Gå til innhold

Mamma selger mine ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som flyttet til faren min da jeg var femten år, grunnet masse krangel hjemme hos min mor. Etter at jeg flyttet har jeg sett at mamma har lagt ut mine ting på salg på nettet. En gang la hun ut gensere som mormor og tante hadde strikket i gave til meg og jeg kommeterte da på nettet "så koselig at du selger tingene mine:)))" og kommentaren ble selvfølgelig slettet. Hun tok ikke telefonen og pappa var på hytta uten dekning så fikk ikke tak i han heller. Endte med at jeg dro til moren min og låste meg inn med ekstranøkkelen dems som ligger ute og tok med meg tingene mine og la de hos faren min. Hun ble fly forbanna på dette, men hun har vel ikke lov til å selge mine ting?

Nå er det straks halloween og jeg ringte henne for å be henne finne frem halloweenkostymene mine (kjøpt for mine egne penger), får da beskjed om at hun har gitt de bort og jeg forteller at det ikke er greit. Hun sier da at det er mitt problem og jeg sier så at enten får hun få de tilbake eller kjøpe nytt til meg. Hun sier så at den diskusjonen gidder hun ikke å ta, for så å legge på tlf. Jeg er nå 18 år og bor alene og har ikke råd til nytt kostyme. Pappa sier han kan kjøpe nytt til meg, men jeg synes det er feil at pappa skal ta støyten for ting min mor har gjordt.

Hun har forøvring også solgt bunaden min uten å si ifra (fant det ut på nettet), hun nekter å kjøpe den tilbake og nekter å gi meg pengene hun fikk for den. Bunaden fikk jeg i gave fra mormor.

Hva i all verden gjør man med sånt? Har selvfølgelig for et års tid siden hentet alt av mitt som lå hos henne, men noe har jeg jo glemt. Hadde også mange leker som jeg hadde kjøpt for bursdagspenger som var i perfekt stand, jeg har alltid vært forsiktig med lekene mine. Blant annet 40 bratz-dukker med verdi på 150-300 kr stykket jeg har kjøpt selv oppgjennom mange år som barn som jeg ville spare til jeg selv fikk barn. Kom opp til dem en dag og hun hadde da gitt disse til stesøsteren min og nå er alle helt ødelagte.. Håret på dukkene er som tova ull, klærna er i stykker osv, noe som er veldig leit.

Hva i all verden gjør man med sånt? Både pappa og jeg er helt oppgitt. Må kegge til at dette er da ting jeg har fått som gaver og/eller kjøpt for mine egne penger, ikke noe av det var gaver fra min mor.

Anonymous poster hash: c4f8a...2cc
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor pakket du ikke med deg alle tingene dine når du flyttet.

• Liker 11
Skrevet

? er du seriøs?

Anonymous poster hash: 70e34...664

• Liker 14
Skrevet

Det er fryktelig ille det med bunaden, men glem resten. Nå har du hentet alt. La faren din få kjøpe nytt kostyme til deg, det fortjener du.

For en drittkjerring du har til mor.

Anonymous poster hash: 01ddf...c5f
  • Liker 13
Skrevet

? er du seriøs?

Ja, det er logisk og pakke med seg sine ting når man flytter.

• Liker 8
Skrevet

Vet du hva, jeg beklager, men det virker nesten som om moren din kunne ha trengt litt hjelp. Generelt bryr jeg meg ikke om de småtingene, men det jeg reagerte på er bunaden. Som AB skriver, la faren din kjøpe nytt kostyme til deg og kutt kontakten helt med moren din.

• Liker 6
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Sørg ihvertfall for å hente alt du har liggende hjemme hos din mor- så blir ikke det solgt ihvertfall. Snakk med pappaen din om han kan snakke med moren din, se om det hjelper.

Tviler på at du kommer noe vei med noe som helst når du har en sånn mor, hun er tydeligvis såret fordi du flyttet fra henne ? Eller har hun pengeproblemer ? Jeg er usikker på om du har noe juridisk mulighet til å få tilbake tingene dine.

Hva sier den øvrige familien din angående dette ? Hva sier mormor om bunaden som var en gave ?

Endret av Coolaid
Skrevet

Ja, det er logisk og pakke med seg sine ting når man flytter.

lord...

virker ikke som de to har det beste forholdet, hvor hva som lå på loftet kansje ikke var første pri når man måtte flytte ut på dagen fordi ting var forferdelig vanskelig.

Står forøvrig OGSÅ i innlegget at hun har vært å hentet ting, men at noe har blitt glemt.

• Liker 8
Skrevet

Lever mormoren din fremdeles?

I såfall ville jeg tatt opp med henne at moren din har solgt buanden din? Mulig hun kan snakke litt fornuft i datteren sin.

Ellers vill jeg bare lært av dette fortsatt å holde avstanden. Denne kvinnen ønsker åpenbart ikke det beste for deg eller å ha et positivt forhold til deg.

Anonymous poster hash: 57925...c83
  • Liker 6
Skrevet

Du får jo ikke gjort noe med det hun allerede har solgt, men jeg ville sporens streks dratt til henne og pakket med meg alt som var mitt. Ha gjerne med deg en god venninne, for hun høres litt ustabil ut... Og la faren din spandere nytt Halloween-kostyme på deg. Husk at du er jo lillejenta hans selv om du er myndig.

Skrevet

Det med bunaden er jo alvorlig. Ville faktisk vurdert å anmelde henne. Bunaden var din, det har du vitner på. Hun har tatt den, og solgt den, altså tyveri. Så synes virkelig du skal gjøre det.

Og for ei drittkjerring.

Anonymous poster hash: c9527...554
  • Liker 11
Gjest carmabell
Skrevet (endret)

Endret av carmabell
Skrevet

Fordi det ikke er så lett når barnevernet bestemmer at man skal flytte og man får 30 min på seg på å pakke før man blir bært ut i en bil og kjørt til faren sin. Da er det begrenset med hva man får pakket med seg...

Anonymous poster hash: c4f8a...2cc

• Liker 14
Skrevet

Det mangler et spørsmålstegn bak din kommentar, så dette er ikke egentlig et spørsmål. Vil bare si TS fy faen for ei mor du har.
Skrevet

Uff... får så vondt for deg TS. Det er virkelig ikke sånn en mamma skal oppføre seg.

Har fortsatt masse ting hos mamma enda jeg er 28år, og har bodd hjemmefra på heltid siden jeg var 22.

Men tok ikke med lekene mine fra jeg var liten som ligger på lofte, klær jeg hadde som liten eller konfirmasjons kjolen min. Å mamma ville da ALDRI ha solgt eller gitt bort noe uten å spørre meg først.

Ser heller ikke for meg at jeg kommer til å hente alt det på mange år heller. Er ikke så god plass på 30kvm.

Forstår godt at du er utrolig skuffet over mammaen din, og vist mormoren din fortsatt lever ville jeg ha fortalt henne om bunaden.

Å la pappaen din kjøpe nytt kostyme til deg, og fortell han hvor mye du setter pris på han :)

• Liker 1
Skrevet

Uff, det høres rimelig kjipt ut, for ei kjærring mor di er!!

Men, er vel ikke så mye du kan gjøre med saken. Lever mormoren din enda, ville jeg snakket med henne om bunaden, kanskje hun kan snakke noen alvorsord med datteren sin?

Hvis far din vil kjøpe nytt kostyme til deg, så ta imot, han gjør det sikkert fordi han er glad i deg.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg ble mildt sagt sjokkert over det jeg leste, moren din er ikke riktig god! Det er utrolig trist at noen må ha sånne mødre, men vi velger ikke våre foreldre :klem: Du kan trøste deg med at du har en kjempe snill far. Jeg synes du skal la han kjøpe kostyme til deg, han gjør det fordi han er glad i deg :) De tingene moren din har solgt/ gitt bort er det vanskelig å gjøre noekmed nå, foruten bunaden, det er faktisk mulig å anmelde det. Jeg ville snakket med mormor hvis jeg var deg. Et siste råd, gå hjem til moren din og hent alle tingene dine, du kan ikke risikere å la ting ligge igjen der, nå som du vet at hun selger/ gir bort alt som er der. Håper virkelig at du har det bra, og jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men ikke tenk så mye på ting du har tapt. Gjort er gjort og spist er spist, ikke la de tingene du har mistet ødelegge humør og hverdag fremover.

Skrevet

Jeg hadde rett og slett anmeldt henne for alt sammen. Det er jo tydelig at hun ikke ønsker noe mer med deg å gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke oppbevare tingene dine hjemme hos moren din,

Skrevet

Du kan ikke oppbevare tingene dine hjemme hos moren din,

No shit, Sherlock :P

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...