Gå til innhold

Kattemor har blitt så tynn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kattemor ammer seks små, og hun har blitt så tynn! Gir henne alt hun vil ha av mat, men det ser ikke ut til å bli værende i henne. Er dette vanlig ved amming? Hun er flink og steller godt med de små. Bekymret blir jeg...

Anonymous poster hash: c4a47...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rart at pusemor har blitt tynn når hun ammer seks små.

Du bør absolutt snakke med dyrebutikk/vetrinær og kjøpe mat som egner seg til katter som ammer. Det kan hende foret hun spiser ikke inneholder nok energi og næring... Husk å bruke god tid hvis hun skal tilvennes et nytt for, bland ut litt i maten hun spiser nå, over en periode.

Pass godt på at hun har tilgang til friskt vann, husker selv hvor utrolig tørst og uttørret man kunne bli når man ammet :)

Hvis du ikke driver rasekattoppdrett håper jeg inderlig du steriliserer kattemor, det er så fryktelig mange kattunger som blir tatt livet av fordi man ikke "blir kvitt" de :(

Endret av Trimsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drektige og diende katter trenger 50% mer næring enn de gjør ellers, altså er det tenkelig at fôret ikke inneholder nok fett, proteiner, mineraler og vitaminer til å fø kattemor og seks unger. De fleste fôr består av mye fyllstoffer som ikke tilfører katten noe, dermed må den spise enorme mengder mat for å dekke ernærings behovet.
Hva fôrer du på? Om du ikke allerede fôrer på et kvalitetsfôr beregnet for drektige og ammende katter, ville jeg gått over til det straks.

Endret av Skywise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har gitt ormekur? Snakk med vet. om evt kur og hvilket fòr som er anbefalt. Og KASTRER pus når hun er ferdig, det finnes nok hjemløse katter i Norge



Anonymous poster hash: 1d524...a64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...