AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #21 Skrevet 1. november 2014 Vi bruker mormor og morfar, farmor og bestefar og farfar og "Randi". Siste kunne vi gjerne kalt bestemor, men hun ønsket ikke det selv, både fordi hun ikke har vært sammen med farfar så lenge og at hun ikke har så mye kontakt med ungene. Slik har det alltid vært i både min og mannens familie, de "biologiske" har fått sine "titler" og nye partnere eller "reservebesteforeldre" har blitt bestemor/bestefar, evt bessa/besten. Anonymous poster hash: 2c5b1...f91
Gjest Klaveret Skrevet 1. november 2014 #22 Skrevet 1. november 2014 Jeg kan på en måte forstå dere som problematiserer rundt navnet barna deres skal ha på besteforeldrene. PÅ den annen side synes jeg det er en liten gest å oppfylle besteforeldrenes ønsker. Hva barna kaller de rundt seg betyr til syvende og sist absolutt ingenting. Det er hvordan disse besteforeldrene ivaretar sin rolle overfor barna som har alt å si. Jeg ville latt barna kalle de bestemor og bestefar når det er det de gamle ønsker. Selv er jeg stemor og vil veldig gjerne bli kalt noe som rimer med "bestefar" når den tid kommer. Mitt stebarn kaller mine foreldre for bestemor og bestefar - akkurat som mine biologiske barn gjør. Skulle ønske flere kunne være litt "overbærende" og ikke lage en sak rundt filleting.
miramis Skrevet 2. november 2014 #23 Skrevet 2. november 2014 Ikke overfør dine familiefeider til barnet.Hva med mormor og bestemor, eller mommo og mimmi.
2013mamma Skrevet 3. november 2014 Forfatter #24 Skrevet 3. november 2014 Kanskje de prøver å signalisere at de ønsker mer kontakt med jenta di?Anonymous poster hash: 06f1f...4c9 Hvis de ønsker å se oss mer burde de jo bare ta kontakt. Ingen nekter de å komme
2013mamma Skrevet 3. november 2014 Forfatter #25 Skrevet 3. november 2014 Ikke overfør dine familiefeider til barnet.Hva med mormor og bestemor, eller mommo og mimmi. Jeg har foreslått mimmi, så håper jeg de vil bruke det
2013mamma Skrevet 3. november 2014 Forfatter #26 Skrevet 3. november 2014 Jeg kan på en måte forstå dere som problematiserer rundt navnet barna deres skal ha på besteforeldrene. PÅ den annen side synes jeg det er en liten gest å oppfylle besteforeldrenes ønsker. Hva barna kaller de rundt seg betyr til syvende og sist absolutt ingenting. Det er hvordan disse besteforeldrene ivaretar sin rolle overfor barna som har alt å si. Jeg ville latt barna kalle de bestemor og bestefar når det er det de gamle ønsker. Selv er jeg stemor og vil veldig gjerne bli kalt noe som rimer med "bestefar" når den tid kommer. Mitt stebarn kaller mine foreldre for bestemor og bestefar - akkurat som mine biologiske barn gjør. Skulle ønske flere kunne være litt "overbærende" og ikke lage en sak rundt filleting. Takk for ditt svar og tanker. For meg er ikke dette en filleting, grunnet relasjon meg far og manglende tilstedeværelse nå og tidligere - men det ønsker jeg ikke å utbrodere her. Jeg har vært imøtekomme og har foreslått mimmi
2013mamma Skrevet 3. november 2014 Forfatter #27 Skrevet 3. november 2014 (endret) Jeg kan på en måte forstå dere som problematiserer rundt navnet barna deres skal ha på besteforeldrene. PÅ den annen side synes jeg det er en liten gest å oppfylle besteforeldrenes ønsker. Hva barna kaller de rundt seg betyr til syvende og sist absolutt ingenting. Det er hvordan disse besteforeldrene ivaretar sin rolle overfor barna som har alt å si. Jeg ville latt barna kalle de bestemor og bestefar når det er det de gamle ønsker. Selv er jeg stemor og vil veldig gjerne bli kalt noe som rimer med "bestefar" når den tid kommer. Mitt stebarn kaller mine foreldre for bestemor og bestefar - akkurat som mine biologiske barn gjør. Skulle ønske flere kunne være litt "overbærende" og ikke lage en sak rundt filleting. Endret 3. november 2014 av 2013mamma
2013mamma Skrevet 3. november 2014 Forfatter #28 Skrevet 3. november 2014 Vi bruker mormor og morfar, farmor og bestefar og farfar og "Randi". Siste kunne vi gjerne kalt bestemor, men hun ønsket ikke det selv, både fordi hun ikke har vært sammen med farfar så lenge og at hun ikke har så mye kontakt med ungene. Slik har det alltid vært i både min og mannens familie, de "biologiske" har fått sine "titler" og nye partnere eller "reservebesteforeldre" har blitt bestemor/bestefar, evt bessa/besten.Anonymous poster hash: 2c5b1...f91 Takk for tanker og svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå