Gå til innhold

Jeg er så sliten!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år nå slitt med lite energi. Jeg har tatt utallige prøver, men det eneste svaret jeg får er at det kan være noe som sitter igjen etter kyssesyken som jeg hadde for SJU år siden. Jeg har vært på kurs sammen med mennesker med ME, men legen der mente det ikke var det jeg hadde heller. Etter kurset (for ca to år siden) har jeg blitt enda flinkere til å spise sunt, jeg trener mer, jeg sover bedre, jeg sover ikke mye lengre i helgene osv osv. Noe bedring er det, men det er minimalt.

Jeg er student og jobber noen få dager i måneden. Forrige uke jobbet jeg fire dager, og måtte legge meg klokken ni fordi jeg var så trøtt, likevel var jeg like sliten på jobb dagen etterpå. Noen dager etterpå hadde jeg fri, jeg sov meg da gjennom to vekkerklokker og våknet ikke før ved 13-tiden selv om jeg la meg ved 23-tiden kvelden før. Når jeg er sliten sliter jeg med hukommelse, jeg har vansker for å fokusere, motorikken er dårligere (går nesten inni dører, mister ting, osv) og jeg fungerer ikke ordentlig... Det er så utrolig frustrerende når jeg føler jeg gjør "alt" riktig og likevel er jeg så sliten!

Er det noen som har noen tips å komme med for å få mer energi? Kaffe og lignende har null effekt, og jeg føler meg halvt zombie i blant når jeg fungerer så dårlig i hverdagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i mange år nå slitt med lite energi. Jeg har tatt utallige prøver, men det eneste svaret jeg får er at det kan være noe som sitter igjen etter kyssesyken som jeg hadde for SJU år siden. Jeg har vært på kurs sammen med mennesker med ME, men legen der mente det ikke var det jeg hadde heller. Etter kurset (for ca to år siden) har jeg blitt enda flinkere til å spise sunt, jeg trener mer, jeg sover bedre, jeg sover ikke mye lengre i helgene osv osv. Noe bedring er det, men det er minimalt.

Jeg er student og jobber noen få dager i måneden. Forrige uke jobbet jeg fire dager, og måtte legge meg klokken ni fordi jeg var så trøtt, likevel var jeg like sliten på jobb dagen etterpå. Noen dager etterpå hadde jeg fri, jeg sov meg da gjennom to vekkerklokker og våknet ikke før ved 13-tiden selv om jeg la meg ved 23-tiden kvelden før. Når jeg er sliten sliter jeg med hukommelse, jeg har vansker for å fokusere, motorikken er dårligere (går nesten inni dører, mister ting, osv) og jeg fungerer ikke ordentlig... Det er så utrolig frustrerende når jeg føler jeg gjør "alt" riktig og likevel er jeg så sliten!

Er det noen som har noen tips å komme med for å få mer energi? Kaffe og lignende har null effekt, og jeg føler meg halvt zombie i blant når jeg fungerer så dårlig i hverdagen...

Er du evt utredet for søvnapne?

Anonymous poster hash: 10595...a07

Skrevet

Det høres ut som det er en medisinsk årsak som ligger bak, og du bør nok heller ta det opp med legen enn å spørre oss inne her. Lykke til!

Anonymous poster hash: 5ddc1...cff
Skrevet

Hvordan er vitamin-nivåene dine? Få dem målt hos legen din - d og b virker inn på energinivået i kroppen.

I Norge sies det at det å ha d-nivå mellom 50-150 nmo/l er greit - eneste land i verden nesten som mener det - og pillene man får kjøpt bærer også preg av det. Kjøp d-vit fra Bigvits på nettet, 5000IE og ta en hver dag. Få nivået ditt opp på mellom 150 og 200.

Be legen din om resept på Trio-Be - nivået ditt kan godt ligge helt opp til grensa.

Men be legen din om å få et utskrift av blodprøvene, ellers så sier han bare at alt er normalt...

Skrevet

Leste om søvnapne og virker som det er av betydning at man snorker, og det gjør jeg ikke. Har hatt samboer i to år nå og begge har våknet av at jeg har gispet etter pusten to ganger, ellers vil jeg tro jeg puster bra..

Jeg har vært hos flere leger og byttet fastlege flere ganger, men alle sier det samme: blodprøvene er fine og de tror det er pga kyssesyken jeg hadde... Jeg har også vært på gastroskopi og MR av hode og nakke (har mye hodepine også), men alt er normalt. Sist jeg var hos lege med dette fnyste han av meg og sa at "det er vanlig å være sliten etter jobb"... Men spørs om jeg får prøve igjen, det blir jo virkelig ikke bedre... Men vet ikke hva en ny lege kan finne ut som ingen av de andre kunne finne ut heller. Har begynt å ta D-vitamintilskudd nå i håp om at det skal hjelpe..

Skrevet

Leste om søvnapne og virker som det er av betydning at man snorker, og det gjør jeg ikke. Har hatt samboer i to år nå og begge har våknet av at jeg har gispet etter pusten to ganger, ellers vil jeg tro jeg puster bra..

Jeg har vært hos flere leger og byttet fastlege flere ganger, men alle sier det samme: blodprøvene er fine og de tror det er pga kyssesyken jeg hadde... Jeg har også vært på gastroskopi og MR av hode og nakke (har mye hodepine også), men alt er normalt. Sist jeg var hos lege med dette fnyste han av meg og sa at "det er vanlig å være sliten etter jobb"... Men spørs om jeg får prøve igjen, det blir jo virkelig ikke bedre... Men vet ikke hva en ny lege kan finne ut som ingen av de andre kunne finne ut heller. Har begynt å ta D-vitamintilskudd nå i håp om at det skal hjelpe..

Jeg sliter med akkurat det samme, og har aldri hatt kyssesyken. Men, er som deg veldig plaget av hodepine (kronisk migrene.) Jeg drar meg selv på jobb hver dag, men er så utslitt at noe sosiat liv er det mange år siden jeg har hatt! At samboeren holder ut er et mysterium. Jeg legger meg i 9.30 på hverdager, og sover alt for mye i helgene! Likevel føler jeg meg aldri uthvilt.

Legene finner ikke noe galt med meg heller... Jeg får vitamin B12, samt tar tran. Hjelper ikke en skit!

Jeg bare tvinger meg selv til det jeg MÅ gjøre, resten får bare være. For, er det én ting jeg med sikkerhet vet, er at jobben blir IKKE ofret for sosialt liv. Ikke f... om jeg vil inn i NAV-systemet for resten av livet!

Anonymous poster hash: c4a43...9d4

Skrevet

Kan du ha borelia?

Anonymous poster hash: ccd07...cad

Skrevet

Typen min er trøtt og sliten etter 5 timer på jobb. Han sovner etter 2 minutt i senga. Har får b12 sprøyter i skinka, han sier det hjelper litt. Man får kjøpt b12 reseptfritt i Sverige i tablettform om det er noe du vil prøve ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...