Gå til innhold

Dekket tannlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som får dekket tannlege pga angst, hvor mange prosent får dere dekket?

Anonymous poster hash: b3395...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå fikk jeg plutselig angst

Anonymous poster hash: ed0f2...6f6
Skrevet

Angst for tannlege eller generelt?

Jeg fikk ikke dekket en krone. Og tok det som en selvfølge at jeg skulle dekke det selv forsåvidt. Ærlig talt.

Anonymous poster hash: 8077f...347

• Liker 1
Skrevet

http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/diagnoser-og-tilstander-som-kan-gi-rett-til-stonad-til-tannbehandling.aspx#.VEzDcGaUnMI

Der har du Helfo sin oversikt over tilstander og diagnoser som gir rett til hel eller delvis refusjon.

Dersom TS tenkte på punkt 14, tilstand der en person har problemer med egenomsorg så er det ikke utelukket at Ts kan få støtte.

Anonymous poster hash: b9e86...1e3

• Liker 1
Skrevet

Tannlegen snakket om at jeg kunne få dekket 50 %. Lurte på om dette var vanlig sats, eller om det varierer.

Skrevet

http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/diagnoser-og-tilstander-som-kan-gi-rett-til-stonad-til-tannbehandling.aspx#.VEzDcGaUnMI

Der har du Helfo sin oversikt over tilstander og diagnoser som gir rett til hel eller delvis refusjon.

Dersom TS tenkte på punkt 14, tilstand der en person har problemer med egenomsorg så er det ikke utelukket at Ts kan få støtte.

Anonymous poster hash: b9e86...1e3

Passer ikke helt under punkt 14. Var pga angst tannlegen sa jeg kunne få det dekket. Men har ekstremt svake tenner, har de siste årene hatt tannlegeregning på ca 10 000,- i året. Jeg er veldig nøye med tannstellet. Har en mistanke om at medisinen jeg går på ødelegger en del.

Ingen andre som har erfaring med dette?

Skrevet

Gjør et lite forsøk på å dytte tråden opp :)

Fikk ikke med meg så mye av det tannlegen sa (området av valium og lystgass), så hadde vært greit å høre fra andre som har vært borti det samme.

Skrevet

Gjør et lite forsøk på å dytte tråden opp :)

Fikk ikke med meg så mye av det tannlegen sa (området av valium og lystgass), så hadde vært greit å høre fra andre som har vært borti det samme.

*omtåket skulle det selvsagt stå.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det skal ekstremt mye til for å få det dekt. Har selv så tannlegeskrekk at jeg får narkose om jeg må inn, og valium for røntgen på forrhånd, men det har aldri vært et tema å få det dekt av staten. Har prøvd flere ganger med lystgass+ valium, men aldri klart mer enn røntgen.

Og pga prisen på narkose, og det at de vil ta mest mulig når man først er så neddopa, blir regningen fort på 30-40k, og dermed noe som skjer maksimalt hvert tiende år...

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det skal ekstremt mye til for å få det dekt. Har selv så tannlegeskrekk at jeg får narkose om jeg må inn, og valium for røntgen på forrhånd, men det har aldri vært et tema å få det dekt av staten. Har prøvd flere ganger med lystgass+ valium, men aldri klart mer enn røntgen.

Og pga prisen på narkose, og det at de vil ta mest mulig når man først er så neddopa, blir regningen fort på 30-40k, og dermed noe som skjer maksimalt hvert tiende år...

Tannlegen er en av de dyktigste i Bergen når det kommer til tannlegeangst. Han har ingen "vanlige" pasienter. Er han som har klart å få meg til å gjennomføre uten narkose. Han setter alltid av 2-3 timer slik at det ikke blir noe stress, jeg føler jeg får mer kontroll og kan ta pause. Vil absolutt anbefale å finne en som har spesialisert seg på dette, jeg hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt.

At jeg får det dekket er jeg ganske sikker på, da jeg regner med at han kan en del om det. Da jeg skulle operere ut visdomstennene måtte jeg ha narkose, og da ordnet han det slik at jeg fikk alt dekket (hos en privatklinikk).

Skrevet

Tannlegen er en av de dyktigste i Bergen når det kommer til tannlegeangst. Han har ingen "vanlige" pasienter. Er han som har klart å få meg til å gjennomføre uten narkose. Han setter alltid av 2-3 timer slik at det ikke blir noe stress, jeg føler jeg får mer kontroll og kan ta pause. Vil absolutt anbefale å finne en som har spesialisert seg på dette, jeg hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt.

At jeg får det dekket er jeg ganske sikker på, da jeg regner med at han kan en del om det. Da jeg skulle operere ut visdomstennene måtte jeg ha narkose, og da ordnet han det slik at jeg fikk alt dekket (hos en privatklinikk).

Så herlig da :) Er dårlig med slikt her i byen, selv om noen visstnok skal være flinkere enn andre på tannlegeskrekk. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...