Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2004 #1 Skrevet 18. juli 2004 Darlingen er invitert på utdrikkningslag om ikke så veldig lenge. Jeg spurte hva som skulle skje, når det skulle være osv.... Det skal være en hverdag, så alle som jobber må ta seg fri en bestemt dag. Da det visstnok skal være en ganske så actionfyllt dag for brudgommen, må alle som er på utdrikkningslaget ut med 1100kr hver!! (Det er en 10-12 personer som skal)... Jeg fikk litt hakeslepp....jeg synes nemlig dette er dyrt. (Spesielt med tanke på at noen i gjengen ikke har så veldig god råd...) Darlingen vet ikke om han får fri fra jobb ennå.. Hvis han og eventuelt noen andre ikke får fri fra jobb, så stiger naturligvis prisen... Kommentarer?? Clea
Gjest Poirot Skrevet 18. juli 2004 #2 Skrevet 18. juli 2004 Jeg vet om en del kamerater som har slike priser, ja. Jeg synes det er sjokkerende dyrt og ville aldri gått selv. Da sa en kamerat, at det var skikkelig frekt av meg, såfremt jeg hadde råd. Det er jeg HELT uenig i. Jeg bestemmer selv hva jeg vil bruke mine penger på. Har aldri hørt om at man må ta seg fri. Da ville jeg IHVERTFALL ikke gått. Ville blitt kjempeflau om det var min forlover som bestemte dette.
Gjest Madam Felle Skrevet 18. juli 2004 #3 Skrevet 18. juli 2004 Jeg reagerer både på prisen, og på dagen de har lagt utdrikkningslaget. For det er ikke alle som bare kan ta fri fra jobben, og derfor syns jeg det er tåpelig å ikke legge det til en helg. Jeg hadde aldri betalt så mye for å være med på et utdrikkningslag, og min kjære hadde heller ikke fått lov. Det får være grenser for hvor dyrt det skal koste, og her taper jo personen også en dags arbeid. tror faktisk jeg hadde tatt en alvorsprat med personen som har arangert dette. Spørre personen hvorfor det skal være så dyrt, og hvorfor det skal være midt i uken. Det kan jo hende den personen jobber i helgene selv, og kan derfor ikke ta fri selv.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2004 #4 Skrevet 18. juli 2004 Godt å høre at jeg ikke var den eneste som reagerte.. Jeg følte meg litt gnien da jeg sa til darlingen at jeg syntes det var dyrt. I slike situasjoner er jeg utrolig glad for at vi har "mine" og "dine" penger, og ikke "våre" penger. Clea
hoppende Skrevet 18. juli 2004 #5 Skrevet 18. juli 2004 Skriiiiiiiiiiiiik :o Det var kjempe, kjempedyrt, og helt unødvendig. Har en følelse av at det har blitt mer og mer sånn at alt skal være så dyrt og fancy og flott, men det er vel ikke det som er poenget vel? Og at man må ta fri en dag på toppen av det hele. Det var jo veldig rart....
Gjest MrsL Skrevet 19. juli 2004 #6 Skrevet 19. juli 2004 Enig med resten her. Å legge det på en dag der alle må ta fri fra jobb er jo i utgangspunktet helt hårreisende. Å måtte betale så mye for å delta er også helt vilt. Regner med at i tillegg til den summen kommer pengene din kjære må bruke på seg selv den dagen.
nessi Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 Enig med de andre her. Å forvente at folk skal måtte bruke en fridag og i tillegg legge ut så mye penger hører ingensteds hjemme.
Vendelin Skrevet 19. juli 2004 #8 Skrevet 19. juli 2004 Altfor dyrt?? Hva skal de gjøre for han med så mye penger? Men trur dessverre ikke du/dere er alene om det problemet. Min erfaring er at mange gutter er så dårlig til å finne på artige ting selv at de MÅ kjøpe all verdens tjenester og all verdens kule ting som dessverre koster skjorta. Vi jenter er som regel litt mer oppfinnsomme og rasjonelle, og skjønner at man kansjke burde satse på 1 eller 2 hovedoppgaver og heller fylle ut med ting som er enkle og gratis og gjennomføre. Skal selv i utdrikkningslag neste måned og skal betale 500. Tilogmed dette synes jeg var mye. Men her er det innkludert mat(2 måltider), transport og t-shirt til alle sammen, men synes det hadde vært veldig mye for noe som "bare" var til brudens oppgaver.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 Altfor dyrt?? Hva skal de gjøre for han med så mye penger? De skal kjøre go-cart, skyte litt paintball ++.. (En av delene hadde vært nok er min mening..) Regner med at i tillegg til den summen kommer pengene din kjære må bruke på seg selv den Ja, på alkohol...og mat..(Tror ingen av delene er inkludert i prisen, men skal ikke si helt sikkert) Har en følelse av at det har blitt mer og mer sånn at alt skal være så dyrt og fancy og flott, men det er vel ikke det som er poenget vel? Man kan begynne å lure... Darlingen fikk fri fra jobb, så han drar nok...(Han om det, det er heldigvis ikke min lommebok som blir rammet) Clea
Gjest Tabby Skrevet 19. juli 2004 #10 Skrevet 19. juli 2004 Jeg synes det er helt hårreisende å skulle betale så mye for å være med på utdrikningslaget, og å måtte ta seg fri. Når min kjære har vært i utdrikningslag har det også blitt mye dyrere afferer enn de jeg har vært i. Men de har nå prøvd å kutte kostnadene ved å ha med noen gratis eller billigere ting også. Jeg kan jo ikke nekte ham å være med på slike ting selv om vi har felles penger, men jeg er ikke så glad for et så stort innhogg i økonomien, selv om jeg unner ham å ha det moro med gutta.
Brumm Skrevet 20. juli 2004 #11 Skrevet 20. juli 2004 Vi har akkurat pratet litt om utdrikningslag hjemme, og heldigvis har vi ikke kommet i den situasjonen at vi har vært nødt til å velge bort utdrikningslag p.g.av økonomi eller tidspunkt. Jeg er helt enig i at dette er uhorvelig dyrt for et utdrikningslag, og at de må ta en dag fri i tillegg, blir jo da bare toppen..... Men det kommer jo selvfølgelig an på øyet som ser: Hvis du tenker deg brudgommen, forloveren hans, og de nærmeste kameratene som de pleier å omgås, de ser jo egentlig dette som en helg/dag med gutta, og da vet vi vel alle at ting kan koste det de vil, pengene er til for å brukes, og ingenting er noen hindring for gutteklubben. Men så kommer de som kanskje ikke er av de helt nærmeste, familie på brudens side f.eks, eller noen de kjente og hadde endel kontakt med under studietiden, de synes vel neppe det er så aktuelt å bruke så masse penger på å være med på det som i utgangspunktet er turen til gutteklubben.... Og tilsvarende, blir jeg bedt på spa-opphold på utdrikningslaget til ei litt perifer venninne, og må betale det hvite i øyet for å være med, så vet jeg ikke om jeg hadde prioritert det... Hadde det vært en nær og kjær venninne, hvor vi kunne ha sittet i boblebad hele venninnegjengen, og tøyset og tullet, så hadde det vært noe annet, men hvis man da egentlig bare kjenner bruden, blir det jo litt stusselig etter min mening... Og ergo ikke noe jeg ville ha brukt pengene på... Vel, klarte å rote meg ut i en vanvittig forklaring igjen, men håper dere skjønner hva jeg mener...
Gjest GarrantertBra Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Hello? Hvis det går så hvorfor ikke. Man hører jo selfølgelig med alle og ser ann hvor mye, hva de kan legge inn eller gjøre for vennen sin på utdrikkingslaget. Min bror som jeg er forlover for kommer til å ha sin feteste dag. Og 1100 kroner pr pers, vi bruker mer for å si det sånn. Alt for gode venner sier jeg ass. God tid, og godt planlagt så funker alt! Og du som siterer at gutter ikke har fantasi, glem det! Fallskjerm, rafting, helikopter, gladiator, fylleleker og mye mer er det vi skal gjøre. Helmaks!
Frey Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Jeg ser dette er en gammel tråd, men nå er den jo likevel fratt opp da. Jeg synes også dette var et dyrt opplegg, men samtidig er jo dette voksne, oppegående (?) mennesker som da vel må være istand til å si fra dersom de ikke synes noe om opplegget? Men vel så mye som prisen på utdrikningslaget reagerte jeg på denne uttalelsen: Jeg hadde aldri betalt så mye for å være med på et utdrikkningslag, og min kjære hadde heller ikke fått lov. Får ikke lov? Er ikke han en voksen mann som kan ta egne avgjørelser? Eller får han ikke lov til å ta egne avgjørelser kanskje? *Ser for seg en lutrygget mann som kommer tøflede med lua i handa og må spørre kjerringhelvetet om lov til å gå ut....*
Stine66 Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Hello? Hvis det går så hvorfor ikke. Man hører jo selfølgelig med alle og ser ann hvor mye, hva de kan legge inn eller gjøre for vennen sin på utdrikkingslaget. Min bror som jeg er forlover for kommer til å ha sin feteste dag. Og 1100 kroner pr pers, vi bruker mer for å si det sånn. Alt for gode venner sier jeg ass. God tid, og godt planlagt så funker alt! Og du som siterer at gutter ikke har fantasi, glem det! Fallskjerm, rafting, helikopter, gladiator, fylleleker og mye mer er det vi skal gjøre. Helmaks! Her kommer det sikkert an på hvilken situasjon man er i økonomis også. Jeg eller kjæresten min hadde rett og slett ikke har råd til å blitt med på dette, med mindre vi skulle prioritere bort klær og mat til barna den nærmste måneden Det er klart at er man i en gjeng der alle stort sett bare har seg selv å tenke på og god økonomi, så spiller det jo ingen rolle hva det koster. Men jeg er førskolelærer og har to barn og mange faste utgifter, for meg så kunne jeg ikke valgt å bli med på en slik dag (Og den venninna som ikke hadde skjønt den prioriteringa hadde vel ikke være noen særlig god venninne ) For meg består i alle fall ikke utdrikningslaget av å gjøre mest mulig kostbare ting
Frøken eple Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Darlingen er invitert på utdrikkningslag om ikke så veldig lenge. Jeg spurte hva som skulle skje, når det skulle være osv.... Det skal være en hverdag, så alle som jobber må ta seg fri en bestemt dag. Da det visstnok skal være en ganske så actionfyllt dag for brudgommen, må alle som er på utdrikkningslaget ut med 1100kr hver!! (Det er en 10-12 personer som skal)... Jeg fikk litt hakeslepp....jeg synes nemlig dette er dyrt. (Spesielt med tanke på at noen i gjengen ikke har så veldig god råd...) Darlingen vet ikke om han får fri fra jobb ennå.. Hvis han og eventuelt noen andre ikke får fri fra jobb, så stiger naturligvis prisen... Kommentarer?? Clea Jeg synes det høres altfor dyrt ut. Har også hørt om et som varte hele fredag (fri fra jobb), lørdag og søndag. Pris: 2.000 kroner + transport og drikke....
Frøken eple Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Og du som siterer at gutter ikke har fantasi, glem det! Fallskjerm, rafting, helikopter, gladiator, fylleleker og mye mer er det vi skal gjøre. Helmaks! Var vel det hun sa... at gutter har dårlig fantasi så må finne på masse fancy ting som koster mye penger. Høres ikke ut som om disse tingene du har planlagt er spesielt billig, gratis eller originalt. Men jeg er enig i at det høres kjempefestlig ut - ville gjerne vært med jeg
Gjest Hr Eple Skrevet 9. august 2007 #17 Skrevet 9. august 2007 Jeg synes det høres altfor dyrt ut. Har også hørt om et som varte hele fredag (fri fra jobb), lørdag og søndag. Pris: 2.000 kroner + transport og drikke.... var jeg som var invitert i det fra fredag til søndag, endte med at det kun var brudgommen og forlover som dukket opp, da ingen av oss andre kunne ta fri fra jobb (var 6 timer unna oslo). Hadde sagt fra til forlover i flere måneder (broren til brudgommen), men siden forlover har hatt et eget eventbyrå tidligere måtte det jo gjøres stas på brudgommen med helikopterflyvning og greier. Så jeg sa ifra til forloveren at jeg ikke kan ta fri fra jobb, bruke en hel helg, eller over 2000 kr... Og som ikke det var nok, så ringte bruden meg på kvelden fredag, kjeftet meg huden full og sa "husk at du ikke var i utdrikningslaget hans når du kommer i bryllupet..." Og hun kjeftet på meg på vegne av alle de andre som ikke var der også... Ble rimelig oppgitt av hele saken...
Jens Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 I vennegjengen til mannen min er tradisjonen at de reiser bort en helg helg, og det kommer alltid på nærmere 5000,-. Så jeg syns ikke ud laget DARLINGEN din skal være med på er dyrt. La han kose seg da.
Rosalie Skrevet 9. august 2007 #19 Skrevet 9. august 2007 Det kommer jo helt an på den økonomiske situasjonen vennegjengen er i. Det bør ikke være dyrere enn at alle kan ta seg råd til å være med. Det morsomste utdrikkingslaget jeg har vært med på, kom for øvrig på rundt 500 kr pr pers, dette inkludert (hjemmelaget) middag på kvelden og helikoptertur for bruden og hennes forlover. Alkohol kom naturligvis i tillegg. Men å legge det til en arbeidsdag er jo bare helt idiotisk.
jente 79 Skrevet 9. august 2007 #20 Skrevet 9. august 2007 var jeg som var invitert i det fra fredag til søndag, endte med at det kun var brudgommen og forlover som dukket opp, da ingen av oss andre kunne ta fri fra jobb (var 6 timer unna oslo). Hadde sagt fra til forlover i flere måneder (broren til brudgommen), men siden forlover har hatt et eget eventbyrå tidligere måtte det jo gjøres stas på brudgommen med helikopterflyvning og greier. Så jeg sa ifra til forloveren at jeg ikke kan ta fri fra jobb, bruke en hel helg, eller over 2000 kr... Og som ikke det var nok, så ringte bruden meg på kvelden fredag, kjeftet meg huden full og sa "husk at du ikke var i utdrikningslaget hans når du kommer i bryllupet..." Og hun kjeftet på meg på vegne av alle de andre som ikke var der også... Ble rimelig oppgitt av hele saken... Det er jo helt håpløst. Skjønner ikke hvordan noen kan forvente at folk skal ta seg fri fra jobben for å dra i utdrikningslag. Mannen har også vært i en del utdrikningslag som kommer på rundt 1000 lappen. Da gjerne med mat, men uten drikke. For vår del er det greit, vi har råd til det og han er jo ikke i så mange utdrikningslagene hvert år. Men synes forlover skal ta hensyn til at alle skal ha råd til å komme. Det var i hvert fall viktigere for meg at vennene mine var samlet enn hva som skulle skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå