Gå til innhold

Koffeininnhold og barn (5-16 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på koffeininnholdet for ymse kafferelaterte drikker, frappucinoer og andre slike typer man får på Starbucks blant annet, og synes at det er forholdsvis ganske høyt koffeininnhold i enkelte drikker. Jeg har sett at det er ca like mye koffein i en liten frappucino som det er i en liten espresso...noen av frappucinoene har like mye koffein som en enkelt energidrikk (og på energidrikker blir det sagt at det ikke anbefales til barn under 14 år...) :sjokkert:

Så mitt spørsmål er hvor mye kan barn generelt drikke av frappucinoer, eller bør de få noe av det i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 5e1e0...3ca
Skrevet

Det er stor forskjell på en på 5 år og en på 16. En på 16 kan gjerne få en kaffedrikk men aldri i livet om en på 5 år skal få noe som helst av kaffedrikker eller energi drikker...! Synes godt man kan kan holde alt sånn vekk fra de under "anbefalt grense"

Skrevet

Jeg syntes man skal holde barna unna drikke med mye koffein, men jo eldre de blir jo verre er det. Man kan ikke fotfølge 15-åringen og nekte h*n å kjøpe seg noe med koffein.

Skrevet

Tror de fleste barn klarer å styre seg selv. Sjelden barn sluker masse kaffe i seg, og i såfall vil de nok ikke gjøre det igjen. Det som er verre er alle foreldre som jobber for mye og ikke ser barna, og foreldre som krangler. Det er ille det, og da er faktisk kaffe en dråpe i havet i forhold.

Anonymous poster hash: 3f6c4...0cb
Skrevet

Jeg lar ikke mine på 13 og 14 drikke energidrikker/sportsdrikker/koffeinholdige ting i det hele tatt. Men så har begge ad/hd og har ikke behov for enda mer energi vi ikke vet hva vi skal gjøre med.

At de allikevel drikker slike ting, det gjør de nok, men det er ikke noe jeg kjøper til dem.

Å gi frappucino til små barn ser jeg ikke hensikten i, la de heller få en milkshake.

Jeg er selv koffeinslave og sliter langt mer med å kutte ned på kaffen enn jeg gjorde med å slutte å røyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...