AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg er så utrolig sliten og har nå vært det siden 2011/2012. Jeg prøver stadig å gjøre nye forandringer/ endringer som gjør at jeg kan komme meg opp igjen dit jeg engang var. Men det går virkelig ikke ! Jeg er normalvektig og godt trent og passer kostholdet mitt, så det er ikke her det ligger. Tanken på å jobbe fult gjør meg kvalm fordi jeg kjenner at jeg ikke klarer det. Jeg klarer bare minimum i hverdagen, det kan være å vaske klær og henge opp samt gjøre noe småtteri. Trener jeg en økt på treningssenteret er jeg gåen i flere dager før jeg klarer å hente meg inn igjen. Før var jeg superaktiv. Jeg jobbet fult og trente 5-6 dager i uka og var sosial ellers. Tanken på å lage en avtale eller gjøre noe som må planlegges. Det kan bare være å gjøre et æren for samboer for eks. Kjenner jeg får helt hetta fordi jeg blir stressa. Jeg eier ikke motivasjon til noe lenger, og da mener jeg noe. Før hadde jeg store drømmer og ambisjoner om karriere og virkelig drømmer!! Nå kan jeg ikke tenke på hvor jeg vil være hen om 5 år. Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 65551...8c8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Kjenner du deg igjen her? Anonymous poster hash: 2d511...5e3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg bruker allerede medisiner mot depresjon. Har gått på det siden 2010, men hadde et opphold fra november i fjor til mars i år. Da holdt det på å gå skikkelig ille. Var så langt nede at jeg var helt klar for å ta livet mitt. Så det var ikke noe å diskutere om jeg skulle bruke medisiner eller ikke. Anonymous poster hash: 65551...8c8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg bruker allerede medisiner mot depresjon. Har gått på det siden 2010, men hadde et opphold fra november i fjor til mars i år. Da holdt det på å gå skikkelig ille. Var så langt nede at jeg var helt klar for å ta livet mitt. Så det var ikke noe å diskutere om jeg skulle bruke medisiner eller ikke. Anonymous poster hash: 65551...8c8 Går du i terapi? Jeg ble frisk fra angst og depresjon med kognitiv terapi og oppmerksomhetsmeditasjon. Anonymous poster hash: 2d511...5e3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Har gått i terapi, men føler ikke at jeg har fått noe igjen for det. Mulig jeg ikke har snakket med riktig person. Er det noen kognitive terapeuter du kan anbefale som også støttes av fastlegen? Anonymous poster hash: 65551...8c8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Har gått i terapi, men føler ikke at jeg har fått noe igjen for det. Mulig jeg ikke har snakket med riktig person. Er det noen kognitive terapeuter du kan anbefale som også støttes av fastlegen? Anonymous poster hash: 65551...8c8 Jeg gikk til kognitiv psykolog som jeg fikk time hos gjennom fastlegen. I Oslo er det sånn at du skriver et brev og så sender fastlegen det videre sammen med sin beskrivelse til aktuelle psykologer, som vurderer om de kan gi deg time. Jeg tror det er annerledes i resten av landet. Legen min hadde en list over psykologer med avtale og hva de spesialiserte seg i, som gjorde jobben mye enklere. Anonymous poster hash: 2d511...5e3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg gikk til kognitiv psykolog som jeg fikk time hos gjennom fastlegen. I Oslo er det sånn at du skriver et brev og så sender fastlegen det videre sammen med sin beskrivelse til aktuelle psykologer, som vurderer om de kan gi deg time. Jeg tror det er annerledes i resten av landet. Legen min hadde en list over psykologer med avtale og hva de spesialiserte seg i, som gjorde jobben mye enklere. Anonymous poster hash: 2d511...5e3 Jeg har byttet lege nå pga bosted, så skal se om han ikke kan være mer behjelpelig. Noe sier meg at jeg kanskje er utbrent eller noe? Jeg er jo ikke deprimert når jeg går på medisiner. Anonymous poster hash: 65551...8c8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har byttet lege nå pga bosted, så skal se om han ikke kan være mer behjelpelig. Noe sier meg at jeg kanskje er utbrent eller noe? Jeg er jo ikke deprimert når jeg går på medisiner. Anonymous poster hash: 65551...8c8 Det kan jo hende at du trenger å justere medisindosen din? Eller at du, som så mange nordboere, har for lite D-vitamin? Føler du deg mest fysisk eller mentalt utbrent? Anonymous poster hash: 2d511...5e3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Det kan jo hende at du trenger å justere medisindosen din? Eller at du, som så mange nordboere, har for lite D-vitamin? Føler du deg mest fysisk eller mentalt utbrent? Anonymous poster hash: 2d511...5e3 Jeg er nøye på vitaminer, så jeg tar 5000 ui D vitamin daglig pluss omega 3 fra fisk og Bvitaminer - ekstra b6 og b3. Jeg føler meg mer mentalt utslitt. Anonymous poster hash: 65551...8c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå