Gå til innhold

10 års bryllupsdagsgave til foreldre- album


LilleSol

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine hadde akkurat 10 års bryllupsdag.

Eller mamma og nypappa da.

Er utrolig glad i dem begge, og ønsker å gi dem noe spesielt.

Tenkte på å lage et album med bilder fra hele tiårsperioden, ferier, oss ungene osv.

Noen som har noen ideer til meg?

Er ikke spesielt fingernem, men saks og lim bør jeg kunne håndtere forholdsvis greit :oops:

Også en ting til: jeg må hjem til dem og stjele bilder uten at de vet det. Noen som vet hvor lang tid det tar for fotobutikken å fremkalle bilder fra lysbilder? Muligens kan jeg finne negativene også, men det kan fort vekk ta litt tid. :-)

Håper noen som er bedre enn meg på sånne ting, kan hjelpe meg litt her, men ideer, tips til innkjøp, osv! Er helt ny i hmm er det scrapbooking det heter? 8)

Vel, brainstorming folkens!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt tips er å kjøpe sånne små, dobbeltsidige teip-ruter til å lime fast bilder med. Utrolig mye mindre grisete enn lim, pluss at det går raskere (du setter ett i hvert hjørne). De selger dem i små esker på 250 eller 500 stk i vanlige fotobutikker.

Når jeg lager album, bruker jeg svart fotokartong (som de også selger i fotobutikker) og hvit penn til å skrive kommentarer med. Perm kan være best å finne i en bokhandel, for det er ofte mye billigere enn skinnpermer i fotobutikkene. Eller du kan kjøpe en kjempedyr men stilig hos Ordning & Reda. Det er mange muligheter!

Kanskje har du andre minner som kan limes inn også, som ikke er bilder? Billetter fra ting dere har gjort sammen, kvitteringer, avisutklipp, jeg vet ikke... En onkel av meg holdt tale da foreldrene mine feiret 25-års bryllupsdag, og da leste han opp det som hadde stått på førstesidene av avisene den dagen. Var veldig morsomt, for da ble vi liksom klar over hvor utrolig lenge siden det var. Han hadde fått tak i disse tingene i arkivene hos avisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...