Gå til innhold

Liker du å handle julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et ork å handle julegaver og på linje med å handle doruller, noe som må gjøres, men som ikke er lystbetont. Dårlig samvittighet, for burde kose meg, alle gjør det. Ja?

Anonymous poster hash: 381d2...0b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Tippet flertallet hater det, meg inkludert. For en tåpelig plikt egentlig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det, så lenge jeg har brukt litt tid i forkant til å planlegge og finne noe jeg vet at personen liker. KJipt å kjøpe en gave bare for å kjøpe noe.

Skrevet

Nei, kan ikke fordra det. Det kan være moro hvis jeg vet hva jeg skal gi og er rimelig sikker på at mottakeren blir glad for det ,men ellers er det et ork. Eier ikke fantasi i så måte.

• Liker 2
Skrevet

Selve shoppingen (og ikke minst betalingen) er noe herk, men å gi vekk gaver er jo kjempe koselig.

Skrevet

Jeg hater det. Dypt og inderlig. Jeg er han dumme klisjémannen som løper ut i siste liten også. Har blitt voksen på de aller fleset områder her i livet, men å kjøpe julegaver er så grusomt at jeg utsetter det til absolutt siste anledning uansett.

Jeg skulle egentlig helst vært hele gavegivingen foruten, men jeg skjønner at mange (aller mest barna, men også de fleste voksne) setter såpass pris på selve gaveutvekslingen at det er greit nok. Liker julemiddagen og det meste annet ved julen, men gavekjøp er noe dritt.

Anonymous poster hash: 626be...417
  • Liker 1
Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig å handle gaver - julepresanger intet unntak :)

Skrevet

Jeg er glad i å handle julegaver, og bruker god tid på å finne hver enkelt presang. :) Det er min måte å slappe av på om høsten. Kjøper det meste i oktober/november så jeg stresser aldri med det.

• Liker 1
Skrevet

Hater det. Mest fordi jeg ønsker å gi folk ting jeg ønsker at de skal bli veldig glad for, men som oftest vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe da. Ender også opp med å bruke veldig mye mer penger på de enn de gjør på meg.

Anonymous poster hash: be64b...000
Skrevet

Hater det når jeg er sent ute, har dårlig råd og ikke vet hva jeg skal gi:P Utover det så synes jeg det er koselig:)

Anonymous poster hash: 2528a...f62
Skrevet

Jeg både elsker og hater det. Det er gøy å finne noe som passer en venn perfekt, og da gleder man seg til å gi den bort. Får også masse julestemning av å være i butikker for å handle gaver hele dagen mens de spiller julemusikk og sånn :D
Hater det når jeg ser at lønna mi er borte, og når jeg sliter med å finne gaver til enkelte kresne personer som mamma og pappa...

Skrevet

Hater det...
Kjøper bare til familie.
Er sååå stressende!! :bond:
Jeg blir stresset bare å se på folk som stresser forbi meg..
Jeg unngår kjøpesenter! >.<

Gjest supernova_87
Skrevet

Uff, nei, det er noe dritt.

Liker å finne noe fint/bra til de jeg er glad i, og kunne vise med det at jeg setter pris på dem, eller kanskje lage noe også, som passer godt til den personen, det er jo koselig å gi noe. Og så liker jeg veldig godt å pakke inn. Men handle? Jeg blir kvalm.

Skrevet

Koser meg med å plukke ut gaver til mine nærmeste venner, for da har jeg alltid mange tanker om hva jeg skal gi for å glede de. Personlige gaver er så gøy å sette sammen! Pleier å bruke god på å tenke over hva jeg skal gi, og ofte legger jeg ved noe jeg selv har laget også :) Den følelsen når en venninne er skikkelig glad for gaven hun fikk fordi hun vet at det ligger mye omtanke bak den, og den er spesielt plukket ut/laget for henne.. Ingenting slår det!

"Pliktgaver" hater jeg å kjøpe, det er bare stress, og som oftest ender jeg med å kjøpe noe dyrt fordi jeg får helt panikk og ikke vet hva jeg skal gi :vetikke: Er også vanskelig å finne gaver til kompiser, vet aldri hva jeg skal gi for de ønsker seg aldri noe, og har som oftest "alt". I tillegg vil de ikke ha fornuftige ting.

Skrevet

Jeg bruker tiden hjemme til å søke opp julegaver på nett. Så når jeg først drar på handleturen, så tar jeg alle julegavene på rundt timen. ^^. Resten har jeg fra før som er bestilt gjennom nettet.

Så svaret på spørsmålet er: Nei. Shopping er generelt kjedelig, men jeg gleder meg over det å tenke på hva man skal kjøpe når jeg leter rundt på nett og prøver å finne på noe spesielt og morsomt. Jeg har mer glede på julaften av å se de andre åpne pakkene sine, enn når jeg tar mine.

Gjest one of us
Skrevet

Ja, jeg elsker å kjøpe gaver. :)

Liker egentlig ikke shopping, ihvertfall ikke når det gjelder å kjøpe klær og ting til meg selv... Men gaver / ting til andre derimot er så gøy å kjøpe. :)

Skrevet

Hater det.

Anonymous poster hash: 492e4...61b

Skrevet

Absolutt ikke. Selv om jeg synes jeg har funnet en perfekt gave og/eller brukt veldig mye på den virker folk så utakknemlige synes jeg. Et takk og en hyggelig kommentar synes jeg ikke er for mye å forlange når man har gjort sitt beste for å glede en annen. Så jeg har gitt opp og kjøper lue/skjerf/konfekt og lignende til de fleste. Virker ikke som de merker forskjellen heller. :(

Note to self: Bli litt mindre bitter når det gjelder julegaver :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig, jeg og søstra mi bruker å dra ut sammen i oktober/november og handle alt vi trenger til julegaver, innpakning, kort etc. Bruker å dra tidlig på morgenen, så spiser vi frokost på kafe, handler alt vi skal ha, og så drar vi hjem og ser på alt vi har kjøpt og krysser av på julegavelista ;P

Begge gir kun til de vi har lyst til å gi til da, noen venner og nær familie så blir ingen pliktgaver her.

Anonymous poster hash: 2925d...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...