AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Hei, Jeg flyttet ut av leilighet i utleiers sokkel nå i månedsskifte. Jeg ble sagt opp 3 måneder før begrunnet med at utleier skulle bruke leiligheten selv. Nå ser jeg at det er ny annonse på leiligheten på nett, med betydelig høyere husleie. Altså skulle aldri utleier benytte leiligheten selv. Jeg ønsker ikke å flytte tilbake (jeg har jo blitt kastet ut av personen som eier, så forholdet er ikke det beste lenger), men utleier bryter jo Husleieloven med å leie ut igjen med en gang, og jeg syns at denne burde få seg en smekk. Hvor skal jeg henvende meg? Hva kan gjøres? Anonymous poster hash: 81e74...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 det er vel lite å gjøre, å være utleier i Norge betyr stort sett at man kan ture fram som man vil Anonymous poster hash: 8e628...97e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Det er lite du kan gjøre, kom deg videre i livet og kjøp din egen leilighetAnonymous poster hash: 496ff...c35 1
Gjest paramount Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Ta kontakt med Namsmannen ASAP!! Ta også med kopi av den nye annonsen for leiligheten...og selvfølgelig oppsigelsen. Endret 29. oktober 2014 av paramount 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Utleier ville vel bare kvitte seg med leieboer fra helv... Anonymous poster hash: b5b5f...15f 5
Gjest Ciegus Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Tviler på at du får gjort noe med det siden du ikke vil bo der igjen, men er du medlem av leietakerforeningen kan du kontakte dem. Eller prøv namsmannen. Jeg ville gjort det, bare for å kunne gi utleier beskjed om at "ser at du sa meg opp på uriktig grunnlag og brøt husleieloven, så nå er namsmannen varslet". 3
Kontormus Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Utleier ville vel bare kvitte seg med leieboer fra helv... Anonymous poster hash: b5b5f...15f Og egentlig, var var nå poenget med dette innlegget? Gud, en måtte kunne kvitte seg med nett-troll også... 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Ta kontakt med Namsmannen ASAP!! Ta også med kopi av den nye annonsen for leiligheten...og selvfølgelig oppsigelsen. Man må gjerne prøve, men jeg tviler sterkt på at det fører til noe....Anonymous poster hash: 496ff...c35 1
Gjest paramount Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Man må gjerne prøve, men jeg tviler sterkt på at det fører til noe....Anonymous poster hash: 496ff...c35 Har ingenting å tape på det! 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Har ingenting å tape på det! Nei da, har man tid og energi er det bare å prøve, men jeg ville ikke forventet noe...Anonymous poster hash: 496ff...c35 1
Petra75 Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 det er vel lite å gjøre, å være utleier i Norge betyr stort sett at man kan ture fram som man vil Anonymous poster hash: 8e628...97e Nei, det betyr det virkelig ikke. Leietaker har alle rettigheter i et leieforhold. Jeg skjønner ikke at folk tør å leie ut i det hele tatt. Får man rette leietageren i hus risikerer du å aldri bli kvitt dem igjen, så sant man ikke sier opp med bakgrunn i at man skal bruke eiendommen selv. TS - hvis du føler at du må ta huseier for dette, kan du ringe f.eks. Huseiernes Landsforbund. De har vel oversikt over alt slikt, vil jeg tro. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Nei, det betyr det virkelig ikke. Leietaker har alle rettigheter i et leieforhold. Jeg skjønner ikke at folk tør å leie ut i det hele tatt. Får man rette leietageren i hus risikerer du å aldri bli kvitt dem igjen, så sant man ikke sier opp med bakgrunn i at man skal bruke eiendommen selv. TS - hvis du føler at du må ta huseier for dette, kan du ringe f.eks. Huseiernes Landsforbund. De har vel oversikt over alt slikt, vil jeg tro. Jeg har aldri hatt noe problem med å bli kvitt uønskede leietakere. Er bare å gjøre som huseieren til TS, de kommer ingen vei med å klage, men det er jo lov å prøve...Anonymous poster hash: 496ff...c35
Gjest paramount Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 Vi leide ut der vi bodde før...og fy faen....leietagere har flere rettigheter enn huseier. Veldig bra at leietagere har rettigheter...for all del...men nå er det way over!! Og aldri mer leie ut til folk med NAV-garanti....rett og slett fordi NAV ikke overholder sine plikter... 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #14 Skrevet 29. oktober 2014 Vi leide ut der vi bodde før...og fy faen....leietagere har flere rettigheter enn huseier. Veldig bra at leietagere har rettigheter...for all del...men nå er det way over!! Og aldri mer leie ut til folk med NAV-garanti....rett og slett fordi NAV ikke overholder sine plikter... Det gjør aldri jeg heller, og det er jo litt synd for de som går på NAV og trenger et sted å bo... Men jeg har hørt for mange skrekkhistorier om navgaranti...Anonymous poster hash: 496ff...c35
Gjest paramount Skrevet 29. oktober 2014 #15 Skrevet 29. oktober 2014 Det gjør aldri jeg heller, og det er jo litt synd for de som går på NAV og trenger et sted å bo... Men jeg har hørt for mange skrekkhistorier om navgaranti...Anonymous poster hash: 496ff...c35 Dessverre er det ofte NAV som ødelegger...ikke leietager....Synd de ikke forstår det selv! Vi hadde så mye problemer med å både få vedkommende ut og det å kommunisere med NAV...Prøvd å snakke med veggen noengang???? Håpløst!
Petra75 Skrevet 29. oktober 2014 #16 Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Jeg har aldri hatt noe problem med å bli kvitt uønskede leietakere. Er bare å gjøre som huseieren til TS, de kommer ingen vei med å klage, men det er jo lov å prøve...Anonymous poster hash: 496ff...c35 Ja, som jeg skrev.... Endret 29. oktober 2014 av Petra75
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #17 Skrevet 29. oktober 2014 Kanskje utleier virkelig hadde planer om å bruke leiligheten selv for tre måneder siden, men har ombestemt seg siden? Men må utleier ha en grunn til å si opp leiekontrakten? Anonymous poster hash: aea81...d32 5
Mystico Skrevet 29. oktober 2014 #18 Skrevet 29. oktober 2014 Hvorfor skal du la huseieren få en "smekk"? Han ville ikke ha deg boende der, og når det nærmest er klin umulig å få deg ut så må han skrive det som grunn. Er jo hans hus. Synes du kan la saken ligge. Jeg sier ikke at du har vært dårlig Leieboer, men som oftest når huseier vil ha deg ut og vil leie ut igjen med en gsng så er det jo noe som skurrer.... 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #19 Skrevet 29. oktober 2014 Ta kontakt med Namsmannen ASAP!! Ta også med kopi av den nye annonsen for leiligheten...og selvfølgelig oppsigelsen. Namsmannen kan ikke gjøre noe som helst med dette. Huseiernes Landsforbund er eiernes organisasjon og hjelper huseiere, ikke leietakere. Leieboerforeningen, som det finnes to av, jobber for å ivareta leierakere. Dette sagt og skrevet, når TS har akseptert oppsigelsen og planlegger å flytte, så har hin juridisk sett ingen sak. Moralsk kan saken diskuteres i det uendelige. Og selvsagt kan TS bruke penger, masse penger, på en advokat som er villig til å sloss for en ikke sak. Ikke sak fordi TS har godtatt og ikke bestridt oppsigelsen.Anonymous poster hash: 5df74...4b8 1
Gjest paramount Skrevet 29. oktober 2014 #20 Skrevet 29. oktober 2014 Namsmannen kan ikke gjøre noe som helst med dette. Huseiernes Landsforbund er eiernes organisasjon og hjelper huseiere, ikke leietakere. Leieboerforeningen, som det finnes to av, jobber for å ivareta leierakere. Dette sagt og skrevet, når TS har akseptert oppsigelsen og planlegger å flytte, så har hin juridisk sett ingen sak. Moralsk kan saken diskuteres i det uendelige. Og selvsagt kan TS bruke penger, masse penger, på en advokat som er villig til å sloss for en ikke sak. Ikke sak fordi TS har godtatt og ikke bestridt oppsigelsen.Anonymous poster hash: 5df74...4b8 Han har godtatt oppsigelsen på falske premisser...som det nå har vist seg i ettertid... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå