Gå til innhold

Riktig fordeling av regninger i forhold.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er vi to :)

Vi har hatt felles økonomi fra den dagen vi flyttet sammen for 8 år siden. Mine og dine penger blir bare rart om man er i et seriøst forhold, synes jeg.

Anonymous poster hash: 9d2d4...88a

Vi er gift med barn og har separat økonomi. Setter over like mye til felleskonto hver mnd men beholder hvert vårt overskudd. Jeg kan bruke mine penger på hva jeg vil uten å måtte forklare for mannen (eller motsatt) som mange av vennene mine må. For meg er det mye mer fritt å styre egen økonomi selv.

Anonymous poster hash: 98c72...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Denne problemstillingene har ikke noe med økonomifaget å gjøre, men er bare et rettferdighetsspørmål om i hvor stor grad man skal ha delt eller felles økonomi.

At du skal betale mindre enn halvparten er jeg personlig enig i, men det kan heller ikke være sånn at han skal betale alt for alt som barna har nytte av. Det blir også veldig feil å plusse barnebidraget på inntekten hans samtidid som det forventes at han skal betale alt for barna.

Foreslår at du betaler 35 % og han 65 % så slipper dere å finregne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gift med barn og har separat økonomi. Setter over like mye til felleskonto hver mnd men beholder hvert vårt overskudd. Jeg kan bruke mine penger på hva jeg vil uten å måtte forklare for mannen (eller motsatt) som mange av vennene mine må. For meg er det mye mer fritt å styre egen økonomi selv.

Anonymous poster hash: 98c72...501

Jeg kjøper selvsagt hva jeg vil, det gjør mannen også. Vi må ikke gå å spørre hverandre om lov.

Nå er vi såpass heldig at vi har meget god inntekt, så det har aldri vært noe problem at vi kjøper ting til oss selv.

Anonymous poster hash: 9d2d4...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to :)

Vi har hatt felles økonomi fra den dagen vi flyttet sammen for 8 år siden. Mine og dine penger blir bare rart om man er i et seriøst forhold, synes jeg.

Anonymous poster hash: 9d2d4...88a

Samme mener vi. Det som kommer inn er våre penger, som går til oss. Jeg har en datter fra før, som min mann betaler for som om det var hans egen. Det er slik vi vil ha det. Når man lever sammen bør man også gå inn for det, istedet for å finregne på tv-abbonementet. Da hadde det kanskje vært line greit å leve alene. Vi har aldri regnet på noe, før vi flyttet sammen gikk det opp i opp uansett.

Anonymous poster hash: 4ddbf...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...