AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Begynte på antiboitika for bihulebetennelse på torsdag, er i dag endelig feberfri men ikke i form. Hodet er "tungt" og fylt av "bomull", masse snør som renner nesten konstant så snyter meg masse, har også vondt i halsen og har whiskey-stemme, hoster masse og er slimhoste, noe vondt i brystet og bihulene. Lurer på om jeg har et virus og kanskje med tanke på halsen. Hadde dere dratt på jobb med en slik form? Om formen min er slik i morgen. Jobber med mennesker men ikke innenfor helse, så kan ikke sitte på et kontor alene hele arbeidsdagen og holde ut sånn. Har ikke noe kontor, er med folk hele arbeidsdagen. Har inntrykk av at mange mener at man skal dra på jobb så lenge man ikke har feber fordi da er det bare en forkjølelse og ikke noe å bry seg om. Tviler for at mine kolleger og kunder vil trives i mitt selskap med masse snørr og hoste. Får så dårlig samvittighet når jeg er hjemme, selv om jeg ikke har valgt selv å bli syk. Anonymous poster hash: 3d08d...b8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Ville dratt på jobb. Blir det for ille går du heller hjem.Anonymous poster hash: 0d70a...201 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg vil ikke anbefale deg å dra på jobb i den tilstanden om du jobber med mennesker. Anonymous poster hash: 5d314...4cb 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Ville dratt på jobb. Blir det for ille går du heller hjem.Anonymous poster hash: 0d70a...201 Har gjort den "tabben" mange ganger, må kjøre et godt stykke til jobb og må kontakte legen for sykemelding (må gjøre det uansett selvfølgelig) så blir ekstra slitsomt om man er dårlig. Har ikke jobbet der lenge nok for å bruke egenmeldinger. Og blir jeg borte så må de leie inn noen for meg for hvis ikke så sliter de veldig, så arbeidsgiver liker IKKE at man drar etter man har kommet, da er det vanskeligere for de å finne noen som kan erstatte meg og da går det ut over alle kollegene og kundene. Er bedre at man blir hjemme, ringer, og at arbeidsgiver kan ringe rundt til vikarer kl 8. For om jeg drar f.eks kl 11 så finner de mest sannsynlig ingen som orker å komme på jobb og erstatte meg. Jeg vil ikke anbefale deg å dra på jobb i den tilstanden om du jobber med mennesker. Anonymous poster hash: 5d314...4cb Det jeg og tenker, ikke bare pga smitte men å hoste og snyte seg flere ganger i timen (MASSE snør, så blir ikke diskret snyting) foran kundene og forsåvidt kollegene blir ubehagelig for dem og meg. Anonymous poster hash: 3d08d...b8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Du skal være feberfri minst 48 timer. Går du på antibiotika ville jeg holdt meg hjemme til kuren er over Anonymous poster hash: 1e2df...7b3 1
heihei123 Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Bare hold deg hjemme og bli skikkelig frisk. 2
Gjest brutal_mann Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Det er et problem her i landet, at en drar for tidlig tilbake på jobb. Som sjef ville jeg satt pris på at arbeiderne holdt seg hjemme til de ikke lenger var en smittefare for andre. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Du skal være feberfri minst 48 timer. Går du på antibiotika ville jeg holdt meg hjemme til kuren er over Anonymous poster hash: 1e2df...7b3 Barnehagen til sønnen min sier 24 timer om det ikke har vært spying og/eller diare, for da er det 48 timer. Har aldri hørt en arbeidsgiver si noe om feberfri og timer. Anonymous poster hash: 3d08d...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Det er et problem her i landet, at en drar for tidlig tilbake på jobb. Som sjef ville jeg satt pris på at arbeiderne holdt seg hjemme til de ikke lenger var en smittefare for andre. Mitt inntrykk og, drar man ikke på jobb når man er feberfri så er man pingle i fleres øyne, så mange presser seg. Men det kan gå ut over jobben ja. Bedre om de syke er hjemme. Anonymous poster hash: 3d08d...b8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #12 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor du spør egentlig. Du har bestemt deg, og ønsker nå at folk skal støtte deg. Hvis du virkelig er så dårlig, blir du hjemme. Det at du lager en tråd om det, vitner om at du kanskje ikke er så dårlig at du må være hjemme. Men så får du dine støtteerklæringer og blir hjemme med god samvittighet, selv om du sikkert hadde klart deg helt fint på jobb.Anonymous poster hash: 0d70a...201 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 Du skal være feberfri minst 48 timer. Går du på antibiotika ville jeg holdt meg hjemme til kuren er overAnonymous poster hash: 1e2df...7b3 Hahaha! Du høres ut som en drømmearbeidstaker om du alltid er hjemme to dager ekstra etter man er feber-fri.... Hjelpes!Anonymous poster hash: 51f29...9e1 2
minister-mio Skrevet 26. oktober 2014 #14 Skrevet 26. oktober 2014 Du skal være feberfri minst 48 timer. Går du på antibiotika ville jeg holdt meg hjemme til kuren er over Anonymous poster hash: 1e2df...7b3 det var voldsomt
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #15 Skrevet 26. oktober 2014 Hahaha! Du høres ut som en drømmearbeidstaker om du alltid er hjemme to dager ekstra etter man er feber-fri.... Hjelpes!Anonymous poster hash: 51f29...9e1 Er det en ting nordmenn er flink i, så er det å være syk.Anonymous poster hash: 0d70a...201
Gjest Evans Skrevet 26. oktober 2014 #16 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg syns det høres veldig udelikat ut å jobbe tett med noen som er så snørrete som du beskriver. Om du jobber med kunder i tilegg, ville jeg som sjef helst sett at du holdt deg hjemme til snørra ikke var så fremtredene.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #17 Skrevet 26. oktober 2014 Er det en ting nordmenn er flink i, så er det å være syk.Anonymous poster hash: 0d70a...201 Tydeligvis! Jeg har heldigvis bedre arbeidamoral enn vedkommende som skrev deg der.Anonymous poster hash: 51f29...9e1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #18 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hvorfor du spør egentlig. Du har bestemt deg, og ønsker nå at folk skal støtte deg. Hvis du virkelig er så dårlig, blir du hjemme. Det at du lager en tråd om det, vitner om at du kanskje ikke er så dårlig at du må være hjemme. Men så får du dine støtteerklæringer og blir hjemme med god samvittighet, selv om du sikkert hadde klart deg helt fint på jobb.Anonymous poster hash: 0d70a...201 Jeg spør fordi jeg lurer på hva andre ville gjort. Jeg har bestemt meg ja, men er det et problem for deg? Men jeg lurer på fremdeles hva folk ville gjort, er som jeg har nevnt mange som mener at man skal dra på jobb så lenge man er feberfri, eller så lenge man klarer å stå på bena uten å besvime. Noe jeg syns er feil. Og jeg tror at en del lyver for å vise god arbeidsmoral. Har aldri sett en kollega som har vært så snørrete og på jobb. Aldri sett en kollega som hoster masse slimhoste på jobb. Dvs folk holder seg faktisk hjemme. Om det syns at det er helt feil at jeg spør, så kom deg ut av tråden min Anonymous poster hash: 3d08d...b8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #19 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg syns det høres veldig udelikat ut å jobbe tett med noen som er så snørrete som du beskriver. Om du jobber med kunder i tilegg, ville jeg som sjef helst sett at du holdt deg hjemme til snørra ikke var så fremtredene. Som jeg nettopp skrev til en annen, jeg har aldri sett en kollega på jobb (forsåvidt ikke jobbet der lenge me har jobbet andre plasser og alltid med mennesker) som har vært veldig snørrete og med mye slimhoste. Hadde ikke likt å jobbe med den personen. Mens andre drar kanskje på jobb uansett. Dager jeg er forkjøla skulle jeg ønsket at jeg jobbet på et kontor uten kundekontakt bortsett fra litt over tlf. Anonymous poster hash: 3d08d...b8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #20 Skrevet 26. oktober 2014 Hold deg hjemme fremfor å risikere å smitte halve staben og dem du jobber med. Jeg ble kommandert på jobb selv om jeg var sjuk med influensa en gang, og det endte med at kundene skjelte meg ut(med rette!) når jeg stod der snørrete og jævlig og skulle håndtere maten deres... Sjefen min var mao. et kjøtthue og jeg var for ung og uerfaren til å tørre å si i mot. Det er en del som sluntrer unna selvsagt, så all favær blir jo automatisk tolket dithen. Men synes det er helt ok å være hjemme når man faktisk er sjuk, og så dra på jobb når man føler man er i form til det. Det kommer jo litt an på jobben, en kan dra tidligere på jobb om en har et eget kontor å sitte på, enn om en er sykepleier og skal pleie noen som har nedsatt immunforsvar. Man kan jo ta livet av noen! Anonymous poster hash: e6988...3f2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå