Gå til innhold

Erfaringer med p-sprøyte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i et halvt år og har blødd så og si hver eneste dag siden dag 1.

Pga en type migrene jeg har, får jeg ikke lov til å gå på noe som inneholder østrogen, og kan derfor velge mellom minipiller, p-sprøyte, p-stav eller hormonspiral.

Blir alltid dårlig av mensen og hormonblødninger, og fikk beskjed om at p-sprøyte var det som ga størst sjanse for null blødninger på sikt, men jeg er usikker.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med sprøyta? Setter stor pris på svar :)

Anonymous poster hash: f2abc...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyte i mange år. Har bare godord å si om det! Blødde som e gris 1.mnd, etter det ikke en dråpe. :)

Skrevet

Har ingen dårlige erfaringer med p-sprøyta selv, hadde to mnd med småblødninger, men så hadde jeg ingeting i det hele tatt de neste 3 årene. Ingen graviditet, ingen forverring (desverre heller ingen bedring) av min migrene, ingen spesiell vektoppgang.

Eneste er at mange bruker veldig lang tid fra de slutter til de kommer tilbake i syklus. For meg tok det nesten 8 mnd fra jeg var ferdig med siste periode på sprøyta til jeg fikk mensen igjen, og enda et halvt år før jeg fikk den regelmessig. Så om du planlegger å få barn den nærmeste tiden ville jeg vurdert det en ekstra gang.

Anonymous poster hash: 602e2...202
Skrevet

Tusen takk for svarene deres :)

Jeg har hørt det angående at det kan ta tid før man får en regelmessig syklus etter p-sprøyta, men jeg har ingen planer om barn på mange år enda, så det går helt fint :)

Anonymous poster hash: f2abc...1ae

Skrevet

Jeg ville styrt unna p-sprøyte. Man kan utvikle benskjørhet av den.

Jeg mista mensen i tilsammen 6 måneder, og da jeg fikk mensen igjen hadde jeg mensen annenhver uke (altså blødde i 5 dager, så opphold i ca. 7 dager, så blødde i 5 dager o.s.v.) i flere måneder.

Anonymous poster hash: 0da28...9a2
Skrevet

Ble gravid på den

Jeg også. Gjett om jeg ble overrasket?

Må skal det sies at kroppen var i ulage på grunn av mye stress i den perioden, så det kan hende at det hadde virket inn på omsetning av hormoner og forbrenning.

Skrevet

Aldri brukt den selv, men min mor gikk på den i flere år og var veldig fornøyd, men måtte slutte på flekken da de fannt ut at hun hadde blitt veldig benskjør av den... Det er visst en av bivirkningene. Ville vært litt obs på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...