Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ei jente på 23 år som bor alene i et hus i et boligstrøk, og har nå den siste måneden hatt et problem som begynner å irritere meg grenseløst. I tillegg til at jeg blir litt småskvetten, for å være ærlig.

I mellom min innkjørsel og naboens så går det en ca to meter bred kommunal eiendom, som er tiltenkt som en "snarvei" for de som bor i boligene ovenfor når de går opp fra hovedveien.
Denne snarveien går da bl.a. over enden av plenen min og deler av innkjørselen, men det er helt greit, da jeg har det skjermet fra huset.
Nå derimot, har noen begynt å gå igjennom carporten min (som er bygd inntil huset, så man kan se inn vinduet til stuen bl.a. når man går igjennom).
Har også lagt merke til at det er en/flere hunder som har tisset på hushjørnet ved inngangen til carporten (har hund selv om reagerer tydelig på dette. Og han tisser ikke der).
Dette har irritert meg mer og mer, i og med at dette er langt inn på privat eiendom, men er kanskje en enda raskere snarvei om man ikke gidder å gå tre meter ekstra..
Det hele toppet seg i natt (har muligens ikke sammenheng), da noen har vært på døra og revet ned et skilt med advarsel om at det er hund "på vakt" innendørs.
Det var spikret til veggen, så det er knekt ned med makt og lagt på en stol utenfor. I tillegg til at hunden min sto leenge og luktet på dørmatten, noe som tyder på at noen har vært på "besøk". Han er trent ettersøkshund, bare så jeg har lagt til det, så dere ikke tror jeg overanalyserer :)

Så, nå har jeg svært lyst til å sette opp et overvåkningskamera rettet mot inngangen til carport og inngangsparti. Er det noen som har erfaring med dette? Og hva som er lovlig/ulovlig?
Vet at dette bare må fange opp bilder fra privat område, men er usikker på om jeg må skilte for dette da det er på privat område?
Noen som har et relativt billig utendørs overvåkningskamera å anbefale? Gjerne med bevegelsessensor.

Kan legge til at jeg har en litt snodig, enslig mann som nabo, som oppfører seg mer enn merkelig. Har en mistanke om at han er over på min eiendom støtt og stadig for å snoke.

Anonymous poster hash: 1c764...bed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp advarsel-skilt om at det er videoovervåket, samme effekt. Det er strengt med overvåkning i Norge

Anonymous poster hash: 6ae18...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...