Gå til innhold

Bedøvelse, spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det står at det koster rundt tusenlappen for innsetting av spiral + undersøkelse hos gynekolog. Altså uten henvisning.

Men jeg vil gjerne ha bedøvelse først. Hva pleier dette å koste i tillegg ca?

Anonymous poster hash: 818bb...08f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri hørt at det gis bedøvelse.. det som er ubehaglig er at livmora trekker seg sammen så du får litt menssmerter.. i selve livmortappen er det ikke noe verre enn celleprøve.

Skrevet

Det er tilbud om bedøvelse. Noen sprøytestikk i livmoren. Har hørt om folk som både besvimer, kaster opp og får ubeskrivelige menssmerter.

Jeg har aldri vært hos gynekolog og heller ikke tatt

Skrevet

..celleprøve eller født. Derfor vil jeg ha bedøvelse.

Skrevet

Hvis dette er privat, så tror jeg du må regne med at prisen for selve spiralen kommer i tillegg til de 1000. Jeg vet ikke hva bedøvelse koster, men kanskje et par hundrelapper?

Skrevet

Spiralen kjøper man selv på forhånd og det er allerede gjort ;)

Men jeg har ikke så mye penger, så hadde vært fint å vite hvor mye i tillegg jeg må betale. Innsetting + undersøkelse kommer jo på 1000 kr. Men står bare at evt. andre ting som bedøvelse kommer i tillegg.. men ikke hvor mye det koster. Står slik på omtrent alle prislister jeg har funnet hos forskjellige gynekologer..

Skrevet

Ingen som har tatt bedøvelse hos gynekolog før?

Skrevet

Du kan jo ringe dem og spørre.

Skrevet

Vil ikke ringe. Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal gå enda.

Men det kan ikke være så veeldig stor forskjell fra sted til sted.

Bare lurer på om det koster 100 kr ekstra eller 1000 liksom. For hvis det er veldig dyrt, må jeg spare opp litt før jeg kan dra.

Skrevet

Det står at det koster rundt tusenlappen for innsetting av spiral + undersøkelse hos gynekolog. Altså uten henvisning.

Men jeg vil gjerne ha bedøvelse først. Hva pleier dette å koste i tillegg ca?

Spiralen koster ca 700. Innsetting 315.

Gjør ikke vondt, ubehagelig ja, men verdt det!

Anonymous poster hash: 820be...7e1

Skrevet

Foresten, ikke født barn.

Anonymous poster hash: 820be...7e1

Skrevet

Her kostet spiralen 1200kr og innsettingen 250kr. Jeg har vært gravid, men tok keisersnitt, så har heller ikke født (vet ikke om det har noe å si?)

Ja, det var litt vondt, men det varte bare noen sekunder, så var det over. Jeg er skikkelig pingle, og takla det ganske greit! Joda, noen blir nok dårlige om svimer av, men tror nok flesteparten klarer det fint! :)

Den eneste måten å finne ut av prisene er nok å ta en telefon. Det kan jo variere mye også. Du trenger jo ikke å oppgi noe navn eller noe, bare å spørre, og si at du kanskje ringer tilbake og bestiller time. Du kan jo alltids bare si at du må sjekke kalenderen først ;)

Masse lykke til! Det er veldig verdt det! :)

Skrevet

Spiralen koster ca 700. Innsetting 315.

Gjør ikke vondt, ubehagelig ja, men verdt det!Anonymous poster hash: 820be...7e1

Her kostet spiralen 1200kr og innsettingen 250kr. Jeg har vært gravid, men tok keisersnitt, så har heller ikke født (vet ikke om det har noe å si?)

Ja, det var litt vondt, men det varte bare noen sekunder, så var det over. Jeg er skikkelig pingle, og takla det ganske greit! Joda, noen blir nok dårlige om svimer av, men tror nok flesteparten klarer det fint! :)

Den eneste måten å finne ut av prisene er nok å ta en telefon. Det kan jo variere mye også. Du trenger jo ikke å oppgi noe navn eller noe, bare å spørre, og si at du kanskje ringer tilbake og bestiller time. Du kan jo alltids bare si at du må sjekke kalenderen først ;)

Masse lykke til! Det er veldig verdt det! :)

Jeg har allerede betalt for spiral, og det står at innsetting med undersøkelse koster 1000 kr, og at bedøvelse og andre ting kommer i tillegg. Lurer altså ikke på pris på spiral og innsetting, men bedøvelse:)

Hadde dere to bedøvelse da?

Skrevet
Vil ikke ringe. Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal gå enda.Men det kan ikke være så veeldig stor forskjell fra sted til sted.Bare lurer på om det koster 100 kr ekstra eller 1000 liksom. For hvis det er veldig dyrt, må jeg spare opp litt før jeg kan dra. Anonymous poster hash: 818bb...08f [/quote

Tenker 4-600 kr. Om det er privat da.

Anonymous poster hash: 4daef...432

Skrevet

Til dere som sier det ikke er vondt. Jo, det er forskjellig fra person til person. For meg var det grusomt vondt da det er veldig trangt og legen prøvde flere ganger. Jeg opplevde dette som helt grusomt vondt, og jeg har gjort ting som i teorien skal være mye værre enn dette (sydd i hodet uten bedøvelse, satt spinal undersøkelse i ryggmargen o.l. Alt dette var barnemat i forhold til å sette inn spiral syne jeg).
Endte med at jeg fikk ny time til å sette inn spiralen med bedøvelse.
Bedøvelsen kostet 650 kr. Privat legekontor.

Anonymous poster hash: a7238...cac
Skrevet

Det var grusomt dyrt! Går du til privat? Er det ikke bedre å gå til fastlegen og betale en betydelig mindre sum, om du har lite penger? :klo:

Skrevet

Det var grusomt dyrt! Går du til privat? Er det ikke bedre å gå til fastlegen og betale en betydelig mindre sum, om du har lite penger? :klo:

Ja, tenkte å gå privat. Vil få det unnagjort så fort som mulig. Vil ikke at fastlegen skal gjøre det. Dessuten har ikke fastlegen mulighet til å ta full undersøkelse med ultralyd + gi meg bedøvelse.

Skrevet

Til dere som sier det ikke er vondt. Jo, det er forskjellig fra person til person. For meg var det grusomt vondt da det er veldig trangt og legen prøvde flere ganger. Jeg opplevde dette som helt grusomt vondt, og jeg har gjort ting som i teorien skal være mye værre enn dette (sydd i hodet uten bedøvelse, satt spinal undersøkelse i ryggmargen o.l. Alt dette var barnemat i forhold til å sette inn spiral syne jeg).

Endte med at jeg fikk ny time til å sette inn spiralen med bedøvelse.

Bedøvelsen kostet 650 kr. Privat legekontor.

Anonymous poster hash: a7238...cac

Gikk det bedre med bedøvelse? Hvor stor var smerteforskjellen?

Skrevet

Dytter

Skrevet

Jeg har aldri født før, er ung og satte akkurat inn spiral. Det var ubehagelig, men det gikk. Men synes det ble verre etterpå, til tross for at jeg hadde tatt 600 mg ibuprofen og 1 g paracetamol på forhånd. Så neste gang skal jeg ta litt sterkere krutt før timen, og være godt forberedt etterpå.

Gjorde det hos fastlegen, der var det et tillegg på 65,- for gynekologisk utstyr i tillegg til prisen for en vanlig legetime.

Kan du ikke høre om en annen lege på legekontoret kan sette inn spiralen, hvis du har problemer med å gjøre det hos fastlegen din?

Hvorfor vil du ha full undersøkelse med ultralyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...