Gå til innhold

Vi blir ikke invitert :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det skjedd igjen. Jeg inviterte familien med barn til å feire halloween med meg og min sønn, og ingen kan. Det forstår jeg og det er jo sånt som skjer når man inviterer.

Det jeg syns er så sårt er at de allerede skal på halloweenfest hos noen andre i familien som jeg også inviterte. Men ingen har tenkt på å invitere meg og min sønn.

Jeg har nesten ingen venner og syns det er vanskelig å treffe folk, så jeg forsøker å invitere familien og være med dem. Men det blir ikke satt pris på, for vi blir aldri invitert tilbake og nå er vi tydeligvis glemt igjen.

Det er bare så sårt, for jeg vil så gjerne gi sønnen min gode minner og fine opplevelser sammen med andre.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg aldri er bra nok til å bli invitert.

Anonymous poster hash: ab55d...dbd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ringe og spørre om dere kan kommer? Noe ala "Hei! Vi inviterte til halloweenfest, men hører dere kom oss i forkjøpet. Er det greit om vi også tar turen?"

Anonymous poster hash: 8f91d...176
  • Liker 8
Skrevet

Famile oppfører seg slik???? Fy flate.

Jeg er skikkelig imponert over deg Gjest :).

Du klarer å engasjere deg i alt og har meninger om det meste. Tror ikke jeg har vært inne i en eneste tråd som du ikke har deltatt i :).

Hvordan rekker du over? Jobber du?

Anonymous poster hash: 5b8b5...815

• Liker 9
Skrevet

Weird familie må jeg si. Du kan jo spørre familien din hvorfor de oppfører seg slik?

Skrevet

Du klarer å engasjere deg i alt og har meninger om det meste. Tror ikke jeg har vært inne i en eneste tråd som du ikke har deltatt i :).

Hvorfor bryr du deg?

• Liker 4
Skrevet

AB er også i alle tråder, hvordan rekker vi dette??

Anonymous poster hash: 4ff3b...b55

• Liker 3
Gjest Blubberella
Skrevet

Kan du ikke bare ringe og spørre om dere kan kommer? Noe ala "Hei! Vi inviterte til halloweenfest, men hører dere kom oss i forkjøpet. Er det greit om vi også tar turen?"

Anonymous poster hash: 8f91d...176

Noe sier meg at denne familien ikke bare tilfeldigvis har glemt å invitere TS, så det spørs hvor godt det blir mottatt at hun inviterer seg og sønnen på festen deres. Hadde jeg vært TS hadde jeg følt at det var veldig ekkelt å ringe og be om å få lov til å komme, og sier vertsskapet ja vil det kanskje føles som at de er der på nåde. Det høres ikke hyggelig ut for verken TS eller sønnen.

Jeg ville nok heller ha ordnet en koselig halloween for sønnen hjemme denne gangen og så heller tatt opp med familien på et annet tidspunkt at det føles ensomt og trist å hele tiden bli utelatt. Det bør jo ikke behøve å være sånn.

Har du ingen anelse om hvorfor det er sånn, TS? Har dere hatt uenigheter? Er det noe du har sagt eller gjort? Det høres jo helt merkelig ut at de holder dere utenfor helt uten grunn. Snakk med dem og få ryddet opp i dette, om så bare for sønnen din sin del.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bryr du deg?

Leit at du tar det negativt opp når det faktisk var ment positivt :).

Leste akkurat en tråd med et spørsmål om hvem kan kunne tenke å bli kjent med og hadde faktisk tenkt å svare deg.

Og jeg bryr meg bare fordi jeg syns mennesker og personligheter er spennende.

• Liker 1
Skrevet

Leste akkurat en tråd med et spørsmål om hvem kan kunne tenke å bli kjent med og hadde faktisk tenkt å svare deg.

Vel.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de du inviterte tenkte at du har invitert mange andre, og dermed skal ha fest uansett og ikke kan komme til det andre familiemedlemmet?

Ring og si ifra. "Hei. Kan jeg og sønnen min komme til dere på Halloween? Da alle jeg inviterte skulle til dere, ble det ingen fest her".

• Liker 2
Skrevet

Noe sier meg at denne familien ikke bare tilfeldigvis har glemt å invitere TS, så det spørs hvor godt det blir mottatt at hun inviterer seg og sønnen på festen deres. Hadde jeg vært TS hadde jeg følt at det var veldig ekkelt å ringe og be om å få lov til å komme, og sier vertsskapet ja vil det kanskje føles som at de er der på nåde. Det høres ikke hyggelig ut for verken TS eller sønnen.

Jeg ville nok heller ha ordnet en koselig halloween for sønnen hjemme denne gangen og så heller tatt opp med familien på et annet tidspunkt at det føles ensomt og trist å hele tiden bli utelatt. Det bør jo ikke behøve å være sånn.

Har du ingen anelse om hvorfor det er sånn, TS? Har dere hatt uenigheter? Er det noe du har sagt eller gjort? Det høres jo helt merkelig ut at de holder dere utenfor helt uten grunn. Snakk med dem og få ryddet opp i dette, om så bare for sønnen din sin del.

Er sånn det føles, at de ikke bare har glemt å invitere oss men at de ikke vil ha oss der.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg har gjort. Jeg inviterer, gir gaver, gratulerer når jeg skal, ordner med at alle skal føle seg velkommen hos meg. Alle sier det er så koselig når de er her, og at vi må snart treffes igjen, men så blir det som regel ikke før enten noen av barna har bursdag eller jeg inviterer.

Det er bare så sårt, og jeg vil ikke at min sønn skal merke at vi ikke blir inkludert.

Skrevet

Enig, TS, her må du svelge stoltheten og tenke på barnet ditt.

Hvis det er slik at dere alltid blir utelatt, må du tenke igjennom om det er noe du gjør som kan bli oppfattet negativt av de andre. Noe som du kan endre på.

Jeg har en venninne som klager over at hun aldri blir invitert noen steder med barnet sitt. Og jeg må innrømme at det er slitsomt å ha dem på besøk! De kjører ikke bil, og tar seg ikke råd til å ta bussen, så de kommer bare hvis noen henter dem. Og når jeg inviterer til middag/selskap, er det ikke lett å få tid til å stikke av og kjøre og hente. Så er det litt slitsomt å ha noen på besøk som alltid avbryter, alltid snakker om seg selv, og vrir alle samtalene over på seg selv. Jeg kjenner jeg koker innvendig noen ganger. Hun glemmer også alltid å ta med noe, de fleste tar med noe godt til kaffen, eller noe godt å drikke til maten, men aldri henne. Pluss at hun aldri inviterer tilbake. Mange slike småting gjør at jeg heller inviterer noen andre, når jeg har valget.

TS, prøv å bruke denne anledningen til å snu det sosiale inntrykket familien har av deg. Inviter deg og barnet på festen. Litt kjipt, men gjør det for barnet. Vær sprudlende, ta med hjemmebakte muffins med halloweenpynt eller noe annet godt, planlegg en lek for barna som du setter i gang helt på eget initiativ i løpet av festen. Vær en person som bidrar med noe, og la de andre voksne få se at de har gått glipp av masse moro ved å unnlate å invitere deg på sammenkomstene. :)

Anonymous poster hash: 5edec...b67
Skrevet

Er sånn det føles, at de ikke bare har glemt å invitere oss men at de ikke vil ha oss der.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg har gjort. Jeg inviterer, gir gaver, gratulerer når jeg skal, ordner med at alle skal føle seg velkommen hos meg. Alle sier det er så koselig når de er her, og at vi må snart treffes igjen, men så blir det som regel ikke før enten noen av barna har bursdag eller jeg inviterer.

Det er bare så sårt, og jeg vil ikke at min sønn skal merke at vi ikke blir inkludert.

Hei, ser nå at du gir gaver og slikt og sikkert er en hyggelig gjest å ha.

Er du sikker på at de har så mange selskap som dere ikke blir invitert i? Kanskje det bare har vært noen tilfeldige sammenkomster, og at du egentlig er like "med i gjengen" som de andre, bare at du kanskje ikke er klar over det selv? Det er av og til jeg føler det slik, i alle fall, at jeg er på utsiden, og tror at de andre er så sosiale og møtes ofte, så viser det seg at det slett ikke er slik...

Anonymous poster hash: 5edec...b67

Skrevet (endret)

Ta med deg sønnen din på Hallovenn-party! Arrangeres nesten over hele landet tror jeg.

Såvidt jeg forstår er det snakk om leker, godteri, konserter, konkurranser, og så kan man kle seg ut som noe litt mer koselig enn ekle monstre :)

Syns det er en mye bedre tradisjon enn å feire satan, og alle spøkelser og hekser!

www.hallovenn.no

Endret av Lanoungen
  • Liker 1
Skrevet

Ikke bry deg om det. Det er slik Gjest er.

Anonymous poster hash: ab062...1ec

Skrevet

Jeg ville prøvd å fått meg nye venner jeg, vet det kan være vanskelig å treffe nye folk men heller det enn å bruke tid på folk som ikke er interessert.

Hvor gammel er barnet ditt?

Anonymous poster hash: 1fffa...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...