Gå til innhold

Land/steder du VIL reise til igjen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flytter gjerne tilbake til Frankrike for en stund om noen år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

København, London og Paris. Og jeg blir aldri lei av Italia!

Gjest Overrasket
Skrevet

Flytter gjerne tilbake til Frankrike for en stund om noen år.

En likesinnet! Det er gøy. Hvor i Frankrike bodde du?

Skrevet

Jeg har bodd i Italia, England, Frankrike og USA, så drar gjerne tilbake til alle de landene.

Ungarn, Slovenia og Portugal vil jeg tilbake til også. Er tilbake i Norge i høst for første gang på lenge, og merker at eventyrtrangen melder seg allerede.

Så spennende! Kan jeg spørre om hvor lenge du bodde i disse landene og hva du gjorde der (jobb/studie)? :-) Hvilket land likte du best, og hvorfor?

Gjest Overrasket
Skrevet

Så spennende! Kan jeg spørre om hvor lenge du bodde i disse landene og hva du gjorde der (jobb/studie)? :-) Hvilket land likte du best, og hvorfor?

Jeg vare ganske lenge i Frankrike. Første dro jeg dit for å studere. Jeg kunne ikke ett ord fransk, men det så jeg på som en betydningsløs bagatell. Så fant jeg ut at jeg liker franske kvinner godt, så de holdt meg der lenger enn planlagt. Etter studiene lagde jeg meg min egen lille jobb, og den har jeg fortsatt. Så jeg er heldig som kan jobbe fra hvor som helst.

Da jeg var klar for et nytt eventyr dro jeg til Italia. Familien min på farssiden er fra Toskana, men jeg hadde aldri bodd der før. Jeg tilbragte noen år der, inntil jeg traff en amerikansk kvinne ... Da kan du jo se for deg hvorfor neste stoppested ble USA. Jeg var ett år der samlet sett, og det var helt greit. Det er mye fine folk i USA, når man ser forbi både politikerne og glansbildene fra Hollywood. 

Så ble det England, ja. Jeg hadde alltid hatt lyst til å bo der, så det var på tide å få den drømmen krysset av listen. Kort fortalt levde det ikke helt opp til forventningene, men jeg synes de fra politisk hold har mye gode samfunnsløsninger.

Og nå er jeg altså, etter mange år og mye om og men, tilbake i Norge.

Når alt kommer til alt liker jeg Italia best. Det er et flott land å bo i dersom man er heldig nok til å ha en inntekt. Så uansett hvor livet tar meg, når det er på tide å endelig slå meg ned for godt blir det nok Italia for min del :)

Hvor har du bodd/har du lyst til å bo?

Skrevet

Tyskland

Spania

Italia

USA

Kenya

Skrevet

Jeg vare ganske lenge i Frankrike. Første dro jeg dit for å studere. Jeg kunne ikke ett ord fransk, men det så jeg på som en betydningsløs bagatell. Så fant jeg ut at jeg liker franske kvinner godt, så de holdt meg der lenger enn planlagt. Etter studiene lagde jeg meg min egen lille jobb, og den har jeg fortsatt. Så jeg er heldig som kan jobbe fra hvor som helst.

Da jeg var klar for et nytt eventyr dro jeg til Italia. Familien min på farssiden er fra Toskana, men jeg hadde aldri bodd der før. Jeg tilbragte noen år der, inntil jeg traff en amerikansk kvinne ... Da kan du jo se for deg hvorfor neste stoppested ble USA. Jeg var ett år der samlet sett, og det var helt greit. Det er mye fine folk i USA, når man ser forbi både politikerne og glansbildene fra Hollywood. 

Så ble det England, ja. Jeg hadde alltid hatt lyst til å bo der, så det var på tide å få den drømmen krysset av listen. Kort fortalt levde det ikke helt opp til forventningene, men jeg synes de fra politisk hold har mye gode samfunnsløsninger.

Og nå er jeg altså, etter mange år og mye om og men, tilbake i Norge.

Når alt kommer til alt liker jeg Italia best. Det er et flott land å bo i dersom man er heldig nok til å ha en inntekt. Så uansett hvor livet tar meg, når det er på tide å endelig slå meg ned for godt blir det nok Italia for min del :)

Hvor har du bodd/har du lyst til å bo?

Åååå, så spennende! Jeg har kunn bodd i Norge, men har en liten drøm å studere utenlands og gjerne bo utenlands etter endt studium :-) Drømmeland er England, Portugal, Spania og Italia. Håper jeg tør å ta steget og flytte til ett av de stedene en eller annen gang.

Gjest Overrasket
Skrevet

Åååå, så spennende! Jeg har kunn bodd i Norge, men har en liten drøm å studere utenlands og gjerne bo utenlands etter endt studium :-) Drømmeland er England, Portugal, Spania og Italia. Håper jeg tør å ta steget og flytte til ett av de stedene en eller annen gang.

Dersom en liten eller stor bit av deg ønsker å studere utenlands MÅ du bare gjøre det! Jeg har møtt så mange som har sagt at de skulle ønske de kunne gå tilbake i tid for å forfølge drømmen om å studere utenlands. Du lærer ikke bare et fag, men du lærer også mye om deg selv. Bare send meg flere spørsmål på PM om du ønsker, så vi ikke fyller opp tråden  :5:

Skrevet

En likesinnet! Det er gøy. Hvor i Frankrike bodde du?

Gikk for klisjéen Paris. Og stoooortrivdes der :nigo: akkurat min type by. Hvor var du?

Gjest Overrasket
Skrevet

Gikk for klisjéen Paris. Og stoooortrivdes der :nigo: akkurat min type by. Hvor var du?

Mest i Paris, deretter Lyon og til slutt på landsbygda i sør. Jeg er enig, det er noe spesielt ved Paris!

Skrevet

Hvilke land og/eller byer kunne du tenkt deg å besøke igjen, og hvorfor?

- København: God mat, hyggelige folk og fin atmosfære.

- Hellas: Elsker landet, maten og naturen!

Har flere, men dette er de jeg fremdeles kjenner meg veldig nysgjerrig på!

- Amsterdam: liker byens stemning.

- Paris : vært der flere ganger; har fortsatt ting å oppleve

- Las vegas; samme som Paris

- Roma : har vært der på jobbreise som ble avkuttet, fikk ikke sett byen skikkelig.

- München

Skrevet

Mest i Paris, deretter Lyon og til slutt på landsbygda i sør. Jeg er enig, det er noe spesielt ved Paris!

Spennende!

Skrevet

Den greske øya Rhodos, men kun pga det fantastiske hotellet  :rodmer:

Skrevet

Singapore er øverst på listen min. 9 år siden jeg var der, og føler ikke jeg fikk sett og oppleve nok. Var bare en uke, og var både innom Malaysia og Indonesia under oppholdet. Om jeg en dag får reise tilbake er to uker minimum, men aller helst tre slik at jeg kunne fått utforsket de andre to landene bedre også.

Skrevet

Slovenia, New Zealand, Island og Australia :-)

Skrevet

Sverige. Sinnsykt billig tobakk og kjøtt.

Skrevet

Paris - alltid Paris. Broene, menneskene, bygningene, gatene, caféene og atmosfæren - alt ved denne byen fyller mitt hjerte med noe jeg egentlig ikke vet hva er. Men jeg savner byen i lang, lang tid etter hvert besøk. 

Anonymous poster hash: 1d392...75b

Dette var en utrolig bra beskrivelse, men for min del gjelder det New York. Har vært der mange ganger og forstår egentlig ikke helt hva det er med byen som fascinerer meg. Savner New York hver dag og drømmer om å flytte dit for en periode.

Ellers: vil alltid tilbake til San Francisco og Paris. Får litt samme følelsen som over, men i noe mindre grad. Reiser ofte til London og blir aldri lei av byen. Skulle gjerne vært tilbake i Australia også, men det står ikke på prioriteringslista de nærmeste årene.

Anonymous poster hash: e451e...617

Skrevet

Skottland/Aberdeen/Glasgow/St.Andrews/Perth

Uganda

Kenya

Gambia

Østerrike (Wien)

Kreta/Hellas

Seychellene

England/York

Skrevet

Ghana. Generelt elsker jeg afrikanske land. Har vært i Ghana,Gambia,Sierra Leone,Kenya,Namibia og Mosambik og jeg liker folkene,stemningen,gjestfriheten,synet på livet osv. Selvfølgelig har det sine downsides med synlig fattigdom og mas, men allikavel elsker jeg Afrika og Ghana var best. Har vært i Marokko,Tunisia og Egypt også,men det er jo mer "araber afrika" og mer masete der oppe,spesielt i Tunisia og Egypt.

For øvrig i Europa liker jeg Spania godt. De store byene som Madrid,Barcelona,Alicante og Malaga gir meg ikke så mye da det er så turistinfisert, så jeg pleier å ta fly til en av storbyene og deretter tog til småbyene rundt. Mer "ekte"Spania.

Skrevet

St. Maarten. Fantastisk plass.

Anonymous poster hash: 6603c...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...