AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Har hatt en periode med dårlig matlyst hvor jeg gikk ned 5-10 kg. Nå er matlysten tilbake, hva kan jeg gjøre for å ikke legge på meg/holde meg der jeg ligger nå?Anonymous poster hash: 26886...c2c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Pass på hva du spiser, og beveg der mer Du kan telle kalorier, vi kvinner brenner vel kanskje 2000 kcal dagen om vi er i helt vanlig aktivitet, mer om man trener. Du kan finne noen kalkulatorer på nettet for en hakket mer nøye utregning. Men det vil altså si at dette er det du trenger å spise bare for å holde vekta stabil. Spis, tell og regn opp og så ser du etter en uke eller to om du bør justere opp eller ned. Du kan også gjøre det litt enklere og bare forsøke å kutte ut sukker og de åpenbart fetende tingene. Om du hadde stabil vekt før denne matlysten forsvant, så spiste du faktisk akkurat passe før og kan egentlig bare gå tilbake til det. Men jeg føler at noe alltid kommer på igjen når man har rast fort ned pga sykdom e.l., man må jobbe litt ekstra for å holde på en vekt kroppen ikke er "vant" med. Så det kan kanskje lønne seg å passe på mat-inntaket i noen uker og se om vekta stabiliserer seg. Anonymous poster hash: 0c16a...00a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå