Gå til innhold

Gullkorn fra jesusonline.no


Donnie Darko

Anbefalte innlegg

highlights fra jesusonline.no

"Når mennesket landet på månen for en del år tilbake, måtte de bruke spesielle drakter på grunn av at gassene i luften gjorde det slik at de svevde."

"Og hvordan kjøtteterne overlevde arken? ifølge før flomen var ingen kjøtt-etere ifølge bibelen"

"Ang. kontinentale plater vet ikke jeg så mye om... men her er det snakk om døde sjødyr, hvordan kan de komme på toppen bare ved hjelp av kontinalplater? "

"I bibelen blir ikke dinosaurene nevnt i det hele tatt, hvorfor tror dere?

jo, riktig! Teorien om disse fabeldyra stammer fra Hollywood og den slags.."

"Oljen har ikke blitt til i løpet av millioner av år, men har blitt plassert her på jorda av Gud, den allmektige skaper for at vi mennesker skal få utspill for våre onde drakrefter"

"Jaja, etter 4 år som slave av onani kan jeg si at det er godt å være fri! "

"Hallo sann, eg e forelska i ei jente, nei eg e veldig forelsket i ei jente.

Men kossen skal eg bringe dette videre på ein mest mulig grei måte? ka ville jesus gjort?"

"vel, på skolen så lærte jeg at stjerner er andre soler og andre planeter som reflektere sollyset."

Må minne om at dette ikke er barn som har sakt dette men voksne mennesker.. Jeg har surfet litt rundt på det forumet der og jeg må si at jeg er mildt sagt sjokkert over mye av deres overbevisning. Det er f.eks stor enighet om at jorda er 6000 år gammel! Jeg mener slike holdninger er en fare for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn

Jeg har ikke inntrykk av at de fleste kristne er sånn. Dette må være utrolig konservative sådan.

Men "Dinosaurer er noe som er skapt av Hollywood??" :hoho:

Kanskje greit å sjekke når arkeologer fant rester av dinosaurer for første gang. Tror nok det var leeenge før Hollywood :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg har ikke inntrykk av at de fleste kristne er sånn. Dette må være utrolig konservative sådan.

Tror ikke dette er representativt for den gjengse norske kristne, nei, men har da truffet på noe par av dem. Men ellers har nå nordmenn, kristne som hedninger, litt mer bakkekontakt enn f.eks mange amerikanere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Som kristen så har jeg vært en del på jesusonline, og en av grunnene til at jeg ikke er der mer(til at jeg var der lite i det hele tatt) er nettopp disse holdningene. Ikke alle på jesusonline som har sære meninger, men mange nok til at jeg føler de gjør narr av kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert på at man kan finne en god del idiotiske sitater her på kg også...

Tror ikke dette er spesielt representativt for kristne..

Men siden vi ikke har lov til å henge ut jøder, pakistanere, homser osv er jo de kristne alltid gode kandidater :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Mye rart på kg også, ja. Mye rart både blant kristne og ateister. Men det kan være litt slitsomt, når jeg forteller folk at jeg er kristen så skal jeg plutselig svbare på noe dumt en kristen har sagt en gang. Jeg ber ikke folk svare på hva andre ateister har sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Men siden vi ikke har lov til å henge ut jøder, pakistanere, homser osv er jo de kristne alltid gode kandidater  :wink:

Vi har jo eksempler på det og. I "Borettslaget" "latterliggjør" man pakistanere, muslimer, kristne, homser, vaktmestere, finner osv.

Er det noe som er mål for stand-up komikere, så er det vel innvandrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Mye rart på kg også, ja. Mye rart både blant kristne og ateister. Men det kan være litt slitsomt, når jeg forteller folk at jeg er kristen så skal jeg plutselig svbare på noe dumt en kristen har sagt en gang. Jeg ber ikke folk svare på hva andre ateister har sagt...

Øy, Jesus døde for dine synder, da er det iallfall det minste å forvente at du kan svare for hva ca 1.5 milliarder kristne har ment opp gjennom tidene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Ja, det er klart. Som kristen så kjenner jo jeg og liker jo jeg alle kristne og alt andre kristne gjør. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trodde det var imot å reglementet å henge ut religioner?

Eller gjelder det bare islam?

Kan vi få en oppklaring i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Det var vel enkelte folks uttalelser fra en side vi kommentert her, ikke en religion. Det hadde ikke vært noen som hadde reagert om du hadde "hengt ut" muslimske fundamentalister heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det var vel enkelte folks uttalelser fra en side vi kommentert her' date=' ikke en religion. Det hadde ikke vært noen som hadde reagert om du hadde "hengt ut" muslimske fundamentalister heller.[/quote']

Jeg vedder 1000 kroner på at om jeg hadde laget en ny tråd med latterlige sitater fra f.eks islam.no hadde den blitt stengt. Tar du imot veddemålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste kristne er ikke slik som dette. Men av en eller annen grunn er det en stor forekomst av disse holdningene på jesusonline.no. Slik som det virker på meg så er disse holdningene et voksende fenomen blant kristne i norge. Vi har religionsfrihet i Norge. Men vi må spørre oss hvorvidt det er gunstig for samfunnet at slike holdninger og meninger får fotfeste. Jeg mener at de kristne må bli flinkere til å ta avstand fra slike ting og tydelig markere avsky når f.eks Hagen kommer med slike uttalelser som han gjorde i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Denne, hentet fra jesusonline.no, synes jeg er kostelig:

"Det er drøssevis av homofile menn som i dag går rundt i bleier."

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet at den siden er ei tulleside??... Selvfølgelig er det ikke seriøse kristne mennesker som skriver der, og den er kun laget for å sette ting på spissen.. Ironi og tull, skikkelig morsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Dere vet at den siden er ei tulleside??... Selvfølgelig er det ikke seriøse kristne mennesker som skriver der' date=' og den er kun laget for å sette ting på spissen.. Ironi og tull, skikkelig morsomt..[/quote']

Du tenker kanskje på Herregud.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...