AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har skiftet lege flere ganger de siste årene mest pga. flytting, men også misnøye med et par leger. Kan jeg logge inn på nett et sted og finne ut hvor journalen min er (i stedet for å ringe til alle legesentrene)? Han som er fastlegen min nå har ikke journalen, og sa jeg må selv sørge for at den blir sendt til han. Det var jeg ikke klar over. Trodde det skjedde automatisk. Så nå er det jo en del legebesøk som ikke er oppført i journalen da....? Går sjelden til lege, så krise er det ikke. Men fra nå vil jeg ha ting på stell. Anonymous poster hash: 4ba21...3ff
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har måttet sørge for overføring selv når jeg har byttet lege. Men det har jeg gjort hver gang, så når jeg byttet sist fikk jeg jo hele journalen fra nest siste sted. Om du skjønner?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har måttet sørge for overføring selv når jeg har byttet lege. Men det har jeg gjort hver gang, så når jeg byttet sist fikk jeg jo hele journalen fra nest siste sted. Om du skjønner? Skjønner. Men det har ikke jeg gjort, for jeg trodde det gikk automatisk. Derfor har flere leger ingen bakgrunnsinfo om meg, men har bare skrevet sine notater. Så når jeg får journalen fra langt tilbake, mangler masse. Anonymous poster hash: 4ba21...3ff
Lulilelu Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Når du skifter lege så må selv sørge for at journalen blir overfør til neste lege, så om du har vært hos hver av disse legene og da har en journal så må du be hvert legekontor om å overføre journalen til din nåværende lege. Dette tror jeg koster ca 100 kr hvis du henter den selv ellers må du betale for rekommandert sending på ca 100 kr i tillegg. Men du kan velge selv hvilken journal du vil ta ut.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Om du tidligere aldri har fått overført en journal så må du få alle legene du har vært hos til å sende journalene til din nåværende lege. For da har du flere journaler rundt omkring. Men er det en du var hos bare en gang og for f.eks bare pga fluensa så kan du vurdere å droppe den journalen. Velg det som er viktig og relevant. Jeg droppet å få en journal vidresent som bare inneholdt en time for halsbetennelse. Er ca 10 år siden og er ikke plaget med halsbetennelser sånn at nåværende fastlege burde få den journalen, men blir det nødvendig så ordner jeg det.Anonymous poster hash: 63f25...2fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå