Gå til innhold

Hvor mye kaffe er for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt å like kaffe, og har jo hørt man bør begrense inntaket, men hvor mye er for mye? Drikker ikke svartkaffe, men cappuchino, om det har noe å si?

Anonymous poster hash: e2cd4...3dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cappuccino inneholder mye mer kcal, enn vanlig, sort kaffe. Jeg selv drikker ganske mye kaffe. 3-5 kopper om morgenen, og 1-2 på jobb. Da er det slutt for dagen :) Moren min drikker mye mer. Men reagerer magen din på det, eller du føler deg litt uvell, så kan du erstatte noen av koppene med te?

Anonymous poster hash: c2130...ad9
Skrevet

Cappuccino inneholder mye mer kcal, enn vanlig, sort kaffe. Jeg selv drikker ganske mye kaffe. 3-5 kopper om morgenen, og 1-2 på jobb. Da er det slutt for dagen :) Moren min drikker mye mer. Men reagerer magen din på det, eller du føler deg litt uvell, så kan du erstatte noen av koppene med te?

Vet det inneholder mer kalorier, men jeg er inne i en sånn fase der jeg er "hekta" og det går jo over så tenker ikke så mye på de kaloriene. Har til nå drukket te da, men noen sier det er mindre koffein i te enn kaffe(selv om det kun er cappuchino). Magen reagerer heller ikke, men har bare drukket 2 kopper på det meste... :laugh: Vil heller ikke gjøre meg avhenig av kaffe for å komme gjennom dagen.

Skrevet

3-5 om morgenen? Når begynner du på jobb? Har litt å gå på skjønner jeg, og jeg drikker en del. Drikker 1 kopp før jobb og ca 3 på jobb. Helst ingenting etter 15.30, da føler jeg at jeg ikke får sove.

Anonymous poster hash: 6a1fe...ba5

Skrevet

Jeg drikker ofte både redbull OG kaffe, vet ikke om det er helt bra da. Ellerså går det en stor kopp kaffe om morgenen i hvertfall :) Ville ikke vært så bekymra for det altså, så lenge du holder deg til cappuchino eller ikke har det største forbruket. Ville vel vært mer redd for å få kaffeånde og gule tenner av for mye etterhvert :d

Anonymous poster hash: 50523...4c9
Skrevet

Og forresten så inneholder jo redbull 30% mer enn daglig anbefalt mengde av koffein tror jeg, så skal vel endel til før det er for mye for mye :P

Skrevet

3-5 om morgenen? Når begynner du på jobb? Har litt å gå på skjønner jeg, og jeg drikker en del. Drikker 1 kopp før jobb og ca 3 på jobb. Helst ingenting etter 15.30, da føler jeg at jeg ikke får sove.

Anonymous poster hash: 6a1fe...ba5

Hehe, jeg begynner på jobb kl 9, og står opp halv syv :) Liker å ha god tid.

Skrevet

Men folk reagerer forskjellig, så hvis man opplever hjertebank o.l så er det nok tegn på å roe ned littegranne :)

Skrevet

Okei, da tar jeg min nyvunnede kaffenytelse med litt bedre samvittighet :kaffekopp::biggrin:

Skrevet

Elsker kaffe, men merker jeg har fått for mye når jeg føler at jeg kan høre farger og se lyder. (Det skjer...).

3-4 kopper i løpet av en dag, og ikke kaffe etter 18.00. Eksamenstider er ikke medregnet her ;)

Anonymous poster hash: 6d526...d82
Skrevet

Jeg drakk en gang to kopper forløpende me baylies oppi vell og merke. Og jeg deikker aldri kaffe. Fikk plutselig en puls på 150 og skalv. Var ute og gikk tur og oppover bakke mens jeg røyka. Det roa seg ikke, ble livredd men det ordna seg etter en stund. 👍

Er nok veldig individuelt med den kaffedrikkinga.

Anonymous poster hash: 00520...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...