AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Har vært syk i en ukes tid nå. Kvalme og hodepine i tillegg til stikkende smerter i magen som jeg har nå og da uansett pga kvinnesykdom. I går falt jeg og slo hodet i veggen. Har fortsatt hodeverk, men siden kvalmen gikk over etter en kort stund valgte jeg å ikke dra til legen. Har vært sengeliggende i hele dag og satt meg akkurat i sofaen. Skreiv litt på mobilen da jeg plutselig fikk fire røde merker på hånden som svei noe skikkelig (som om at jeg har brent meg fire steder) og like fort som de kom, forsvant de. Nå er det bare noen få røde prikker der merkene var og hånden kjennes utrolig kald på en måte (som om at jeg har smurt på en sånn salve som kjøler når jeg ikke har smurt på noe) og jeg skjønner ingenting. Jeg har fastlege langt unna og vil ikke bytte fordi jeg har hatt han hele livet og han er fantastisk flink og kan alt om meg og mine kroniske sykdommer. Pleier å være lav terskel for at legevakten tar meg mot pga kronisk sykdom. Anonymous poster hash: 64106...47d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Ring legevakta og spør hva de mener, er uansett de som avgjør om du får komme til legen der, er ikke du som bestemmer Kan hende at de avviser deg og da må du nok til en lege på dagtid, hvor langt unna er fastlegen? Er han flere timer unna så ring legekontorene der du bor, er sikkert noen som vil gi deg time. Jeg har selv fått time hos andre leger enn fastlegen, når jeg f.eks har vært på ferie og blitt syk eller annet. Anonymous poster hash: c5402...2bb
Saraby Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Har vært syk i en ukes tid nå. Kvalme og hodepine i tillegg til stikkende smerter i magen som jeg har nå og da uansett pga kvinnesykdom. I går falt jeg og slo hodet i veggen. Har fortsatt hodeverk, men siden kvalmen gikk over etter en kort stund valgte jeg å ikke dra til legen. Har vært sengeliggende i hele dag og satt meg akkurat i sofaen. Skreiv litt på mobilen da jeg plutselig fikk fire røde merker på hånden som svei noe skikkelig (som om at jeg har brent meg fire steder) og like fort som de kom, forsvant de. Nå er det bare noen få røde prikker der merkene var og hånden kjennes utrolig kald på en måte (som om at jeg har smurt på en sånn salve som kjøler når jeg ikke har smurt på noe) og jeg skjønner ingenting. Jeg har fastlege langt unna og vil ikke bytte fordi jeg har hatt han hele livet og han er fantastisk flink og kan alt om meg og mine kroniske sykdommer. Pleier å være lav terskel for at legevakten tar meg mot pga kronisk sykdom. Anonymous poster hash: 64106...47d Det beste er å ringe legevakten å forklare situasjonen din, så er det opp til de å bestemme om du bør komme inn for en sjekk eller om det kan vente
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Dette er en jobb for fastlegen. Når du ikke vil ha fastlege der du bor (det er pga slike situasjoner at det er greit å være samme sted som legen din) så må du betale for å gå privat. Anonymous poster hash: 90cb2...2a3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Ring legevakta og spør hva de mener, er uansett de som avgjør om du får komme til legen der, er ikke du som bestemmer Kan hende at de avviser deg og da må du nok til en lege på dagtid, hvor langt unna er fastlegen? Er han flere timer unna så ring legekontorene der du bor, er sikkert noen som vil gi deg time. Jeg har selv fått time hos andre leger enn fastlegen, når jeg f.eks har vært på ferie og blitt syk eller annet.Anonymous poster hash: c5402...2bb De har sagt før at det er greit at jeg kommer dit fordi jeg ikke har fastlege i kommunen (legevakten her fungerer som fastlege for de som ikke har lege i kommune eller nabokommune) Jeg leste på nett at man skal dra til legen om man kjenner nummenhet i hånd timene eller dagene etter å ha slått hodet for det kan være alvorlig. Anonymous poster hash: 64106...47d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Dette er en jobb for fastlegen. Når du ikke vil ha fastlege der du bor (det er pga slike situasjoner at det er greit å være samme sted som legen din) så må du betale for å gå privat. Anonymous poster hash: 90cb2...2a3 Jeg har ikke anledning til å betale for å gå privat. Heldigvis er ikke dette noe jeg må heller. Jeg ringer legevakten. Anonymous poster hash: 64106...47d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Dette er en jobb for fastlegen. Når du ikke vil ha fastlege der du bor (det er pga slike situasjoner at det er greit å være samme sted som legen din) så må du betale for å gå privat. Anonymous poster hash: 90cb2...2a3 Hun må ikke det, jeg har aldri brukt det private, og har vært hos leger i en annen kommune enn hvor jeg og fastlegen bor. Er ingen lov som sier at fastleger ikke kan ta i mot pasienter som ikke er deres egne, så lenge de har ledig time. Anonymous poster hash: c5402...2bb
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 De har sagt før at det er greit at jeg kommer dit fordi jeg ikke har fastlege i kommunen (legevakten her fungerer som fastlege for de som ikke har lege i kommune eller nabokommune)Jeg leste på nett at man skal dra til legen om man kjenner nummenhet i hånd timene eller dagene etter å ha slått hodet for det kan være alvorlig. Anonymous poster hash: 64106...47d Null problem da, ring nå Høres ikke bra ut, god bedring! Anonymous poster hash: c5402...2bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå