Gå til innhold

Pannekaker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva bruker dere ha i røra? Jeg bruker som regel mel, melk, litt sukker, en klype salt, litt kardemomme og egg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker ikke kardemomme. forbinner det mer med vafler.

Gjest Nigella ul
Skrevet

Jeg oleier å ha i en skvett olje i tillegg til dine ingredienser. For at jeg ikke skal svi dem så lett...

Skrevet

Jeg har smør i panna slik at de ikke svir seg. :)

Skrevet

Mel, sukker (liker dem søte, så fremt de ikke skal fylles med salt fyll), egg, melk og en klype salt. Brukes smør til å steke i, og så gir det bedre smak enn olje.

Skrevet

:o Skulle akkurat til å lage en lik tråd.

Lagde pannekaker på fredag og da hadde jeg mel, salt, melk, egg og olje/evt smør irøra.

Mannen min synes de ble veldig gode.

Jo mere egg og mindre mel jo tynnere får du pannekakene.

Skrevet
Jo mere egg og mindre mel jo tynnere får du pannekakene.

:Nikke: Og så gir eggene en god smak.

Skrevet

Liker forresten slike tykke, amerikanske pannekaker også, jeg. Med lønnesirup på. :sikle:

Skrevet

Amerikanske pannekaker :-) slik jeg lager dem:

2 dl. melk

1 egg

150 gr. hvetemel

1 ts. natron

3-4 ss. sukker

25 gr. smeltet smør

Blander alt og steker på middels varme, takke eller stekpanne. Jeg dobler oppskriften. Det fikk jeg lyst på nå, så nå må jeg ha en pause fra KG :sjarmor:

Skrevet
Jeg oleier å ha i en skvett olje i tillegg til dine ingredienser. For at jeg ikke skal svi dem så lett...

Rettelse:

Pleier ikke å ha i kardemomme.

Fikk engang servert ROGNEpannekaker, og det var kjempegodt!

Tror det rett og slett var pannekakerøre tilsatt torskerogn.

Skrevet
Jeg har smør i panna slik at de ikke svir seg. :)

:tunge1:

Skrevet
Amerikanske pannekaker :-) slik jeg lager dem:

2 dl. melk

1 egg

150 gr. hvetemel

1 ts. natron

3-4 ss. sukker

25 gr. smeltet smør

Blander alt og steker på middels varme, takke eller stekpanne. Jeg dobler oppskriften. Det fikk jeg lyst på nå, så nå må jeg ha en pause fra KG :sjarmor:

ikke for å virke dum eller noe men har så lite peiling på akkurat dette. hva vil 150 gr si i dl?? :oops:
Skrevet

Bruker ikke oppskrift på pannekaker, jeg.

Visper sammen noen egg med litt melk og mel til en tykk røre. Tilsetter litt salt, mer melk og litt kaldt vann og steker i margarin.

Skrevet

Melk, egg, hvetemel, bakepulver og en klype salt. bruker formfett når jeg steker dem, liker ikke olje-smaken og syns det blir for fett med smør.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lagde sjokolade-pannekaker engang. Hadde kun ferdig blandet sjokomelk, og man tager hva man haver. :-)

Smakte fortreffelig med sukker eller sirup på.

Skrevet

Har ingen oppskrift, men bruker det som er for hånden. Mel og bakepulver + vann er minimum :wink: Helst skal det også være melk eller rømme, ett egg og sukker eller vaniljesukker.... Dessuten litt smeltet smør - mmm!

Kom til å lure på hva dere bruker som fyll, jeg? Bær, sirup, kjøtt etc.? Noen uvanlige varianter? Noe å anbefale?

Pleier å bruke blåbær og sukker selv, men det blir vel mer middag med f.eks. noe kjøtt i?

Skrevet

Ettersom sambo tviholder på at pannekaker er middag og ikke dessert, så steker jeg som regel litt flesk/bacon ved siden av pannekakene. Han spiser dem med både bacon og blåbær. Jeg liker best å spise de to tingene hver for seg.

Gjest Starya
Skrevet

Pannekaker er middagsmat hos oss. Røra består av egg, litt sukker, mel og melk. Bruker litt smør når jeg steker de. Serverer med litt sukker, og flesk om jeg husker å kjøpe. :roll: Må selvsagt spises med gul ertesuppe til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror jeg har en nokså normal pannekake-røre.

1 egg

litt sukker

(av og til, 1 ts vaniljesukker)

litt melk

en dæsj mel

røre, røre---> så steker man med litt margarin....

Serveres med sukker, rips- og bringebær-sylte og en sjelden gang litt bacon...

Skrevet

Spiser syltetøy eller sukker på. Noen ganger is, men det tåler jeg ikke like godt.

Kjøtt synes jeg både høres ekkelt ut, pluss at jeg ikke kan spise det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...