Gå til innhold

Sjokoladefyll


Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage sjokoladefyll, i oppskriften står det at jeg skal bruke mørk sjokolade kokt opp med fløte, men er ikke så glad i det. Hvordan blir det å bytte med melkesjokolade? :)



Anonymous poster hash: b6749...770
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det blir søtere og får mindre smak av sjokolade.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Du kan eventuelt bruke 50/50 mørk sjokolade og melkesjokolade, da blir det ikke så kraftig sjokoladesmak. Men det kommer litt an på hva slags bunn du har, ofte kan det bli VELDIG mye søtt med søt bunn og melkesjokolade i kremen. Den mørke sjokoladen smaker ikke like bittert når du blander den med smør/sukker/egg eller hva annet du baserer kremen på.

  • Liker 1
Skrevet

Er det typen kok opp avkjøl og visp til krem? Sånn pleier jeg å lage (med mørk kokesjokolade), den blir veldig god! Sjokoladen blir jo blandet ut med kremfløte, så den blir ikke så mørk til slutt. Bruker du melkesjokolade blir det vel veldig lyst og lite sjokolade i kremen -men det blir nok ikke stygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...