Gå til innhold

Loette -> p-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Går for tiden på Loette og skal begynne på p-ring. Jeg er straks ferdig med p-pilla, jeg er på den siste raden på brettet, jeg har altså mensen nå. Legen min mente at jeg burde ha mensen denne uka (startet på lørdag og skal da sette ringen inn på lørdag). Men det jeg da lurer på er om jeg er beskyttet på lørdag (ved å gå fra den uka hvor jeg går på sukkerpillene(?) og over på p-ring eller om jeg må vente en uke til for å være beskyttet?

Fant en grei side på Internett, der der stod at dersom man starter med p-ring den første eller ande dagen i en menstruasjon så er man sikker fra første dag.

Men det blir jo ikke jeg nå.

Har jeg forstått det riktig?

Grunnen til at han mente jeg burde ha mensen var for å ikke "ødelegge" syklusen min. Grunnen til at jeg skal bytte er småblødninger på Loette.

Endret av radioactive
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at dersom du tar den etter anbefalt tid, altså etter første eller andre mensendag, vil det ta en uke før den har noen virkning.

Jeg vet ikke helt sikkert, men det er det jeg mener å ha hørt :)

Hadde jeg ikke følt meg trygg, hadde jeg kjøpt en angrepille "just in case" dersom du har store planer på lørdag.

Ellers kan du kjøre double safety med kondom.

Det er en ekkel og skremmende følelse å bli uønsket gravid, så better safe than sorry!

Skrevet

Takk for svar :)

Det jeg da lurer på er: Man har den i 3 uker og så en uke uten. Er man da beskyttet uken man ikke har den i? Og når jeg da setter den i etter en uke uten, må jeg vente enda en uke før jeg er trygg? Skjønner ingenting jeg :P

Skrevet

Takk for svar :)

Det jeg da lurer på er: Man har den i 3 uker og så en uke uten. Er man da beskyttet uken man ikke har den i? Og når jeg da setter den i etter en uke uten, må jeg vente enda en uke før jeg er trygg? Skjønner ingenting jeg :P

Ja, du er beskyttet den uka du ikke har den i. Følger du bruksanvisningen, er du bekyttet hele tiden, det er ikke sånn at du bare er bekyttet 3 av 4 uker. Ønsker du å utsette mensen, setter du inn en ny ring med en gang.

Anonymous poster hash: a0929...096

Skrevet

Ja, du er beskyttet den uka du ikke har den i. Følger du bruksanvisningen, er du bekyttet hele tiden, det er ikke sånn at du bare er bekyttet 3 av 4 uker. Ønsker du å utsette mensen, setter du inn en ny ring med en gang.

Anonymous poster hash: a0929...096

Så hvis jeg forstår riktig, så er jeg beskyttet første uka etter mensen? Jeg må ikke bruke kondom den første uken etter at jeg har satt inn ny ring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...