Hugtatt Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Hei! Jeg skal inn til en gastroskopi om noen få timer. Hva slags klær burde jeg ha på? Er det legitimt å komme i joggebukse eller andre behagelige klær?
masekopp Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Ja selvfølgelig! Du skal til en undersøkelse og de forventer jo ikke at du kommer stivpyntet.
Hugtatt Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2014 Nei, herregud, det var ikke poenget heller. Blir det ubehagelig med vanlig bukse, eller får jeg på meg sykehusklær?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Ta på deg joggebukse, det kan bli ubehagelig med vanlig jeans ja. Du ligger på siden litt sammenkrøllet Lykke til! Anonymous poster hash: a7cfd...323
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Du kan gå i hva du vil, jeg gikk i helt vanlige klær og det var ingen problem. Du ligger på venstre siden, men trenger ikke ligge sammenkrøllet. Gikk i jeans og skjorte da jeg skulle på jobb etterpå, null problem. Undersøkelsen er over på 5 min, bekledning er uvesentlig. Anonymous poster hash: fa5a4...839
Hugtatt Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2014 Joda,jeg fikk sykehusskjorte, men hadde på meg min bukse
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Joda,jeg fikk sykehusskjorte, men hadde på meg min bukse Ey! Det fikk ikke jeg Og jeg siklet på genseren min.. Hahaha. Lol. Klarte du å gjøre det altså? Jeg freaket totalt ut og klarte ikke gjennomføre. Sluttet det å være ubehagelig når de var forbi brekningrefleksen, eller var det lik følelse hele tiden? Jeg rev den ut på refleks pga jeg brakk meg så kraftig at jeg ikke fikk puste, men lurer jo på om jeg burde holdt ut litt til og kanskje det hadde gitt seg Endret 28. oktober 2014 av masekopp
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2014 Jada, var ikke noe problem i grunn. Det var fryktelig ubehagelig, skal ikke nekte for det, men det var smertefritt. Jeg gjorde det uten noe form for bedøvelse. Og ja, det ble bedre, men igjen, fortsatt ubehagelig. Fikk se på skjermen, så det tok jo fokuset litt vekk. Og det var over på maks 3 min med prøvene og alt. Tror du hadde overlevd men jeg brakk meg som en stukket gris altså, så det var neppe noe vakkert syn 1
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #11 Skrevet 28. oktober 2014 Ey! Det fikk ikke jeg Og jeg siklet på genseren min.. Hahaha. Lol. Klarte du å gjøre det altså? Jeg freaket totalt ut og klarte ikke gjennomføre. Sluttet det å være ubehagelig når de var forbi brekningrefleksen, eller var det lik følelse hele tiden? Jeg rev den ut på refleks pga jeg brakk meg så kraftig at jeg ikke fikk puste, men lurer jo på om jeg burde holdt ut litt til og kanskje det hadde gitt seg Og om jeg får velge mellom å ta en koloskopi igjen eller gastroskopi, så blir det gastroskopi altså. Koloskopi er jo en mye større prosess og må jo gjennom den evinnelige tømminga i et døgn i forveien...
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #12 Skrevet 28. oktober 2014 Jada, var ikke noe problem i grunn. Det var fryktelig ubehagelig, skal ikke nekte for det, men det var smertefritt. Jeg gjorde det uten noe form for bedøvelse. Og ja, det ble bedre, men igjen, fortsatt ubehagelig. Fikk se på skjermen, så det tok jo fokuset litt vekk. Og det var over på maks 3 min med prøvene og alt. Tror du hadde overlevd men jeg brakk meg som en stukket gris altså, så det var neppe noe vakkert syn 3 min?!?!? Haha, det burde jeg jo klart Trodde det tok mye lenger tid... Og om jeg får velge mellom å ta en koloskopi igjen eller gastroskopi, så blir det gastroskopi altså. Koloskopi er jo en mye større prosess og må jo gjennom den evinnelige tømminga i et døgn i forveien... Jeg syns koloskopi var vondt, men det er liksom ikke i pusten... Har veldig noia for det fra før
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #13 Skrevet 28. oktober 2014 3 min?!?!? Haha, det burde jeg jo klart Trodde det tok mye lenger tid... Jeg syns koloskopi var vondt, men det er liksom ikke i pusten... Har veldig noia for det fra før Neida, tok 3 min. Det var egentlig over før jeg fikk sukk for meg Synes ikke koloskopi var så fryktelig vondt heller, men det tok jo mye lengre tid. Var vondt et par plasser. Gastroskopi var jo smertefritt, bare brekningen som var ubehagelig. Og du får jo puste, jeg pusta både via munn og nese. Så det går fint! Folk er forskjellige da, kan jo hende jeg bare har lett for det 1
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #14 Skrevet 28. oktober 2014 Neida, tok 3 min. Det var egentlig over før jeg fikk sukk for meg Synes ikke koloskopi var så fryktelig vondt heller, men det tok jo mye lengre tid. Var vondt et par plasser. Gastroskopi var jo smertefritt, bare brekningen som var ubehagelig. Og du får jo puste, jeg pusta både via munn og nese. Så det går fint! Folk er forskjellige da, kan jo hende jeg bare har lett for det Urettferdig Haha. Jeg føler jeg får pusteproblemer av å pusse tennene liksom xD
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #15 Skrevet 28. oktober 2014 Urettferdig Haha. Jeg føler jeg får pusteproblemer av å pusse tennene liksom xD Jeg brekker meg av å bare pusse jekslene men fant ut at man bare må puste og godta situasjonen man er i. Ubehagelig ja,men overhodet ikke farlig og relativt fort overstått
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #16 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg brekker meg av å bare pusse jekslene men fant ut at man bare må puste og godta situasjonen man er i. Ubehagelig ja,men overhodet ikke farlig og relativt fort overstått Hmm, får kanskje vurdere å gi det et forsøk igjen. ;P
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 28. oktober 2014 Hmm, får kanskje vurdere å gi det et forsøk igjen. ;P Ja, det syns jeg om du har noe som bør sjekkes ut du kan jo be om bedøvelse også. 1
masekopp Skrevet 28. oktober 2014 #18 Skrevet 28. oktober 2014 Ja, det syns jeg om du har noe som bør sjekkes ut du kan jo be om bedøvelse også. Ja, har vel egentlig skullet gjøre det lenge. Har gjort det i narkose da jeg var barn, så har spurt om jeg kan gjøre det. Men det er så lang ventetid så kanskje verdt å bare bite det i seg og ta det når jeg er våken og bare få det gjort.
Hugtatt Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #19 Skrevet 28. oktober 2014 Ja, har vel egentlig skullet gjøre det lenge. Har gjort det i narkose da jeg var barn, så har spurt om jeg kan gjøre det. Men det er så lang ventetid så kanskje verdt å bare bite det i seg og ta det når jeg er våken og bare få det gjort. 3 min, det klarer du:) Heia heia! 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. oktober 2014 #20 Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Jeg var så nervøs at jeg rev i stykker genseren på armen Skulle dra opp på armen få en sprøyte med beroligende. Siden ventetiden var 7 måneder, tok jeg kontakt med et privatfirma som utførte det. Fikk time innen en to uker Kostet 2300,- da. Endret 28. oktober 2014 av Evilposelos
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå