AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har trukket visdomstann i dag. Jeg tok to Aspirin da jeg kom hjem. Noen erfaringer i forhold til smerter i etterkant? Synes litt synd på meg selv akkurat nå Anonymous poster hash: 1be2c...b19
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Huff, stakkar deg Da jeg trakk oppe gikk det veldig greit. Smertene ble borte etter 5-7 dager. Ta smertestillende etter klokka, og ikke vent til det gjør vondt. Unngå ibux, da noen studier har vist at tilhelingen kan gå saktere ved bruk. Da jeg opererte ut tann nede gikk det noen dager lenger før smerter ble borte og jeg ble ganske hoven etterhvert. Anonymous poster hash: 834ef...0da
Portvinpiken Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg trakk en visdomstann for ikke lenge siden (men god støtte av folk her inne, fordi jeg var så nervøs i forkant). Det var en helt vanlig trekking av visdomstannen oppe, og jeg tok ikke smertestillende i det hele tatt. Var aldri noe vondt i det hele tatt. Eneste var at jeg synes det har tatt lang tid for det å gro.
Gjest Malanthor Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 AnonymBruker, on 30 Oct 2014 - 14:47, said: Huff, stakkar deg Da jeg trakk oppe gikk det veldig greit. Smertene ble borte etter 5-7 dager. Ta smertestillende etter klokka, og ikke vent til det gjør vondt. Unngå ibux, da noen studier har vist at tilhelingen kan gå saktere ved bruk. Da jeg opererte ut tann nede gikk det noen dager lenger før smerter ble borte og jeg ble ganske hoven etterhvert. Anonymous poster hash: 834ef...0da Gi meg en link til disse studiene takk. Vil gjerne lese dem da min tannlege ikke ser ut til å vite om det. Og til TS, følg reglene og spis medisinen din så går det nok bra. Har trukket 4 selv og har aldri hatt noe problem med det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Gi meg en link til disse studiene takk. Vil gjerne lese dem da min tannlege ikke ser ut til å vite om det. Og til TS, følg reglene og spis medisinen din så går det nok bra. Har trukket 4 selv og har aldri hatt noe problem med det. Jeg skal prøve å finne det igjen. Fant dem på databasen til høyskolen min da jeg gikk der. Anonymous poster hash: 834ef...0da
Gjest Malanthor Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 AnonymBruker, on 30 Oct 2014 - 15:46, said: Jeg skal prøve å finne det igjen. Fant dem på databasen til høyskolen min da jeg gikk der. Anonymous poster hash: 834ef...0da Mange takk.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har trukket visdomstann i dag. Jeg tok to Aspirin da jeg kom hjem. Noen erfaringer i forhold til smerter i etterkant? Synes litt synd på meg selv akkurat nå Anonymous poster hash: 1be2c...b19 Jeg har ennå ikke trukket noen av mine (skal snart), men har operert ut 2. Jeg hadde vondt nok til å bruke smertestillende i over en uke, regner med det går fortere om du "bare" har trukket. Anonymous poster hash: 293df...13f
Gjest bustyvel Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg fikk en ibux rett etterpå, ellers ingenting på de to tennene jeg har trukket.
Timza Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har trukket to. Den ene gangen så gikk smertene over iløpet av den ene dagen. Den andre gangen, som var nede i underkjeven, så farte faenmeg smertene i over ei uke.
dyptvann Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Tok én ibux 400mg etter råd fra tannlegen, merket ikke noe mer til den operasjonen (kirurgisk inngrep da de hadde grodd feil vei). Langt bedre enn forventet.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 TS her. Jeg fikk også beskjed om å ta Ibux. Det er jo en NSAIDS, så. Tok 2 Ibux for en halvtime siden. Jeg merket at det gjorde vondt rett etter at jeg hadde gått tur, samt når jeg lener meg fremover (blodet presser sikkert på området). Jeg kjenner blodsmak fremdeles, nå er det 5 timer siden jeg trakk. Æsj! Jeg får trøste meg med at det er et år til neste gang jeg skal til tannlegen Anonymous poster hash: 1be2c...b19
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg hadde vondt på ettermiddag/kveld etter trekking av visdomstann i overkjeven, men tok ikke smertestillende. Så det gikk med andre ord ganske raskt over uten veldig sterke smerter. Et par dager etter fikk jeg ganske vondt i kinnet/ved nesen (på samme side som visdomstannen), men det gikk over etter noen timer. Da jeg trakk den første visdomstannen i overkjeven gikk selve trekkingen mye raskere og mer smertefritt enn nr 2, men da tok jeg en Paracet samme ettermiddag for å lindre smerten - men ellers gikk det altså veldig fint Anonymous poster hash: db1ac...41f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #13 Skrevet 30. oktober 2014 PS: Jeg spyttet blod (ikke rent blod da) i hvert fall i to dager etter trekking, ekkelt med blodsmak i munnen hele tiden. Anonymous poster hash: db1ac...41f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #14 Skrevet 30. oktober 2014 Da jeg trakk min nede hadde jeg blåmerke helt ned til halsen... var dødsvondt flere uker etterpå. Anonymous poster hash: b1f7a...882
Alex Turner Skrevet 30. oktober 2014 #15 Skrevet 30. oktober 2014 PS: Jeg spyttet blod (ikke rent blod da) i hvert fall i to dager etter trekking, ekkelt med blodsmak i munnen hele tiden. Anonymous poster hash: db1ac...41f Samme her, hadde et glass ved senga som jeg fylte opp med blod og spytt etter jeg opererte ut to i overkjeven Den største feilen jeg gjorde var å vente med å ta smertestillende til bedøvelsen gikk ut, for smertene var faktisk helt forferdelig. Etter det tok jeg smertestillende med et par timers mellomrom det første døgnet bare for å være sikker.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #16 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg tok paralgin forte og ibux 600 mg. Men likte ikke paralgin forte, ble så rusete så dagen etter tok jeg heller 600 mg ibux og en paracet. Det holdt i noen dager. Gikk veldig fint, og det leget ikke tregt. Kunne spise som normalt fra samme dagen jeg trakk tanna.Anonymous poster hash: 4e429...3db
masekopp Skrevet 30. oktober 2014 #17 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg tok paralgin forte på kvelden og neste morgen, så var alt ok
Frisørdama Skrevet 30. oktober 2014 #18 Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Får man smertestillende eller resept på det, fra tannlegen? Paralgin forte og de sterkeste Paracet og Ibux får man vel ikke reseptfrie på apoteket? Og aspirin får man vel ikke i det hele tatt lenger her, eller?? Endret 30. oktober 2014 av Frisørdama
masekopp Skrevet 30. oktober 2014 #19 Skrevet 30. oktober 2014 Får man smertestillende eller resept på det, fra tannlegen? Paralgin forte og de sterkeste Paracet og Ibux får man vel ikke reseptfrie på apoteket? Og aspirin får man vel ikke i det hele tatt lenger her, eller?? Jeg fikk paralgin forte fra legen (begge gangene jeg har trukket, fra forskjelige leger) fordi jeg spyr av ibux. Det vanligste er at tannlegen skriver ut paracet og ibux på resept (basert på 6 forskjellige tannlegepraksiser). Ihvertfall ibux, for man får sterkere enn de som er reseptfrie.
HeleneBK Skrevet 30. oktober 2014 #20 Skrevet 30. oktober 2014 Paralgin forte er reseptbelagt. Paracet og ibux er ikke reseptbelagt i visse doser, over 1 gram er de reseptbelagt. Kombinasjon av paracet og ibux er det som gjelder hvis du har vondt etter trekking av visdomstann. Mvh. autorisert tannhelsesekretær
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå