Gå til innhold

Alvorlig deprimert av p-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at det finnes jenter som har postet om dette før, men det er så uhyre viktig for meg å få dele opplevelsen jeg har hatt med p-stav til skrekk og advarsel for andre som muligens kan reagere på samme måte, eller har reagert på denne måten uten å skjønne at det skyldes hormonprevensjon. En uke etter jeg hadde fått p-staven innsatt, opplevde jeg en depresjon så tung at det er vanskelig å beskrive. Den beste beskrivelsen jeg kan komme på er at det var som om noen dro ned et sort rullegardin, og at det ikke fantes mer å glede deg over eller glede seg til. Jeg grein flere timer om dagen, og skjønte raskt at p-staven måtte ha skylden for deg som skjedde rundt meg. Jeg fikk fjernet den kort tid etter, men slet med dyp depresjon og angst i vertfall 2 uker etterpå, og nå 4 uker etter merker jeg at jeg gradvis blir bedre, men jeg må bare ta tiden til hjelp. Jeg opplever at leger vet lite om disse bivirkninger og jeg ønsker at andre jenter som muligens opplever det samme skal få lese dette og vite at hormoner kan tulle til psyken din så til de grader. Jeg gikk fra og være verdens lykkeligeste jente, til å gå rett ned i kjelleren. Til skrekk og advarsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne del erfaringer

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med p-stav men med p-ring. Skjønte heller ikke sammenhengen, ingen informasjon fra legen. Det var først da jeg sluttet helt med all hormonprevensjon(da jeg var 26 år) at jeg skjønte hvorfor jeg hadde vært nedstemt fra jeg var 16 til jeg var 26. Alt for lite informasjon om dette fra leger

Anonymous poster hash: 82b5c...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...