Gå til innhold

Når prøve kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg i august neste år, og lurer på når dere andre har planlagt å prøve/leie kjole? Er det tidlig å gjøre det nå?

Er det forresten noen som har erfaring med Karis brudesalong på Bryne?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er aldri for tidelig å begynne å prøve brudekjoler.

Det er jo bedre å være tidlig ute, og få tid til å titte mange steder, enn å måtte ta mer eller mindre det første og beste...

Lykke til i valget... :briller:

Skrevet

Det er vel kanskje litt tidlig enda,siden det er 14 måneder til bryllupet.

Vi har kjøpt kjole,og bestilte den 8 mnd i forveien.

Fikk høre at det var altfor tidlig også,men jeg er

av typen som liker å være tidlig ute.

Gjør som du vil du,det er jo lov og prøve kjoler og drømme seg litt bort!

:kul: ismen :kul:

Skrevet

Skal prøve å vente litt lenger, det er jo litt lenge til. Gleder meg så veldig.

Skrevet

Hei.

Jeg skal også gifte meg i august neste år, nærmere bestemt 02.08.2003. Jeg begynte å kikke på kjole i mars. Og fant min på tredje forsøk. Jeg har sett på mange i ettertid, men er fast bestemt på den kjolen. Så jeg sier at det aldri er for tidlig. :D Lykke til i jakten på kjole og resten av planleggingen. :)

Klem Nikki

Skrevet

jeg begynte å prøve i januar i år, 8 mnd før. Men valgte å sy i stedet, når jeg hentet den i forrige uke sa en av ekspeditørene "du er jammen tidlig ute"..........jeg synes 2 mnd før var passelig jeg da! hadde stresset om den ble sydd 2 uker før!

Skrevet

Jeg har hatt min kjole hengendes hjemme siden pinsa, og vi gifter oss om noen dager.

Jeg kikket vel i nærmere ett år, før tror jeg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tornerose?!

Hvor sydde du kjolen din...? Og hvor mye kostet den?

Skorpion73

Jeg skal ikke gifte meg før i september neste år og har allerede begynt å titte litt. Fant en nyyydelig kjole som var brukt men syntes det var litt tidlig å kjøpe den enda. Har ikke vært i brudesalong enda, men det kommer jeg til å gjøre ganske snart.... :blunke:

Du bestemmer selv når du vil begynne å se, er ikke det fint? :lol:

Klem Skorpion75

Skrevet

Kan sikkert være lurt å kikke når salongene begynner med salg i september/oktober, da kan man jo gjøre et kupp! Tror det er lurt å begynne litt tidlig jeg, så får man kikket på mange kjoler og får litt mer å velge mellom. Hvis man ikke forelsker seg hodestups i første kjolen da... Jeg begynner å kikke i høst tenker jeg, bryllupet blir sannsynligvis i juni neste år.

Skrevet

Er vel aldri for tidlig å begynne å kikke, kjöpe derimot er en annen sak. Kan kanskje väre en ide å titte litt slik at du har en ide om hvilken type kjole som kler deg best, og hva du selv foretrekker. Da vet du ihvertfall hva du er på jakt etter når det blir tid for å kjöpe.

Jeg begynte å se på kjoler i februar, gifter meg i august, og kjöpte kjole i april. Nå skal det sant sies, at jeg hater å gå i butikker, så min kikking ble konsentrert til to intensive dager. Da hadde jeg fått sett det meste, og avgjörelsen var tatt, for jeg endte opp med den förste jeg prövde. (Som forövrig ekspeditören måtte true på meg, fordi jeg syntes den var så stygg når den hang i butikken.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo kjempeartig å prøve kjole og jeg startet med prøvinger ca. 10 mnd. før dagen jeg - det var kjempeartig - hadde forskjellige venninner med meg til brudesalongene og storkoste meg.

Ser at du bor i Stavanger - anbefaler Låven på Madla på det varmeste selv om de kun selger kjoler nå. Jeg fikk også god service fra Salongen ved breiavannet.

Endte opp med å kjøpe kjole privat til slutt og har så absolutt ikke angret på det et sekund. Kos deg med å prøve på kjoler - jeg vet om de som har startet nærmere to år i forveien også :blunke:

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Jeg synes godt du kan begynne å kikke nå, for jo tidligere jo bedre. Men du kan nok med fordel vente litt med å kjøpe noe/bestemme deg.

Vi forolvet oss i jula og gifter oss nå i sommer. Jeg måtte finne kjole i full fart, og akkurat noe av det jeg angrer litt på er at jeg ikke tok meg bedre tid til å kikke litt på ulike kjoler og prøve flere modeller. Kjolen jeg har valgt er liksom ikke drømmekjolen, selvom den er veldig flott. Hadde jeg kikket litt mer på forhånd hadde jeg sikkert endt opp med en kjole jeg var mer fornøyd med også. Men forhåpentligvis kommer min kjære til å synes jeg er fin uansett!

men det er lurt å kikke tidlig, for da får ma raskt en mening om hva slags type kjole man ønsker og hvilke kjoler man absolutt ikke kler.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjolen min er innkjøpt og det er 10 mnd. til bryllupet. Jeg er fortsatt storfornøyd for at jeg kjøpte den!!!!!!!! (Jeg kjøpte den gjennom markedsplassen!)

Bare begynn å kikke!!!!!!

:roll:

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg ville ventet, jeg! Det vil si, kikk gjerne, men jeg ville ventet med å kjøpe noe.

Det kommer hele tiden nye modeller og nye ting å velge mellom. Litt kjedelig å ha valgt kjole så ser du en som er enda mere perfekt noen måneder etterpå.

Vil også nevne det som skjedde med meg, jeg har gått en del ned i vekt siden forlovelsen (noe fordi jeg ønsket det, og noe som bare skjedde.... tror det er noe rart som skjer med oss kommende bruder! :-)) så når jeg fikk kjolen min var den aaaalt for stor. Måtte bruke en del tid og penger på å få sydd den inn. (Men det var jo verdt det, da!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...