Gå til innhold

Jeg gikk fysisk løs på min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på dette, men jeg prøver. Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene, er student og bor fremdeles hjemme hos foreldrene mine. Det sistnevnte er problemet mitt. Jeg trives ikke hjemme og har et ekstremt dårlig forhold til foreldrene mine, såpass ille at jeg og min mor gikk fysisk løs på hverandre i formiddag. Jeg skammer meg over dette nå, men akkurat der og da mistet jeg alt selvkontroll og var i ferd med å rive av henne luggen, hadde det ikke vært for at min far var tilstede, hadde jeg mest sannsynlig gjort det.

Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg der og da, og er dette "normalt"? Jeg er redd for at jeg har alvorlige problemer med å kontrolere sinne mitt. Jeg skjønner egentlig ikke hva som skjedde oppe i det dumme hodet mitt, mor og jeg krangler støtt og stadig, men jeg har aldri gått så langt før.

Har dere noen råd til hva jeg burde gjøre? Jeg har nå innsett at dette ikke fungerer lenger, så søknad om hybel er sendt, og jeg er på leting etter hybel. Men jeg trenger flere råd, som kan hjelpe meg videre.

Anonymous poster hash: 84ce0...53c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imponert over din evne til å komme opp med fantasifulle trolletråder.

Anonymous poster hash: 957e6...b3a
  • Liker 1
Skrevet

gå til din mor og be om tilgivelse, og si hva du har skrevet her, samt det at du leter etter hybel

Anonymous poster hash: e70d5...f49
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan fortelle litt mer om hva som skjedde før du gikk løs på moren din? Har du prøvd å snakke med foreldrene dine om hvordan du føler det? Unnskyld til moren din, og forsøk å snakke med henne :)

Anonymous poster hash: 0d902...70c
Skrevet

Hva var årsaken til at dere gikk løs på hverandre? Hvis det er veldig dårlig stemning hjemme hos dere til vanlig, f eks at du og foreldrene dine krangler veldig mye, kommer med kommentarer til hverandre og ellers trykker på knappene til hverandre, så kan begeret til slutt renne over og man eksploderer rett og slett.

Det har jeg gjort. Ikke mot mine foreldre da, men mot f eks naboen min og et par mobbere på skolen, men da hadde jeg rett og slett fått nok av situasjonen og etter lengre tid med kjefting, mobbing, kommentarer osv, så sprakk det for meg rett og slett. Jeg er ellers en rolig person som ikke liker konflikter og vil helst unngå det, men alle har sin grense.

Ditt utbrudd trenger ikke være mer enn et engangstilfelle. Og siden du og din mor krangler veldig mye, så er situasjonen spent. Kanskje det at du finner ditt eget sted kan bedre forholdet mellom deg og din mor? Da får dere hverandre litt på avstand og tråkker ikke oppi hverandre 24/7.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Alt er ikke trolletråder, selv om du tror det. For noen så er faktisk situasjonen reell.....

Endret av Kittykat
  • Liker 11
Skrevet

Kanskje du kan fortelle litt mer om hva som skjedde før du gikk løs på moren din? Har du prøvd å snakke med foreldrene dine om hvordan du føler det? Unnskyld til moren din, og forsøk å snakke med henne :)

Jeg og min mor krangler hele tiden, det er ikke snakk små uenigheter, men ganske alvorlige anklager rettet mot meg som person. Min mor har en tendens til å sammenligne meg med sine venners barn, og fortelle meg at jeg er en taper i forhold. Hun er veldig opptatt av fasade og status, jeg kommer dessverre dårlig ut på samtlige punkter. Det er ikke uvanlig at hun banner og sier helt grusomme ting til meg, slik som: « kunne ønsket jeg aldri fikk deg» og « hvorfor kunne du ikke ha vært som x». Hun hater utdanningsvalget jeg har tatt, hun kan ikke akseptere at jeg ikke utdanner meg til et høystatus yrke, slik som venninners døtre. Hun gremmes også over at jeg er lubben og «mindre attraktiv».

Skrevet

Ja, du har problemer. Du fjerner deg heller fra situasjonen enn å gå fysisk til angrep.

Flytt ut, og finn en psykolog i samme slengen. Da kan du både jobbe med deg selv, samt diskutere forholdet til moren din.

Anonymous poster hash: 7d17f...86a
  • Liker 1
Skrevet

Hva var årsaken til at dere gikk løs på hverandre? Hvis det er veldig dårlig stemning hjemme hos dere til vanlig, f eks at du og foreldrene dine krangler veldig mye, kommer med kommentarer til hverandre og ellers trykker på knappene til hverandre, så kan begeret til slutt renne over og man eksploderer rett og slett.

Det har jeg gjort. Ikke mot mine foreldre da, men mot f eks naboen min og et par mobbere på skolen, men da hadde jeg rett og slett fått nok av situasjonen og etter lengre tid med kjefting, mobbing, kommentarer osv, så sprakk det for meg rett og slett. Jeg er ellers en rolig person som ikke liker konflikter og vil helst unngå det, men alle har sin grense.

Ditt utbrudd trenger ikke være mer enn et engangstilfelle. Og siden du og din mor krangler veldig mye, så er situasjonen spent. Kanskje det at du finner ditt eget sted kan bedre forholdet mellom deg og din mor? Da får dere hverandre litt på avstand og tråkker ikke oppi hverandre 24/7.

Vi krangler konstant og moren min er veldig flink til å peke på alle mine feil og mangler. Denne gangen fikk meg nok og mistet besinnelsen. Det er første gangen det har skjedd, til vanlig pleier jeg bare å overse det. Men i dag klarte jeg ikke å beherske meg. Jeg er på utkikk etter hybler, men det er dessverre ikke så enkelt å finne noe på dagen.

Skrevet

Jeg og min mor krangler hele tiden, det er ikke snakk små uenigheter, men ganske alvorlige anklager rettet mot meg som person. Min mor har en tendens til å sammenligne meg med sine venners barn, og fortelle meg at jeg er en taper i forhold. Hun er veldig opptatt av fasade og status, jeg kommer dessverre dårlig ut på samtlige punkter. Det er ikke uvanlig at hun banner og sier helt grusomme ting til meg, slik som: « kunne ønsket jeg aldri fikk deg» og « hvorfor kunne du ikke ha vært som x». Hun hater utdanningsvalget jeg har tatt, hun kan ikke akseptere at jeg ikke utdanner meg til et høystatus yrke, slik som venninners døtre. Hun gremmes også over at jeg er lubben og «mindre attraktiv».

Jeg skjønner godt at du blir sint av å høre slikt! Men å gå få fysisk løs på noen gjør aldri ting bedre... Hvis du har muligheten til å flytte for deg selv, så tror jeg virkelig det er best. Det er ikke godt for noen å høre så mye negativt og slemt om seg selv hele tiden.... Kjenner jeg blir skikkelig sint på moren din her jeg sitter! Ikke tro på det hun sier om deg, du er bra nok akkurat slik som du er! God klem til deg :hug: Og kanskje det kunne vært godt for deg å snakket med en psykolog? Ikke bare for å takle "sinneproblemer" (Jeg hadde også blitt utrolig sint hvis noen hadde snakket slik til meg, det tror jeg nesten alle ville blitt!) men også for å få hjelp til å tro på deg selv og bygge selvtilitten :):blomst:

Skrevet

Jeg tror du har fått problemer med aggressive følelser og handlinger som følge av din mors oppførsel.

Hva er årsaken til at du fortsatt bor hjemme?

Jeg hadde selv etvanskelig forhold til min mor og flyttet hjemmefra når jeg gikk på vgs.

Anonymous poster hash: e4a2a...6d7

• Liker 1
Skrevet

Flytt ut så fort som over hodet mulig. Eksen min drev med psykisk vold over flere år. Kalte meg mye dritt og fikk meg til å miste all selvtillit. Endte med att jeg etter 2 år med det hellvete reagerte som deg. Var undertrykt over lang tid og reaksjonen bare kom. Desverre ser han ikke hva han gjorde mot meg og fokuserer bare på att jeg er gal som reagerte sånn. Uansett, kom deg langt bort. Slike mennesker ødelegger deg bare

Anonymous poster hash: a7071...713

Skrevet

Er du like paranoid utenfor kg også?

Anonymous poster hash: 9c18b...0c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du har fått problemer med aggressive følelser og handlinger som følge av din mors oppførsel.

Hva er årsaken til at du fortsatt bor hjemme?

Jeg hadde selv etvanskelig forhold til min mor og flyttet hjemmefra når jeg gikk på vgs.

Anonymous poster hash: e4a2a...6d7

Jeg jobbet ett år etter vgs. Og så begynte jeg å studere i samme by som foreldrene mine bodde, valgte å bli hjemme for å slippe å ta opp studielån. Men jeg angrer fælt på at jeg ikke flyttet ut tidligere. Nå er jeg på leting etter en hybel, men dessverre ikke så lett å finne noe på det private markedet innenfor mitt budsjett, og samskipnadens hybler er leid ut for lenge siden.

Skrevet

Flytt ut så fort som over hodet mulig. Eksen min drev med psykisk vold over flere år. Kalte meg mye dritt og fikk meg til å miste all selvtillit. Endte med att jeg etter 2 år med det hellvete reagerte som deg. Var undertrykt over lang tid og reaksjonen bare kom. Desverre ser han ikke hva han gjorde mot meg og fokuserer bare på att jeg er gal som reagerte sånn. Uansett, kom deg langt bort. Slike mennesker ødelegger deg bare

Anonymous poster hash: a7071...713

Jeg ser etter hybler nå, men dessverre ikke så lett å finne noe innenfor min prisklasse på det privatemarkedet, og alle studenthybler er leid ut for lenge siden. Jeg er veldig klar over at jeg må flytte ut så fort som mulig.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir sint av å høre slikt! Men å gå få fysisk løs på noen gjør aldri ting bedre... Hvis du har muligheten til å flytte for deg selv, så tror jeg virkelig det er best. Det er ikke godt for noen å høre så mye negativt og slemt om seg selv hele tiden.... Kjenner jeg blir skikkelig sint på moren din her jeg sitter! Ikke tro på det hun sier om deg, du er bra nok akkurat slik som du er! God klem til deg :hug: Og kanskje det kunne vært godt for deg å snakket med en psykolog? Ikke bare for å takle "sinneproblemer" (Jeg hadde også blitt utrolig sint hvis noen hadde snakket slik til meg, det tror jeg nesten alle ville blitt!) men også for å få hjelp til å tro på deg selv og bygge selvtilitten :):blomst:

Jeg går allerede til en psykolog, har gjort det en stund nå. Det er selvfølgelig grunnet situasjonen hjemme, men jeg synes egentlig ikke at det hjelper stort.

Skrevet

Flytt ut! Så snart som overhodet mulig. Å gå til fysisk angrep på andre er ikke greit, uansett! Det er ikke den verste tiden å flytte ut på, markedet er ganske rolig og det er leietakers marked i mange byer. Går ikke an å være så kresen når du ikke har så mye valg.

Etter at du har flyttet ut, bør du begynne å se på hvorfor du fysisk angriper når du blir sint. Så bør du ta en tur til legen og fortelle om det. Og ta en ordentlig samtale med din mor om deres uenigheter. Jeg vil anta at mange av deres problemer løses ved at du flytter ut.

• Liker 1
Skrevet

Du er over 20 år. Bli voksen. Kom deg ut menneske!

Anonymous poster hash: 759d0...ff0
  • Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du er voksen og bør flytte ut. Dere går sikkert oppå hverandre og irriterer dere. Når du flytter ut kan dere kanskje få et godt forhold igjen og savne hverandre litt?

Du må jobbe med å ikke reagere med vold, selv om jeg synes at moren din er urimelig her. Det er stygt gjort å si slikt til jenta si!

Skrevet

Flytt ut! Så snart som overhodet mulig. Å gå til fysisk angrep på andre er ikke greit, uansett! Det er ikke den verste tiden å flytte ut på, markedet er ganske rolig og det er leietakers marked i mange byer. Går ikke an å være så kresen når du ikke har så mye valg.

Etter at du har flyttet ut, bør du begynne å se på hvorfor du fysisk angriper når du blir sint. Så bør du ta en tur til legen og fortelle om det. Og ta en ordentlig samtale med din mor om deres uenigheter. Jeg vil anta at mange av deres problemer løses ved at du flytter ut.

Jeg er som sagt på jakt etter en hybel, flytte ut så snart som mulig er det jeg prioriterer aller mest akkurat nå. Selvfølgelig er det ikke greit å gå fysisk løs på noen, uansett hva, det er jeg fullt klar over, skammer meg veldig over at jeg mistet alt selvkontroll på den måten, skal love deg at dette er første gangen og skal ALDRI gjentas. Jeg går allerede til psykolog blant annet grunnet forholdet til foreldrene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...