Gå til innhold

Liker du å handle julegaver?

Fremhevede innlegg

Gjest HeiHade
Skrevet

Synes det er hyggelig hvis jeg er ute i god tid (typ oktober) og jeg har god råd. Men hvis det gjør vondt i både lommeboka og den asosiale menneskemengde-hateren i meg som bare blusser opp enda mer på kjøpesentre rundt juletider, så nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, hater å handle til voksne. Det er litt gøy å handle til barn.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Elsker det!

Men er nesten ferdig da, så slipper unna julerushet i butikkene da, for det liker jeg ikke!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg vet hva jeg skal kjøpe, og jeg vet at personen jeg kjøper til ønsker seg det/kommer til å bli glad for det, så syns jeg det kan være hyggelig. Men: butikkene før jul syns jeg er grusomt. Det må enten skje i god tid før jul, eller hjemme i min egen stue.

Pakke inn julegaver syns jeg er veldig gøy :)

Skrevet

Ja, men ikke absolutt alle. Rundt 70% av gavene jeg gir, gir jeg fordi jeg har lyst og virkelig vil kjøpe/lage/pakke inn/gi bort. Så har jeg noen som er mer pliktgaver av typen "Jeg setter pris på deg og synes du fortjener en oppmerksomhet, men vet ikke hva jeg burde gitt." De er mindre hyggelige (men kan ofte ende med et hjemmelaget julekort og en liten gave av typen noe spiselig eller veldedig).

Anonymous poster hash: 012e5...f5a

Skrevet

Jeg koser meg veldig med det, men det har å gjøre med at jeg sprer det utover året. Jeg har veldig mange å kjøpe julegaver til så det hadde blitt ett veldig ork ( og dyrt) om jeg skulle kjøpe alle i desember... Jeg kjøper inn etterhvert som jeg finner fine passende ting og da koser jeg meg hver gang med tanken på at den vil passe bra :)

Skrevet

Jeg hater dypt og inderlig både å kjøpe/gi julegaver og å få.

Anonymous poster hash: d314e...0f3

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, noen ganger. Nå kan lan jo handle online, så argumentet om at "buhu, kjøpesentere er stressende" faller egentlig bort... ;)

Skrevet

Jeg liker å handle julegaver, men så har vi heldigvis kuttet en del pliktgaver i familien også. Der ligger forskjellen for meg: det er hyggelig å handle julegaver når du vet omtrent hva du skal kjøpe, og vet at mottakeren vil bli glad. Men jeg husker med gru på alle de "Hva søren skal jeg gi til Tante Berta i år, var det håndkle eller telysholder hun fikk i fjor?"-gavene. Det var meningsløst stress og bytte av penger, og vi fikk like kjedelige gaver i retur som tydet på at de hadde det på akkurat samme måte ;)

Så for meg har juleshoppingen blitt veldig mye hyggeligere etter at vi kuttet pliktgavene og i tillegg gikk inn for å begrense gavehaugen til barna, og pengebruken. Gaver er en del av jula, men jeg liker ikke når det blir julefeiringens eneste fokus.

Skrevet

Ja! men ikke når jeg står fast og ikke vet hva jeg skal kjøpe, liker ikke å kjøpe ting uten nytte.

Skrevet

Jeg elsker det, nå iallfall. :)

Før jeg fikk barn så hatet jeg det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...