Gå til innhold

Erfaringer med p-sprøyte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i et halvt år og har blødd så og si hver eneste dag siden dag 1.

Pga en type migrene jeg har, får jeg ikke lov til å gå på noe som inneholder østrogen, og kan derfor velge mellom minipiller, p-sprøyte, p-stav eller hormonspiral.

Blir alltid dårlig av mensen og hormonblødninger, og fikk beskjed om at p-sprøyte var det som ga størst sjanse for null blødninger på sikt, men jeg er usikker.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med sprøyta? Setter stor pris på svar :)

I tillegg er jeg i et ganske nytt forhold, så det hadde vært veldig deilig å finne noe som kan passe greit for meg.

Anonymous poster hash: f2abc...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sprøyta. Problemet med den er at hvis den ikke fungerer for deg så tar det så veldig lang tid før effekten er borte. Jeg gikk på P-sprøyte i to år, men det tok over et år etter siste sprøyte før jeg begynte å bli normal igjen. Blødningsforstyrrelser, smerter ved samleie, forsvunnet sexlyst, etc. Nå har jeg hormonspiral, og den er jeg veldig fornøyd med.

Skrevet

Lurer på om sprøyte ikke har samme virkestoffer som i minipille? Tror noen sa til meg at om du blør mye eller har endel bivirkninger på minipille så er sjangsen stor for at det blir likens på sprøyta også..

Trenger ikke å være sant, bare hørte det av noen.

Jeg går på cerazette, blør aldri og har ingen bivirkninger, prøvde sprøyta i en periode for å slippe piller hver dag, og det ble likens, jeg blødde de første mnd,men så stoppet det, merket ingenting ellers.

Men.. jeg startet på pilla igjen for psykisk så følte jeg meg ikke trygg, siden jeg er så vant med å ta ei pille hver dag som "reminder" :P

Gjest Stining
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i et halvt år og har blødd så og si hver eneste dag siden dag 1.

Det samme skjedde med meg :(

Så jeg tar gjerne i mot tips også!

Skrevet

Jeg har brukt den i tre år nå og er kjempefornøyd. De månedlige blødningene har opphørt helt og jeg har ingen smerter eller småblødninger.

Jeg har fått de barna jeg skal ha, så jeg bekymrer meg ikke for om det tar lang tid før jeg er i rute igjen med eggløsninger og sånn.

Anonymous poster hash: c8b26...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...