker med masse teoretiske begreper, uten å få sette det i praksis. Det er f.eks en grunn til at mange businesskoler i USA har internship for studentene sine. Så ja, høyere utdanning er absolutt noe for meg. Du får det til å virke som at man ikke kan studere hvis man liker praksis ved siden av begreper. Unnskyld meg. Det er det de selv påstår i markedsføringen sin. Det virker ikke som om de får det til spesielt godt basert på hva studentene deres sier. Her er det selvsagt mange positive tilbakemeldinger også, men jeg er helt enig i det du sier. Det er derfor spesielt viktig at du ikke kaster bort masse penger og flere år av livet ditt på en tredje-rangs skole som få kjenner til. Hvis du planlegger å jobbe i Norge når du er ferdig ville jeg valgt en skole som norske arbeidsgivere har hørt om. Jeg vil fortsette å vurdere blant annet Bond University i Australia - denne har veldig gode rankings, og ser ut til å være et anerkjent universitet for businessavdelingen deres. Og i tillegg kanskje Griffith University og Queensland University of Techonolgy.Anonymous poster hash: 90420...a27 Anonymous poster hash: 90420...a27 Endret 31. oktober 2014 av mkgleez
AryaUnderfoot Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Fikk en tid EKSTREMT mye Mail av de. Bare det er nok til at de virker useriøse for meg. Et slikt jag etter å få tak i studenter er ikke normalt blant etterspurte universiteter. Hvis du har gode karakter og kjangs til å komme inn på skoler med høyt nivå ville jeg vurdert LSE - London School of Economics eller UCL som er anerkjente universiteter med høyt nivå på stab og studenter.
mkgleez Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2014 Fikk en tid EKSTREMT mye Mail av de. Bare det er nok til at de virker useriøse for meg. Et slikt jag etter å få tak i studenter er ikke normalt blant etterspurte universiteter. Hvis du har gode karakter og kjangs til å komme inn på skoler med høyt nivå ville jeg vurdert LSE - London School of Economics eller UCL som er anerkjente universiteter med høyt nivå på stab og studenter. De ringte faktisk meg i dag også, hehe. Jeg ser poenget ditt. Vurderte du bachelor eller MBA?
AryaUnderfoot Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 De ringte faktisk meg i dag også, hehe. Jeg ser poenget ditt. Vurderte du bachelor eller MBA? Uff, masekråker! Jeg vurderte bachelor.
mkgleez Skrevet 1. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2014 Uff, masekråker! Jeg vurderte bachelor. Hvor endte du med å studere da?
AryaUnderfoot Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Hvor endte du med å studere da? Queen Mary University, MA ved UCL. Queen Mary var greit, UCL var fantastisk. Anbefales virkelig.
mkgleez Skrevet 1. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2014 Queen Mary University, MA ved UCL. Queen Mary var greit, UCL var fantastisk. Anbefales virkelig. Kult, jeg skal ta en titt på det. Hva het programmet du gikk? Primært ønsker jeg meg USA, men er ikke fremmed for England heller
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #12 Skrevet 1. november 2014 Queen Mary University, MA ved UCL. Queen Mary var greit, UCL var fantastisk. Anbefales virkelig. Dette er litt off-topic, men hva er snittet på Queen Mary og UCL? Hvis du vet. Anonymous poster hash: e1ad5...6cd
AryaUnderfoot Skrevet 1. november 2014 #13 Skrevet 1. november 2014 Dette er litt off-topic, men hva er snittet på Queen Mary og UCL? Hvis du vet. Anonymous poster hash: e1ad5...6cd Jeg vet ikke hva det er nå men Queen Mary var ikke vanskelig å komme inn på med mitt snitt som lå på rundt 4,9. De ønsker svært gjerne elever fra non-EU land da vi betaler dyrt for skoleplassen. Organisasjoner som feks Across the pond hjelper deg å søke på Queen Mary og andre universiteter i England og du har god kjangs for å komme inn. Noen programmer/grader krever høyere/lavere snitt. UCL søkte jeg på med mine resultater fra Queen Mary og jeg oppnådde en first/1st altså en A i snitt og hadde ingen problemer med å komme inn men vet ikke hva snittet lå på.
AryaUnderfoot Skrevet 1. november 2014 #14 Skrevet 1. november 2014 Kult, jeg skal ta en titt på det. Hva het programmet du gikk? Primært ønsker jeg meg USA, men er ikke fremmed for England heller Eng. Lang. & linguistics på QM. MA i English Linguistics. England er fantastisk og anbefales virkelig.
mkgleez Skrevet 2. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2014 Eng. Lang. & linguistics på QM. MA i English Linguistics. England er fantastisk og anbefales virkelig. Høres veldig bra ut, jeg skal sjekke videre inn på dette også Takk! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå