Gå til innhold

Tannleger der ute!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det heter når man skal fylle igjen et hull med sånn hvitt? Fikk en veldig billig vanlig tannlegesjekk via lets deal, men det var ikke inkludert å fylle igjen to svære hakk jeg har med noen små hull, da de spurte om de skulle sette opp en ny time spurte jeg selvsagt om prisen da jeg er student, og det ble på over 2000kr, som selvsagt er mye penger for meg!

Men googlet litt rundt og fant ut noe som heter komposittfylling som kostet for 2 sider kun 890 en plass, og en annen plass var det noe som het preparering og fylling se :

http://www.sib.no/no/helse/prisliste-sib-tannlege-2014

Men det er jo vanskelig for meg å se hvor jeg vil spare mest penger da jeg ikke kan fagspråket, så er det noen tannleger der ute som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kompositt er en midleridig fylling som legges f.eks. når man holder på med rotfylling og skal gå en uke eller to for så å komme tilbake og få utfør mer jobb i samme tann.

Kompositt går i oppløsning i munnen i løpet av noen uker etter en mnd er det veldig lite igjen. Den smaker vondt i tillegg og smaken er der hele tiden.

Tennene dine skal du ha resten av livet. Å spare på tannbehandlinger i dag er å utsette deg for stor utgifter i fremtiden og i tillegg risikere at tennen dine ikke fungerer som de skal. I tillegg til dette kommer også det kostmetiske.

Anonymous poster hash: e2bbd...7f4

Skrevet

Noen som vet hva det heter når man skal fylle igjen et hull med sånn hvitt? Fikk en veldig billig vanlig tannlegesjekk via lets deal, men det var ikke inkludert å fylle igjen to svære hakk jeg har med noen små hull, da de spurte om de skulle sette opp en ny time spurte jeg selvsagt om prisen da jeg er student, og det ble på over 2000kr, som selvsagt er mye penger for meg!

Men googlet litt rundt og fant ut noe som heter komposittfylling som kostet for 2 sider kun 890 en plass, og en annen plass var det noe som het preparering og fylling se :

http://www.sib.no/no/helse/prisliste-sib-tannlege-2014

Men det er jo vanskelig for meg å se hvor jeg vil spare mest penger da jeg ikke kan fagspråket, så er det noen tannleger der ute som vet? :)

Jeg er tannpleier. Hvite fyllinger i tennene heter kompositt. (Det midlertidige materialet som skrives om over her er IRM, og ingenting å blande inn i denne sammenhengen.)

Pris for behandling er veldig varierende, tipper studentsamskipnaden er av de rimeligere. En undersøkelse, slik du kjøpte via Let's deal, er en kartlegging av hvordan det står til i munnen din og hva som evt. må gjøres. Behandling må deretter gjøres ved ny time og betales for.

Anonymous poster hash: b8134...552

• Liker 3
Skrevet

Tannpleieren her igjen. Du bør få utskrift av røntgenbilder og journalen fra stedet der de gjorde undersøkelsen slik at du kan forklare ved timebestilling hos annen tannlege hva som trengs å gjøres. Ellers må du kanskje påregne ny undersøkelse.

Anonymous poster hash: b8134...552
  • Liker 2
Skrevet

Hør på tannpleieren!

Hilsen tannhelsesekretæren!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...