AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Litt usikker på hvor denne skulle - men dette har med kropp og helse å gjøre. så bestemte meg for å sette den her. Jeg har en venninne, vi er nære - men er ikke så ofte sammen selv om vi prater daglig. Vi har vært venner siden videregående (8 år), men har ingen felles venner. Hun har heller ikke så mange andre venner enn meg. Nå har hun blitt veldig opptatt av trening og kosthold. Hun er veldig defensiv person, og hvis noen kritiserer sunnhet, så "snapper" hun. Jeg er på ingen måte i mot sunnhetstyrraniet som er på gang om dagen, men tror heller på moderasjon enn overdrivelse. Det gjør ikke min venninne. Hun trenger hver eneste dag, og spiser porsjoner mindre enn 5-åringer. Hun er syltynn, men ser ikke syk ut (enda). Tror likevel at hun har begynt å bli syk i sinnet, for trening og mat er i fokus hele tiden. Hun synes Fotballfrue er usunn, fordi Fotballfrue spiser sjokolade av og til. Greia her er at jeg begynner å bli litt bekymret. Det har gått litt langt. Problemer er at jeg ikke tør å si ifra. Er redd for å bli "angrepet", eller misforstått. Redd for å kanskje trigge noe. Noen med erfaringer? Hva gjør man i slike situasjoner? Er det best å bare la henne styre på? Anonymous poster hash: 67ab7...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Hvor lenge har dette pågått? Virker som hun er i faresonen... Kan det være en ide og snakke med moren hennes om det? Spør henne om hun har tilstrekkelig med kunnskap om det hun driver med? Kanskje hun skal kontakte en coach som kan hjelpe henne å nå målene hun ønsker seg på en sunn måte? Anonymous poster hash: e1b16...8e6
pantora Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Høres mer ut som anoreksi enn ortoreksi. Jeg synes du skal si fra at du er bekymret, selv om du risikerer at hun blir sinna på deg (det er ikke hun som blir sinna, det er sykdommen,om du skjønner). Spør om det er noe du kan gjøre for henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå