AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #21 Skrevet 29. oktober 2014 Hun høres ikke mye god ut. Det er i det minste bra du har en far som er snill og oppegående. Jeg ville også ha anmeldt tyveri av bunad. Anonymous poster hash: 16140...97d
minister-mio Skrevet 29. oktober 2014 #22 Skrevet 29. oktober 2014 No shit, Sherlock Nå skal ikke jeg forsvare moren til TS, hun er jo helt drøy. Men mener alle det er greit at TS har gratis lagringsplass hos et annet voksent menneske og bare kan ringe å si "gjør klar halloweenkostymet mit takk" når det passer seg?
HvittHus Skrevet 29. oktober 2014 #23 Skrevet 29. oktober 2014 Nå skal ikke jeg forsvare moren til TS, hun er jo helt drøy. Men mener alle det er greit at TS har gratis lagringsplass hos et annet voksent menneske og bare kan ringe å si "gjør klar halloweenkostymet mit takk" når det passer seg? Det er helt normalt å ha eiendeler hos sine foreldre når man er ung. Vi snakker om en 18 åring her, ikke en 30 åring. 8
minister-mio Skrevet 29. oktober 2014 #24 Skrevet 29. oktober 2014 Det er helt normalt å ha eiendeler hos sine foreldre når man er ung. Vi snakker om en 18 åring her, ikke en 30 åring. Det er ikke snakk om en normal mor her. Moren har nok ikke lov å selge TS sine ting, men har TS lov å kreve at denne gale moren oppbevarer dem?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #25 Skrevet 29. oktober 2014 Nå skal ikke jeg forsvare moren til TS, hun er jo helt drøy. Men mener alle det er greit at TS har gratis lagringsplass hos et annet voksent menneske og bare kan ringe å si "gjør klar halloweenkostymet mit takk" når det passer seg? Er det vanlig å ha hentet ut alt av barneleker som har betydning, bunader osv. når man er 18? Har en del på loftet hos foreldrene mine da jeg har lite plass der jeg bor. Hun burde jo bedt ts om å hente det om tingene plagde henne og ikke bare selge dem! Hun ønsker jo tydeligvis ikke noe godt forhold til datteren sin så jeg synes faktisk ts burde anmelde henne for dette. Hun har en svak sak selv om ts lot tingene stå. Måtte selv få advokat for å få fjernet eksens ting. Man kan ikke bare kaste ut ting som er andres(selv om eksen min hadde fortjent det) er en hel prosess med varslinger og namsmann før man med retten på sin side kan fjerne noeAnonymous poster hash: 1e22e...342 5
Hulderen Skrevet 29. oktober 2014 #26 Skrevet 29. oktober 2014 En bunad er verdt mange tusen, så det er simpelt tyveri at hun har solgt den. Jeg vet ikke hva du kan gjøre, men jeg ville ha kontaktet politiet og bedt om råd. De som har kjøpt den, kan bli tvunget til å gi den tilbake, om de blir ansett som helere. 1
minister-mio Skrevet 29. oktober 2014 #27 Skrevet 29. oktober 2014 Er det vanlig å ha hentet ut alt av barneleker som har betydning, bunader osv. når man er 18? Har en del på loftet hos foreldrene mine da jeg har lite plass der jeg bor. Hun burde jo bedt ts om å hente det om tingene plagde henne og ikke bare selge dem! Hun ønsker jo tydeligvis ikke noe godt forhold til datteren sin så jeg synes faktisk ts burde anmelde henne for dette. Hun har en svak sak selv om ts lot tingene stå. Måtte selv få advokat for å få fjernet eksens ting. Man kan ikke bare kaste ut ting som er andres(selv om eksen min hadde fortjent det) er en hel prosess med varslinger og namsmann før man med retten på sin side kan fjerne noeAnonymous poster hash: 1e22e...342 Les innlegget du siterte igjen du AB
HvittHus Skrevet 29. oktober 2014 #28 Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Det er ikke snakk om en normal mor her. Moren har nok ikke lov å selge TS sine ting, men har TS lov å kreve at denne gale moren oppbevarer dem? Man kunne jo selvfølgelig mene at TS burde ha forstått og gjort noe med situasjonen tidligere siden mor startet dette allerede da TS var 15, men når man er så ung er det vanskelig å ta tak i en slik situasjon. Det er også vanskelig å tro og forutse at en mor er såpass skrudd at denne selger barnets eiendeler og klær uten tillatelse. Å kreve at en mor oppbevarer barnas eiendeler, nei det kan man ikke forvente når man er voksen, men når man er et barn burde det ikke engang være et spørsmål. Endret 29. oktober 2014 av zellica 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #29 Skrevet 29. oktober 2014 Det er ikke snakk om en normal mor her. Moren har nok ikke lov å selge TS sine ting, men har TS lov å kreve at denne gale moren oppbevarer dem? Les hva jeg skrev over her. Nei hun kan ikke kaste ut/selge andres ting. Ringte først politiet for å få eksens ting fjernet og de ba meg søke råd hos advokat slik att jeg slapp att han saksøkte meg. Det er en hel prosess hvor man først må sende varsel om att personen må hente tingene sine og en dato det må være gjort. Så blir namsmannen koblet inn om ingen ting skjer. Anonymous poster hash: 1e22e...342 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #30 Skrevet 29. oktober 2014 Les innlegget du siterte igjen du AB Jeg leste det du. Poenget mitt var att man kan ikke bare kvitte seg med andres ting selv om de oppbevares i din boligAnonymous poster hash: 1e22e...342
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #31 Skrevet 29. oktober 2014 Høres ut som du har blitt straffet for å flytte til din pappa. Det er nok ikke mye du kan få gjort annet enn å bare innse fakta, tinga du hadde er borte og du har en fantastisk pappa som stiller opp og er både mamma og pappa for deg. Om det er galt det hun har gjort? Ja, helt klart et tillitsbrudd og neglisjering å holde på på den måten. Jeg hadde ikke tatt kontakt uten videre, siden hun har vist at hun ikke ønsker å inkludere deg i slike besluttninger. Anonymous poster hash: 67072...69f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #32 Skrevet 29. oktober 2014 Hvorfor pakket du ikke med deg alle tingene dine når du flyttet. Herregud .. Anonymous poster hash: 13277...75b 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #33 Skrevet 29. oktober 2014 Det med bunaden er jo alvorlig. Ville faktisk vurdert å anmelde henne. Bunaden var din, det har du vitner på. Hun har tatt den, og solgt den, altså tyveri. Så synes virkelig du skal gjøre det. Og for ei drittkjerring. Anonymous poster hash: c9527...554 enig! Hadde ameldt for det altså! makan! Anonymous poster hash: 79330...2ef
Lillemini Skrevet 29. oktober 2014 #34 Skrevet 29. oktober 2014 Lever mormoren din fremdeles? I såfall ville jeg tatt opp med henne at moren din har solgt buanden din? Mulig hun kan snakke litt fornuft i datteren sin. Ellers vill jeg bare lært av dette fortsatt å holde avstanden. Denne kvinnen ønsker åpenbart ikke det beste for deg eller å ha et positivt forhold til deg.Anonymous poster hash: 57925...c83 Og ikke minst kreve penger for bunaden!! 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #35 Skrevet 29. oktober 2014 Det er vel ikke vanlig å ta med barneleker ut fra barndomshjemmet? Det er nesten som å ta med møblene fra barnerommet sitt når man flytter hjemmefra.... At hun selger bunaden derimot er horribelt! Anonymous poster hash: d5917...a84 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå