Gå til innhold

Ser dette budsjettet greit ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten lønnspålegg hos deg går dere i minus noen tusen per måned. Dere har 48000 i utgifter i mmd noe som er masse på en familie på 4. 10000 kr på mat i mnd er unødvendig mye. 6 til 7000 bør dere klare dere på. Du har heller ikke tatt med utgifter til fritidsaktiviteter. Feks avgift eller kontigent for at ungene dine driver med feks sport..

Nå vet jeg ikke hva de driver med men mange fritids aktiviteter koster jo litt og det samme gjelder for de voksne. Klær og sko har du glemt å ta med en post for. Ikke at man kjøper klær hver mnd men engang i blandt kjøper man jo noe nytt.

Synes 12000 kr til julegaver er alt for mye også. Vet ikke hvor mange dere kjøper til men her kjøper vi til foreldre, søsken og evt samboer og barna så lenge de er under 18. Kjøper også til egne barn og besteforeldre.

Og forsikringen? Sikker på at dere må ha full kasko på begge bilene? Det er jo kun nødvendig ved et bil lån.

Kanskje dere ville spart penger på å flytte til noe som var nærmere kollektiv transport? Å ha 2 biler er veldig dyrt og noe man kun burde prioritere om man faktisk har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp tv på hytta. Alle monner drar litt.



Anonymous poster hash: 194ac...230
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Årsavgift kom på 6000 kr i mnd? Altså, 72 000 kr per år? Det bør kanskje stå 500 kr i mnd, hvis 6000 kr er per år?

Og 12000 på julegaver per år? Når du sier dere ikke har den beste økonomien? Her kan man kutte mye.

Ellers kan budsjettet deres regnes som greit, men jeg vil tro at de fleste ville ha valgt å leve mer sparsomelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnsøkningen min gikk gjennom, og jeg har satt opp et nytt budsjett for oss. Egentlig 2 budsjetter, da jeg er usikker på om vi faktisk får flyttet lånet vårt til KLP (med bedre rente) siden mannen er syk. Dersom vi ikke får det, så blir vi værende i vår nåværende bank med refinansiering av det ene lånet, slik at vi får best mulig rente på det. Budsjettet skiller faktisk bare noen få hundrelapper uansett, men i KLP vil det ene lånet vårt være borte på 9 år, mens med å være i nåværende bank vil lånet være borte på 13 år. Hovedlånet har 25 år på begge.

Huslån inkl. bil: 15041/ 14878

Lånekassen: 1660

Strøm: 2500

Forsikring: 2878

Forsikring ny bil: 420

Canal digital: 507

Viasat: 239

Mobil: 398

Komm.avg.: 800

tv-lisens: 200

årsavgift: 600

fagforening: 170

gaver: 1000

Sparing: 3000

drivstoff: 3000

mat: 10000

Da skal vi etter mine beregninger ha 6000 kr igjen til klær, sko, aktiviteter etc.

Skal sies at vi bor et sted hvor det er veldig billig trening. 700 kr pr år for en familie og da har vi tilgang til styrkerom, fellestreninger, brytetrening, skitrening, svømmehall ++ Så vi er ganske heldig!



Anonymous poster hash: fbd67...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 i mnd til mat???

Ja, vi bruker rundt det på matbutikken. Vet det er mye, og at vi kan skjerpe oss max her. Men samtidig føler jeg ikke at jeg kjøper mye tull. Eneste vi skeier ut med er pepsi max og litt godteri til helgen. Kjøper en del fisk, både laks, ørret og torsk, og det er jo ikke helt billig. Men, nå skal vi få laks av min bror som jobber på oppdrett, så da sparer vi noen kroner der. Etter jul blir det skjerpings på brusdrikking også, det får være for nå!

Neste lønning er det etterbetaling av 7 mnd etter lønnsøkning! Det blir digg!!

Anonymous poster hash: fbd67...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...