Gå til innhold

pasta carbonara


Fremhevede innlegg

Skrevet

skal man koke/ha kjelen på plata etter at eggene er tilført?



Anonymous poster hash: 1b176...408
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Varmen fra pastaen holder.

Skrevet

du skal ikke ha egg i pasta carbonara????????????? hæ? trodde det var fløte skinke og krydder?



Anonymous poster hash: 9afb6...464
Skrevet

nei, da blir det eggerøre..

Skrevet

du skal ikke ha egg i pasta carbonara????????????? hæ? trodde det var fløte skinke og krydder?

Anonymous poster hash: 9afb6...464

Egg jo. Fløte derimot er det egentlig ikke i ekte italiensk carbonara.

  • Liker 4
Skrevet

du skal ikke ha egg i pasta carbonara????????????? hæ? trodde det var fløte skinke og krydder?

Anonymous poster hash: 9afb6...464

Nope, faktisk skal det IKKE være fløte i ekte carbonara. Det er bacon/pancetta, egg og parmesan, eventuelt bittelitt kokevann fra pastaen. At carbonara betyr fløtesaus oppi hodet til mange skal Toro ha mye av skylden for tror jeg.

Også fint om du ikke bruker opp alle spørsmålstegnene, det er meningen at det skal være til alle.

Anonymous poster hash: 455f0...95a

  • Liker 5
Skrevet

Det skal ikke være bacon, men guanciale, laget av grisens kjake!

Men jeg bruker faktisk en liten skvett fløte, det er lettere å blande opp da, men jeg vet at det ikke er korrekt!

Skrevet

Spm: hvordan unngå at det blir eggerøre i pastaen?

  • Liker 1
Skrevet

Spm: hvordan unngå at det blir eggerøre i pastaen?

La pastaen kjøle seg ned et par minutter før du har i egg. En må gjerne prøve seg litt frem da for kald pasta heller ikke er bra (blir bare pasta med rått egg).

Jeg kan forresten fortelle at jeg pleier å bruke en liten skje lettrømme i. Jeg vet det ikke skal være der, men det er veldig godt og en fin måte å balansere syrligheten på.

Skrevet

La pastaen kjøle seg ned et par minutter før du har i egg. En må gjerne prøve seg litt frem da for kald pasta heller ikke er bra (blir bare pasta med rått egg).

Jeg kan forresten fortelle at jeg pleier å bruke en liten skje lettrømme i. Jeg vet det ikke skal være der, men det er veldig godt og en fin måte å balansere syrligheten på.

Takk for tips! Syntes det er vanskelig å finne den gyldne middelvei, så har spist pasta med eggerøre i blant :fnise: er litt redd for rått egg.. Må nesten prøve meg frem ja!

Skrevet

Spm: hvordan unngå at det blir eggerøre i pastaen?

Den lille skvetten fløte hjelper... også heller jeg pasta over eggene, ikke eggene i panna, den er for varm..

Jeg elsker carbonara...

Skrevet

La pastaen kjøle seg ned et par minutter før du har i egg. En må gjerne prøve seg litt frem da for kald pasta heller ikke er bra (blir bare pasta med rått egg).

Jeg kan forresten fortelle at jeg pleier å bruke en liten skje lettrømme i. Jeg vet det ikke skal være der, men det er veldig godt og en fin måte å balansere syrligheten på.

Blir det ferdig med en gang etter man har helt oppi eggene eller hvor lenge må de stå? :)

Anonymous poster hash: 1b176...408

Skrevet

Ja, det er ferdig mer eller mindre med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...