Gå til innhold

Bursdagave til 10 åring som har alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bursdags gave til neven min på 10 år. Føler han har alt. Hva kan jeg finne på? Han får gave for 1000kr

Anonymous poster hash: f4e7a...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet da min nevø ble 10 år. Da endte det med at jeg gav ham 500 kroner + tok ham med på en konsert. Han ble strålende fornøyd. så mitt tips er ta ham med på noe, gi ham litt av din tid, og eventuelt de pengene du hadde tenkt å bruke som ble til overs ;)

Anonymous poster hash: 550d2...d13
Skrevet

Ikke rart han har alt om han får gave fra tanter/onkler for 1000 kr......

Anonymous poster hash: 11a0a...aa6
  • Liker 4
Skrevet

Hadde samme problemet da min nevø ble 10 år. Da endte det med at jeg gav ham 500 kroner + tok ham med på en konsert. Han ble strålende fornøyd. så mitt tips er ta ham med på noe, gi ham litt av din tid, og eventuelt de pengene du hadde tenkt å bruke som ble til overs ;)

Anonymous poster hash: 550d2...d13

Skulle skrive det samme. Ville droppet fysisk gave, men heller tatt ham med på noe koselig/morsomt. Hvis han har alt, så vil nok tid med tante/onkel være mye mer velkomment enn "bare ett nytt spill" osv.

Anonymous poster hash: 1dbc2...d18

Skrevet

Skal kjøpe bursdags gave til neven min på 10 år. Føler han har alt. Hva kan jeg finne på? Han får gave for 1000kr

Anonymous poster hash: f4e7a...f6c

Gavekort

• Liker 1
Skrevet

Skulle skrive det samme. Ville droppet fysisk gave, men heller tatt ham med på noe koselig/morsomt. Hvis han har alt, så vil nok tid med tante/onkel være mye mer velkomment enn "bare ett nytt spill" osv.

Kødder du? Han er 10

Skrevet

Kødder du? Han er 10

Ja, for gavekort er mye bedre, ja? ;)

Unger som "har alt" trenger ikke flere leker og ting som er spennende i et kvarter. En opplevelse til 1000 kr kan være ganske stort og et minne for lang tid. Vi er heldigvis ikke alle like materialistiske. :)

Skrevet

Ja, for gavekort er mye bedre, ja? ;)

Unger som "har alt" trenger ikke flere leker og ting som er spennende i et kvarter. En opplevelse til 1000 kr kan være ganske stort og et minne for lang tid. Vi er heldigvis ikke alle like materialistiske. :)

Med mindre han syns tanta er dritkul så gidder han jo ikke ta til takke med å vare være med henne. Da bør hun isåfall ta han med på en opplevelse som konsert eller kino eller tivoli.. eller noe. Er ikke nok for han å bare tilbringe tid med vedkommende.
Skrevet

Hva er galt med å gi en 10-åring opplevelser i gave? Tanta mi pleide å gi meg en teaterforestilling eller lignende til hver bursdag, og jeg kan med hånden på hjertet si at det var den gavetradisjonen som gav meg mest, og som jeg husker tilbake på med mest glede. Det var liksom en kveld hvor vi fant på noe sammen, bare vi to, uten den plagsomme lillebroren min ( :laugh: ), og disse opplevelsene bidro også uten tvil til min senere kulturinteresse.

Man må selvsagt se an barnet, men jeg tror at hvis man finner en opplevelse som fenger den enkelte, så er det uten tvil en gave også en 10-åring vil kunne like.

Anonymous poster hash: 5f3e6...e57
  • Liker 3
Skrevet

Hva er galt med å gi en 10-åring opplevelser i gave? Tanta mi pleide å gi meg en teaterforestilling eller lignende til hver bursdag, og jeg kan med hånden på hjertet si at det var den gavetradisjonen som gav meg mest, og som jeg husker tilbake på med mest glede. Det var liksom en kveld hvor vi fant på noe sammen, bare vi to, uten den plagsomme lillebroren min ( :laugh: ), og disse opplevelsene bidro også uten tvil til min senere kulturinteresse.

Man må selvsagt se an barnet, men jeg tror at hvis man finner en opplevelse som fenger den enkelte, så er det uten tvil en gave også en 10-åring vil kunne like.

Anonymous poster hash: 5f3e6...e57

Du leste ikke innlegget mitt ser jeg...

Skrevet

Med mindre han syns tanta er dritkul så gidder han jo ikke ta til takke med å vare være med henne. Da bør hun isåfall ta han med på en opplevelse som konsert eller kino eller tivoli.. eller noe. Er ikke nok for han å bare tilbringe tid med vedkommende.

Hva i "tatt ham med på noe koselig/morsomt" tror du betyr "spise middag hjemme hos tante"? ;) Kunne godt skrevet "en opplevelse med" i stedet for "tid med", men tenkte vel at det var underforstått.

Min 7-åring skal være med tante og onkel på Disney on Ice i januar, og får dette i bursdagsgave i november. Langt bedre enn en leke som kanskje er spennende en kort stund.

• Liker 2
Gjest Rhaegar Targaryen
Skrevet

Om han har alt ( noe jeg tviler på ) så ikke gi han noe.

Skrevet

Hva med et medlemskap i en bokklubb, eller abbonnement på et barneblad som feks Donald? Eller Illustrert vitenskap dersom det er interesse for slikt? Ellers er det mange gode tips å finne her: http://www.gavetips.myiglo.com/gave-til-10-aring/

Anonymous poster hash: d6f2a...2d6
Skrevet

Gavekort på kino, bowling eller lignende ville skapt jubel hos vår 9-åring. For ikke å snakke om en dag i klatrepark! Eller et ekte Pennyboard (men det koster over 1000) Eller hør med foreldrene om det er noe han trenger om du ikke har gjort det. 1000 kr er jo mye penger. Men kanskje han sparer til noen dyrt han ønsker seg? Da er det jo fint å få penger. Men han har kanskje alt av pc, nettbrett og sånt allerede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...